Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ford začne v Česku prodávat model EcoSport. Malý crossover dorazí začátkem roku

Zájemci o malý crossover budou mít v příštím roce další možnost volby. V Česku se totiž začne prodávat Ford EcoSport, tedy model, který se v současné generaci představil už v roce 2012. Tuzemští zákazníci ale budou moci koupit jeho modernizované provedení.

11.9.2017
SDÍLEJ:

V Evropě se Ford EcoSport prodává už od roku 2014, automobilka od té doby hlásí 150 tisíc prodaných exemplářů. A co tedy přináší zmíněná modernizace? EcoSport například bude poprvé k dispozici s pohonem všech kol, to v případě, že zákazník zvolí nový čtyřválcový vznětový motor 1.5 EcoBlue, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Turbodiesel dosahuje výkonu 125 koní (92 kW) a točivého momentu 300 Nm. Normovaná kombinovaná spotřeba paliva činí 4,5l/100 km.

V polovině roku 2018 rozšíří nabídku také motorizace 1.5 EcoBlue v kombinaci s pohonem předních kol a novou šestistupňovou manuální převodovkou se sníženým třením. Již od zahájení prodeje bude k dispozici rovněž motor 1.5 TDCi o výkonu 116 koní (85 kW) s pohonem předních kol a novou šestistupňovou manuální převodovkou.

Zájemci o benzinový agregát mohou zvolit přeplňovaný litrový tříválec ve variantách o výkonech 140 koní (103 kW) a 125 koní (92 kW), v polovině příštího roku se objeví ještě slabší varianta s výkonem 101 koní (74 kW). Dodáván bude se šestistupňovou manuální převodovkou, prostřední variantu lze však kombinovat i se šestistupňovým automatem.

Omlazení malého crossoveru dále přináší lehce upravený vzhled s novou lichoběžníkovou mřížkou hranatými světlomety. Vzadu najdeme přepracovaný nárazník se sdruženými svítilnami. Zákazníci mohou vybírat z 12 výrazných barev karoserie, vzhled vozu pak lze individualizovat kontrastním lakováním střechy.

Zajímavosti je možnost rozhodnout se pro náhradní kolo umístěné viditelně na zádi.

V interiéru se objevuje upravená palubní deska, nově konstruovaná sedadla a za příplatek Ford nabídne i částečné kožené čalounění. Příplatková výbava dále zahrnuje například infotainment SYNC 3 s dotykovou obrazovkou v plovoucím designu o úhlopříčce osm palců, která podporuje ovládání gesty jako na chytrých telefonech. Systém lze pořídit rovněž s menší barevnou dotykovou obrazovku o úhlopříčce 6,5 palce. Barevná obrazovka 4,2“ se dodává s Bluetooth a dvěma vstupy USB.

EcoSport nově nabízí rovněž tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti nebo zadní parkovací kameru. Novinkou je i nový digitální přístrojový panel, tvořený displejem o úhlopříčce 4,2 palce. Připlatit půjde také třeba za vyhřívaný věnec volantu, automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor nebo elektricky vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka.

Nový EcoSport bude možné objednávat také ve sportovně stylizovaném provedení ST-Line se sportovními doplňky. Na českém trhu se nový Ford EcoSport objeví začátkem příštího roku. Ceny budou oznámeny v říjnu tohoto roku.

Autor: Jan Zajíc

11.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Ilustrační foto.
15

Jaké budou moderní sklady? Plné robotů a 40 metrů vysoké

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení