VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost rychlejší než Lamborghini

Německo - Motor Ford 1.0 EcoBoost je důvodem, proč závodní Formule Ford, homologovaná pro provoz na běžných silnicích, zvládla slavnou Severní smyčku německého okruhu Nürburgring v jednom z nejrychlejších časů v historii.

26.9.2012
SDÍLEJ:

Formule s motorem 1.0 EcoBoostFoto: Ford

Zaznamenaný čas 7 minut a 22 sekund, který nejnovějšímu monopostu stačil k projetí jednoho kola, řadí formuli na 11. příčku v tabulkách nejrychlejších „produkčních" vozů. Svým výkonem Formule Ford předčila mnohé špičkové sportovní automobily disponující výkonem přes 440 kW (600 koní), jako jsou Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda.

„Tento malý motor nutí lidi, aby jen nevěřícně zírali s otevřenou pusou," říká osmadvacetiletý závodní jezdec Nick Tandy, který je specialistou na Nürburgring a jenž vůz pilotoval.

Na projektu pracovali konstruktéři společnosti Ford několik měsíců. Během nich nahradili dosavadní motor 1.6 EcoBoost o výkonu 132 kW, který běžně pohání formuli Ford, nejnovějším globálním zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, nedávno oceněným titulem „Mezinárodní motor roku 2012". Výkon speciální verze agregátu přitom zvýšili na 151 kW.

Tým konstruktérů rovněž upravil vůz tak, aby mohl být homologován pro provoz na veřejných komunikacích. Formule dostala blatníky, přední, zadní a směrová světla, aerodynamická zpětná zrcátka a dokonce i klakson. Vůz je vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a má obuté pneumatiky, které lze používat na běžných silnicích.

Podle neoficiálních měření vůz dosahuje maximální rychlosti 255,5 km/ha z 0 na 100 km/h zrychluje za méně než čtyři sekundy. Jeho průměrná rychlost na Severní smyčce (délka 20,832 km) činila 169 km/h.

Formule Ford s litrovým motorem EcoBoost pokořila nejrychlejší časy mnoha supersportů, které byly zaznamenány v minulých letech. Patří k nim Lamborghini Aventador LP700-4 s maximálním výkonem 515 kW, Ferrari Enzo o výkonu 485 kW a Pagani Zonda dosahující až 443 kW. Žádný jiný vůz s tříválcovým nebo čtyřválcovým motorem rychlejšího času na legendárním okruhu nikdy nedosáhl.

„Chtěli jsme dokázat, že na velikosti nezáleží. A také to, jak úžasně schopný motor jsme v podobě agregátu 1.0 EcoBoost vyvinuli," tvrdí Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Testování v zařízeních Fordu zároveň ukázalo, že Formule Ford poháněná motorem 1.0 EcoBoost je i hospodárná. Při jízdě rychlostí 56 km/h jí stačí pouhé 2,4 l/100 km, v rychlosti 120 km/h spotřebuje 5,0 l/100 km.

Autor: Redakce

26.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies