Podle britského magazínu Auto Express se má totiž auto vrátit ke svým kořenům a nabídnout skvělé jízdní vlastnosti.

Aby Focus předčil svoje rivaly v nižší střední třídě, chopí se jeho nastavení Brit Darren Palmer, který stojí za naladěním právě poslední Fiesty. Cílem je vrátit Focusu jeho hravost, kterou si získával zákazníky v první a druhé generaci.

Současná generace třetí se totiž stala globálním modelem podle strategie „One Ford" a je tedy prodávána v prakticky stejné podobě na všech trzích. To znamená, že hodnoty, které si evropští zákazníci tolik zamilovali u předchozích generací, musely do jisté míry ustoupit.

Čtěte také: PŘEHLED: Nejlevnější nová auta s pohonem 4x4. Pod půl milionu se jich vejde šest

Generace čtvrtá se však vrátí ke svojí starší filozofii. Nový vůz využije větší podíl vysokopevnostní oceli v konstrukci, takže zhubne o několik kilogramů.

Dorazí i „terénní" verze

Přenastavené odpružení, naladění posilovače a uložení podvozkových dílů prý zaručí, že bude Focus pořád stejně pohodlný jako nyní, přesto však agilnější a s lepšími jízdními vlastnostmi.

Co se výbav a verzí týče, Focus dostane po vzoru Fiesty několik různě zaměřených variant. Bude tady sportovně laděná ST-Line s dravějším vnějším vzhledem, verze Vignale zaměřená na luxusní pojetí a samozřejmě i Active, spojující svět hatchbacků a crossoverů.

Čtěte také: TEST: Ojetý Ford Fusion je spolehlivé auto pro nenáročné řidiče

Právě Active dostane třeba vyšší světlou výšku, oplastování exponovaných částí a možná dokonce i pohon všech kol.

Uvnitř vozu se potom odehraje klasická tlačítková čistka, při které zmizí mnoho fyzických ovládacích prvků a zůstane jen velký dotykový displej. Takový displej by mohly dostat i nižší výbavové varianty a s příplatky se bude jen zvětšovat a nabývat na funkcích.

Pod kapotou se v první řadě objeví přeplňovaný litrový tříválec EcoBoost - a to minimálně ve třech výkonových verzích. Následuje ještě nepřeplňovaný tříválec, sloužící jako nejslabší, vstupní motor a také naftové agregáty.

Dále se mluví o elektrifikovaném Focusu v hybridním provedení a dokonce i v podebě elektromobilu.