Podle generálního ředitele Fordu Marka Fieldse nebude automobil v počáteční fázi dostupný individuálním zákazníkům. "Udělali jsme spoustu práce ve snaze snížit náklady na technické součástky, ale zpočátku to stále bude relativně drahý vůz," řekl Fields listu The Wall Street Journal.

Ford se vývoji autonomních vozidel věnuje už deset let a ještě letos plánuje ztrojnásobit svoji flotilu prototypů. Silnice Kalifornie, Arizony a Michiganu bude brázdit přibližně třicítka testovacích sedanů Ford Fusion Hybrid (u nás se tento model prodává jako Mondeo) s autonomním řízením, přičemž v následujícím roce se má jejich počet opět ztrojnásobit.

Ford se věnuje vývoji samořízených aut.Zdroj: Ford

Americká automobilka také byl prvním výrobcem automobilů, který začal testovat svoje vozy v Mcity – areálu Michiganské univerzity simulujícím městské prostředí (více informací najdete zde). A jako první automobilka veřejně předvedla provoz takového vozu na sněhu a rovněž jako první začala zkoušet svoje autonomní prototypy i v noci, za naprosté tmy.

Automobilka ve snaze o urychlení vývoje samořízených vozidel zvyšuje investice do technologických podniků a rozšiřuje svůj výzkumný tým. "Příští desetiletí bude definováno automatizací automobilů. Samořízená vozidla podle nás budou mít na společnost podobně významný dopad jako pásová montážní linka Fordu před sto lety," uvedl Fields.

Zdroj: Youtube