Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost rychlejší než Lamborghini

Německo - Motor Ford 1.0 EcoBoost je důvodem, proč závodní Formule Ford, homologovaná pro provoz na běžných silnicích, zvládla slavnou Severní smyčku německého okruhu Nürburgring v jednom z nejrychlejších časů v historii.

26.9.2012
SDÍLEJ:

Formule s motorem 1.0 EcoBoostFoto: Ford

Zaznamenaný čas 7 minut a 22 sekund, který nejnovějšímu monopostu stačil k projetí jednoho kola, řadí formuli na 11. příčku v tabulkách nejrychlejších „produkčních" vozů. Svým výkonem Formule Ford předčila mnohé špičkové sportovní automobily disponující výkonem přes 440 kW (600 koní), jako jsou Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda.

„Tento malý motor nutí lidi, aby jen nevěřícně zírali s otevřenou pusou," říká osmadvacetiletý závodní jezdec Nick Tandy, který je specialistou na Nürburgring a jenž vůz pilotoval.

Na projektu pracovali konstruktéři společnosti Ford několik měsíců. Během nich nahradili dosavadní motor 1.6 EcoBoost o výkonu 132 kW, který běžně pohání formuli Ford, nejnovějším globálním zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, nedávno oceněným titulem „Mezinárodní motor roku 2012". Výkon speciální verze agregátu přitom zvýšili na 151 kW.

Tým konstruktérů rovněž upravil vůz tak, aby mohl být homologován pro provoz na veřejných komunikacích. Formule dostala blatníky, přední, zadní a směrová světla, aerodynamická zpětná zrcátka a dokonce i klakson. Vůz je vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a má obuté pneumatiky, které lze používat na běžných silnicích.

Podle neoficiálních měření vůz dosahuje maximální rychlosti 255,5 km/ha z 0 na 100 km/h zrychluje za méně než čtyři sekundy. Jeho průměrná rychlost na Severní smyčce (délka 20,832 km) činila 169 km/h.

Formule Ford s litrovým motorem EcoBoost pokořila nejrychlejší časy mnoha supersportů, které byly zaznamenány v minulých letech. Patří k nim Lamborghini Aventador LP700-4 s maximálním výkonem 515 kW, Ferrari Enzo o výkonu 485 kW a Pagani Zonda dosahující až 443 kW. Žádný jiný vůz s tříválcovým nebo čtyřválcovým motorem rychlejšího času na legendárním okruhu nikdy nedosáhl.

„Chtěli jsme dokázat, že na velikosti nezáleží. A také to, jak úžasně schopný motor jsme v podobě agregátu 1.0 EcoBoost vyvinuli," tvrdí Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Testování v zařízeních Fordu zároveň ukázalo, že Formule Ford poháněná motorem 1.0 EcoBoost je i hospodárná. Při jízdě rychlostí 56 km/h jí stačí pouhé 2,4 l/100 km, v rychlosti 120 km/h spotřebuje 5,0 l/100 km.

Autor: Redakce

26.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Citroën C5
Citroën C4
Citroën DS3

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
14

K útoku nožem v Rusku se přihlásil Islámský stát

Jiří Drahoš.
14 11

Další prezidentský uchazeč hlásí splněno. Drahoš má dostatek podpisů

Dýmkař Krška: Dělám pocitové dýmky. Řídím se hlavně kresbou dřeva

Výrobě dýmek se Karel Krška z Drnovic věnuje už sedmadvacet let. I po takové době nepovažuje jejich vyřezávání za rutinu. „Každý kousek je originál. Vše dělám ručně a každý kus dřeva mě jinak inspiruje. Možná proto mě práce pořád baví,“ pochvaluje si devětačtyřicetiletý muž.

Jak bude vypadat ještě nenarozené dítě? Vědci pracují na ukazování budoucnosti

Vyšetří nenarozené dítě a rodičům ukážou, jak bude vypadat třeba ve třech letech. Prozatím neuvěřitelnou představu se snaží přivést do reality brněnští vědci.

Teror ve finském Turku: policie podnikla noční razii, zatkla pět osob

Finská policie při noční razii ve městě Turku zatkla pět osob. Zároveň oznámila, že motivem včerejšího činu, při němž osmnáctiletý Maročan pobodal nožem deset lidí, byl terorismus. Agresora střelila do nohy a zadržela. Dvě oběti na následky zranění zemřely.

Vydavatelství univerzity v Cambridge se podvolilo čínské cenzuře

Prodáváte svou duši, zní nejčastější kritika na účet akademického vydavatelství Cambridge University Press. Nejstarší nakladatelský dům na světě totiž ustoupil ve sporu s Komunistickou stranou Číny a zablokoval více než tři sta článků ze svého prestižního sborníku China Quarterly.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení