Zařízení dovede kupříkladu simulovat nadmořskou výšku až 5200 metrů, tedy výšku větší, než dosahuje největší hora Evropy Mont Blanc. Dál ale umí zařídit třeba vítr o rychlosti až 250 km/h, sníh, sluneční žár i déšť. Lze v ní také navodit extrémní teploty.
Minimálních -40 °C odpovídá průměrné zimní teplotě na východní Sibiři, zatímco maximum +55 °C je pouze o 1,7 stupně nižší než historicky nejvyšší naměřená teplota na planetě Zemi. V laboratoři lze také vytvořit relativní vlhkost vzduchu až 95 procent.
Nová laboratoř by měla být uvedena do plného provozu během příštího roku a technici v ní budou moci testovat až devět vozů souběžně. V klimatických komorách se prověřují komfortní, bezpečnostní i provozní funkce včetně výkonu elektroinstalace, brzd a klimatizace.
Areál má rozlohu 5500 čtverečních metrů. Nacházejí se v něm dva klimatické tunely, laboratoř pro vytvoření podmínek jako ve vysokých nadmořských výškách a čtyři teplotní komory, z nichž tři mají i regulaci vlhkosti vzduchu.
Ford má v Evropě také další testovací střediska. Areál u belgického Lommelu obsahuje například úsek posetý výmoly, solnou i bahenní lázeň nebo dráhu pro zkušební jízdy v bočním větru.
Autobilka tvrdí, že její vozy najezdí v rámci vývoje až 5,5 milionu kilometrů v extrémních podmínkách. Společnost prý ověřuje jejich odolnost, životnost a spolehlivost mimo jiné v americké poušti Mojave, za polárním kruhem nebo na Grossglocknerské vysokohorské silnici v Rakousku.