VYBERTE SI REGION

Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost rychlejší než Lamborghini

Německo - Motor Ford 1.0 EcoBoost je důvodem, proč závodní Formule Ford, homologovaná pro provoz na běžných silnicích, zvládla slavnou Severní smyčku německého okruhu Nürburgring v jednom z nejrychlejších časů v historii.

26.9.2012
SDÍLEJ:

Formule s motorem 1.0 EcoBoostFoto: Ford

Zaznamenaný čas 7 minut a 22 sekund, který nejnovějšímu monopostu stačil k projetí jednoho kola, řadí formuli na 11. příčku v tabulkách nejrychlejších „produkčních" vozů. Svým výkonem Formule Ford předčila mnohé špičkové sportovní automobily disponující výkonem přes 440 kW (600 koní), jako jsou Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda.

„Tento malý motor nutí lidi, aby jen nevěřícně zírali s otevřenou pusou," říká osmadvacetiletý závodní jezdec Nick Tandy, který je specialistou na Nürburgring a jenž vůz pilotoval.

Na projektu pracovali konstruktéři společnosti Ford několik měsíců. Během nich nahradili dosavadní motor 1.6 EcoBoost o výkonu 132 kW, který běžně pohání formuli Ford, nejnovějším globálním zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, nedávno oceněným titulem „Mezinárodní motor roku 2012". Výkon speciální verze agregátu přitom zvýšili na 151 kW.

Tým konstruktérů rovněž upravil vůz tak, aby mohl být homologován pro provoz na veřejných komunikacích. Formule dostala blatníky, přední, zadní a směrová světla, aerodynamická zpětná zrcátka a dokonce i klakson. Vůz je vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a má obuté pneumatiky, které lze používat na běžných silnicích.

Podle neoficiálních měření vůz dosahuje maximální rychlosti 255,5 km/ha z 0 na 100 km/h zrychluje za méně než čtyři sekundy. Jeho průměrná rychlost na Severní smyčce (délka 20,832 km) činila 169 km/h.

Formule Ford s litrovým motorem EcoBoost pokořila nejrychlejší časy mnoha supersportů, které byly zaznamenány v minulých letech. Patří k nim Lamborghini Aventador LP700-4 s maximálním výkonem 515 kW, Ferrari Enzo o výkonu 485 kW a Pagani Zonda dosahující až 443 kW. Žádný jiný vůz s tříválcovým nebo čtyřválcovým motorem rychlejšího času na legendárním okruhu nikdy nedosáhl.

„Chtěli jsme dokázat, že na velikosti nezáleží. A také to, jak úžasně schopný motor jsme v podobě agregátu 1.0 EcoBoost vyvinuli," tvrdí Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Testování v zařízeních Fordu zároveň ukázalo, že Formule Ford poháněná motorem 1.0 EcoBoost je i hospodárná. Při jízdě rychlostí 56 km/h jí stačí pouhé 2,4 l/100 km, v rychlosti 120 km/h spotřebuje 5,0 l/100 km.

Autor: Redakce

26.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Banka UBS v Curychu. Ilustrační foto.

Kde nejlépe platí cizincům? Ve Švýcarsku. V Česku nemají smysl pro humor

Michal Pavlata.
5

Zemřel herec, dabér a publicista Michal Pavlata

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

AKTUALIZOVÁNO

Washington na manifestaci za práva žen přilákal přes půl milionu lidí

Masovou účast dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA doprovázela manifestace za práva žen, jejíž součástí byl i pochod k Bílému domu. Demonstrace, která sice nebyla ohlášena jako akce proti Trumpovi, se mezitím v protest proti novému prezidentovi jasně přeměnila. Organizátoři očekávali až čtvrt milionu lidí, ale úřady, které byly původně v odhadech střízlivější, nyní hovoří až o 500.000 účastnících. Spekuluje se, že dnešní shromáždění se vyrovnalo páteční inauguraci prezidenta Donalda Trumpa. Podobné manifestace s přece jen menší účastí se konaly i v dalších městech USA, ale i světa včetně Prahy.

Další krok na cestě do UNESCO: Česká republika nominuje Žatec

Žatec - O tom, zda se město dostane na prestižní seznam památek, by se mohlo rozhodnout v létě příštího roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies