VYBERTE SI REGION

Ford vyvíjí inteligentní světlomety, které si samy najdou chodce i zvěř u cesty

Jízda v noci, zejména na neosvětlených silnicích, může být vyčerpávající záležitostí. Ford vyvíjí nové technologie osvětlení, které prý řidiči umožní snadněji rozeznat chodce, cyklisty a zvířata pohybující se v okolí vozu.

21.7.2015 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií
Ford vyvíjí inteligentní světlomety, které osvětlí osoby i zvěř ve tmě.

Ford vyvíjí inteligentní světlomety, které osvětlí osoby i zvěř ve tmě.Foto: Ford

První technologii výrobce nazývá Advanced Front Lighting System (do češtiny lze přeložit jako "pokročilý systém předního osvětlení"). Dokáže na křižovatkách a kruhových objezdech rozšířit osvětlenou plochu, aby měl řidič větší šanci spatřit objekty blížící se z různých směrů. Druhou novinkou je systém, který pomáhá soustředit šoférovu pozornost na chodce, cyklisty a dokonce i velká zvířata nacházející se v cestě vozu nebo vedle silnice.

Kamerou řízený Advanced Front Lighting System využívá již existující technologie: adaptivní světlomety a systém rozpoznávání dopravních značek. Díky jejich propojení dokáže řidiči poskytnout lepší rozhled, když vůz míjí značku kruhového objezdu nebo má dát přednost na křižovatce.

Ford vyvíjí inteligentní světlomety, které na složitých křižovatkách rozšíří osvětlenou plochu.

Systém také využívá informace z GPS, aby mohl lépe osvětlit zatáčky a strmé úseky na cestě. Pokud nejsou tyto údaje k dispozici, spoléhá se technologie na kameru pod vnitřním zpětným zrcátkem vozu, jež sleduje čáry na silnici před ním. Díky tomu může předvídat, kam se silnice stáčí, a podle toho efektivně uzpůsobit tvar a dosah světelného kužele.

Dalším vývojovým krokem v tomto směru je propojení kamery s navigačním systémem, který si informace získané kamerou ukládá. Když řidič jede znovu po stejné trase, nastavení světlometů již probíhá zcela automaticky.

Ford vyvíjí inteligentní světlomety, které na složitých křižovatkách rozšíří osvětlenou plochu.

Ford předpokládá, že se v blízké budoucnosti dostane k zákazníkům.

Druhá z nových osvětlovacích technologií, Spot Lighting, je momentálně v předvývojové fázi. Inženýři Fordu počítají s použitím infračervené kamery umístěné v masce chladiče, která dokáže najednou sledovat až osm osob a větších zvířat včetně větších psů, a to až na vzdálenost 120 metrů.

Ford vyvíjí inteligentní světlomety, které osvětlí osoby i zvěř ve tmě.

Systém může ozářit dvojici objektů před vozem. Slouží k tomu dva speciální LED světlomety vedle předních mlhovek, jejichž světlo se namíří v úzkém pruhu do směru potenciálního nebezpečí. Zvýrazněné objekty se navíc zobrazí na displeji ve voze. Podle vzdálenosti a míry rizika je označí buď červený, nebo žlutý rámeček.

Autor: Redakce

21.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vojenský historický ústav má nově opravenou stíhačku MiG-15

Praha - Vojenský historický ústav (VHÚ) bude moct vystavit nově opravený stíhací bombardér MiG-15. V uplynulých pěti měsících ho zrekonstruovali pracovníci Vojenského technického ústavu (VTÚ). Představitelé VTÚ, VHÚ a ministerstva obrany ve čtvrtek opravený stroj na vojenské základně ve Kbelích představili novinářům.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Hasiči přejeli hocha, chvátali k požáru. Policie: Nešťastná náhoda

Krucemburk – Havlíčkobrodští kriminalisté uzavřeli vyšetřování nehody z letošního června, při níž hasiči na závodech dračích lodí v Krucemburku na Havlíčkobrodsku přejeli desetiletého chlapce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies