VYBERTE SI REGION

GM plánuje postupné omezení výroby v Jižní Koreji, důvodem je drahá práce

Soul - Americká automobilka General Motors Co. plánuje začít postupně snižovat výrobu v Jižní Koreji. Důvodem je růst nákladů na práci a aktivita radikálních odborů. Korea má na celkové výrobě GM zhruba pětinový podíl.

12.8.2013
SDÍLEJ:

Chevrolet Malibu.Foto: Chevrolet

Automobilka již nedávno oznámila, že přesune výrobu svých novějších modelů z Jižní Koreje do jiných oblastí. Na růst mzdových nákladů v Koreji, která je sedmým největším vývozcem na světě, si stěžují také další automobilky, a to jak zahraniční tak domácí.

GM učinila z Jižní Koreje jedno ze svých hlavních výrobních centrem poté, co v roce 2002 koupila místní zkrachovalou automobilku Daewoo Motors. Země se nyní podílí na celkové výrobě GM, která činí 9,5 milionu vozů ročně, zhruba 20 procenty, z toho více jak 80 procent jde na vývoz.

Mzdové náklady v Koreji v posledním desetiletí prudce vzrostly. Pro zahraniční automobilky problém zhoršuje také růst jihokorejského wonu. Podle údajů Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) celkové náklady na práci v zemi za deset let do roku 2009 stouply o 119 procent. V USA to bylo ve stejném období jen o 40 procent a v eurozóně o 27 procent.

Náklady na výrobu jednoho vozidla GM v Koreji mají letos činit 1133 USD (téměř 22 000 Kč). V ostatních zahraničních divizích mají v průměru činit jen 677 dolarů. Podle zdroje jsou náklady na výrobu v Koreji zhruba stejné jako ve Španělsku a Rusku, a Korea tak nově podle hodnocení GM již spadá mezi země s vysokými náklady na práci.

Autor: ČTK

12.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies