VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ford spolupracuje s výrobcem kečupu. Chce z rajčat vyrábět díly do aut

Dearborn/Praha - Zní to trochu zvláštně, ale je to pravda. I když se zdá, že automobily a rajčata nemají mnoho společného, výzkumníci společností Ford Motor Company a H.J. Heinz Company vidí společnou budoucnost. Odborníci z obou firem zkoumají, zda je možné vyrábět z rajčat kompozity použitelné v automobilovém průmyslu.

11.6.2014
SDÍLEJ:

Koncept Ford Mondeo Vignale.Foto: Ford

Konkrétně se zajímají o sušené rajčatové slupky. Vše je ale teprve na začátku. „Zjišťujeme, zda se tento vedlejší produkt potravinářského průmyslu hodí pro automobilový průmysl," řekla Ellen Lee, technická specialistka Fordu na výzkum plastů. „Naším cílem je vyvinout pevný a lehký materiál, jenž by splňoval naše požadavky, ale současně zmenšil naši ekologickou stopu."

Ford společně s výrobcem kečupu přemýšlí, jak vyrobit z rajčat bioplast

Asi před dvěma lety začal Ford spolupracovat se společnostmi Heinz, The Coca-Cola Company, Nike a Procter & Gamble na vývoji stoprocentního rostlinného plastu, ze kterého by šlo vyrábět všechno od tkanin až po obaly - dnes se obaly vyrábějí převážně z ropných látek.

Výzkumníci společnosti Heinz hledali inovativní způsoby recyklace slupek, stopek a semen z více než dvou milionů tun rajčat, které firma každoročně potřebuje k výrobě svého nejprodávanějšího produktu, kečupu Heinz. Vedoucí představitelé firmy se obrátili na Ford. „Nacházíme se sice ve velmi rané fázi výzkumu a stále zůstává nezodpovězena řada otázek, ale jsme nadšeni možnostmi, jež se zde otevírají pro Heinz i Ford," prohlásil Vidhu Nagpal, zástupce ředitele vývoje obalů ve společnosti Heinz.

Kokos a sójová pěna

Závazek Fordu neustále zvyšovat podíl recyklovaných materiálů je součástí celosvětové strategie na snížení ekologického dopadu veškerých činností společnosti. V uplynulých letech Ford začal více využívat recyklované nekovové a biologické materiály. Od loňska například používá součásti zpevněné celulózovými vlákny nebo vyplněné rýžovými slupkami.

Celkem se při výrobě vozů Ford uplatňuje osm biomateriálů. Jako další příklady lze uvést kompozity z kokosu, koberce a tkaniny z recyklované bavlny či hlavové opěrky a výplně sedadel ze sójové pěny.

Autor: Redakce

11.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Aixam City
Fiat Punto
Fiat Linea
Bohuslav Sobotka.
EXKLUZIVNĚ
9

Osobnosti regionů: Drsňák Sobotka? To mu nevěříme

Několik policejních zásahových jednotech zasahovalo v pondělí v podvečer v českolipském hypermarketu Albert na sídlišti Lada.
AKTUALIZOVÁNO
10

V České Lípě v Albertu se údajně střílelo

AKTUALIZOVÁNO

RECENZE: Terorista z Rammstein se na pódiu odpálil

Praha /FOTOGALERIE/ - V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil první z letošních koncertů skupiny Rammstein.

DOTYK.CZ

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.  

Tatra Trucks zmodernizuje armádní děla. Obrana za ně zaplatí přes miliardu

Samohybné houfnice Dana pro českou armádu zmodernizuje kopřivnická firma Tatra Trucks. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí 1,27 miliardy korun. Zrenovováno bude 33 děl. Zakázkou se v blízké době bude zabývat vláda. Smlouvu by ministerstvo chtělo podepsat v září.

AKTUALIZOVÁNO

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies