Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ford vyrobil už 7 milionů Transitů

Nan-Čchang - Společnost Ford Motor Company oznámila dosažení milníku sedmi milionů vyrobených modelů Transit. Kdyby se všechny vyrobené Fordy Transit zaparkovaly za sebe, sahala by řada z Londýna až do Sydney a zase zpátky. 

21.6.2013
SDÍLEJ:

Sedmimiliontý Ford Transit.Foto: Ford

Tento oblíbený užitkový model se v Evropě prodává od roku 1965 a brzy bude k dostání na 118 trzích po celém světě.

Oslava významného milníku proběhla na slavnostním otevření nového montážního závodu společnosti Jiangling Motors v Nan-Čchangu, která je strategickým partnerem Fordu pro Čínu. Závod Jiangling Xiaolan, v němž se bude vyrábět právě model Transit, je výsledkem investice ve výši 300 milionů amerických dolarů (cca 6 miliard korun). Prostředky vložila společnost Jiangling Motors, která je strategickým partnerem Fordu a vyrábí automobily značek JMC a Ford pro rostoucí čínský trh.

Ford Transit.

Transit přišel na svět ve stejném roce, kdy člověk poprvé vystoupil do kosmu, a okamžitě začal sklízet úspěchy. Od té doby Ford vyvinul celou plejádu variant od rozvážkových dodávek přes sklápěče až po unikátní speciály, jako byl třeba Supervan s motorem Cosworth V8.

Výroba Transitu neustále zrychlovala. Zatímco první milion byl překonán v roce 1976, další milionové milníky padly v letech 1985, 1994, 2000, 2005 a 2010.


Transit uvedl do sektoru užitkových automobilů celou řadu inovací: boční dveře, halogenové světlomety, radiální pneumatiky, vznětové motory s přímým vstřikováním, bezpečnostní zámky nebo sériově montovaný systém ABS. Jeho výroba se poprvé vydala mimo Evropu v roce 1997, kdy byly uvedeny do provozu závody v čínském Nan-Čchangu a vietnamském Hai Duongu. Nová továrna Jiangling Xiaolan více než zdvojnásobí roční objem výroby JMC, z dnešních 245 000 na 545 000 automobilů. Třicetiprocentním vlastníkem firmy JMC, která mimo jiné vyrábí vozy Ford Transit pro čínský trh, je Ford.

Globální expanze Transitu pokročí do další fáze v polovině roku 2014, kdy nový model poprvé vstoupí na severoamerické trhy. Transit pro Severní Ameriku se bude vyrábět v Kansas City.

Ford plánuje prodávat již od roku 2016 více než 400 000 Transitů ročně. Průměrně by to znamenalo jeden prodaný Transit každých 80 sekund.

V Evropě bude od poloviny roku 2014 Ford nabízet kompletně obměněnou řadu čtyř modelů Transit. Vedle Transitu (nosnost až 2000 kg) a Transitu Custom (1000 kg) to bude Transit Connect s užitečným zatížením 550-1000 kg a kompaktní nový Transit Courier s nosností 660 kg.

Velmi dobře si Ford Transit vede i v České republice, kde je už třiadvacátým rokem nejprodávanější dodávkou na trhu.

Autor: Redakce

21.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Citroën C4
Škoda Fabia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
9

Další napětí mezi Íránem a USA? Írán úspěšně otestoval novou balistickou střelu

Ilustrační foto
4 8

Číně dochází trpělivost. Omezí vývoz ropných produktů do KLDR

Švestky z městské zahrádky. Ze stromů lze ovoce česat zdarma

Sklizeň podzimního ovoce je v plném proudu. Kdo chce získat české plody, může využít nabídku sadařů, kteří mívají výhodnější ceny než běžné obchody. Pražané však mají i jinou možnost: natrhat si jablka, hrušky i švestky zdarma v sadech hlavního města.

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Poledne co poledne otevřel modrou krabičku a vyndal z ní housku. Vždy se dvěma plátky stejného salámu a okurkou. Banální historka o spolužákovi z mých středoškolských let v Německu jako by do jisté míry symbolizovala nedělní volby. Proč ochutnávat něco jiného, když osvědčené šmakuje?

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Prohraná sázka fotbalového fanouška: Z Žižkova pěšky až do Pardubic

Na fotbalový zápas na hřišti soupeře fanoušci většinou cestují auty, vlaky nebo autobusy. Může se ale stát, že se jeden z fanoušků vsadí s hráčem svého klubu… A prohraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení