Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

GM svolává milion a půl aut kvůli nebezpečí požárů

Washington - GM svolává k opravě 1,5 milionu aut kvůli vadnému ostřikovači. Tato drobnost může paradoxně způsobit požár vozu.

9.6.2010 1
SDÍLEJ:

Chevrolety vyráběné společností General Motors.Foto: REUTERS

Americká automobilka General Motors celosvětově svolává k opravě 1,5 milionu vozidel kvůli ostřikovači čelního skla, který se přehřívá a může se vznítit. Výzva se týká několika typů pickupů, sportovně-užitkových vozů a osobních aut z výrobních řad 2006 až 2009, uvedla automobilka.

Téměř 1,4 milionu svolávaných vozů jezdí po Spojených státech. Zbývajících 100.000 vozidel je ale v provozu v Kanadě, Mexiku i na dalších trzích v zahraničí včetně Česka.

Požár zachvátil již 5 aut

Podobnou výzvu zveřejnila skupina GM již v roce 2008 a od té doby se objevily nové případy vzplanutí v opravených vozech. Koncern dodal, že se žádné zprávy nezmiňují v souvislosti s těmito případy o zranění či havárii. Podnik ví o pěti případech vzplanutí.

Čtěte také: General Motors má problémy kvůli čínským čipům

"I když naše analýza ukazuje, že počet incidentů je velmi nízký vzhledem k počtu vozidel na silnicích, chceme, aby byli naši zákazníci zcela klidní," uvedl k věci ředitel GM pro bezpečnost Jeff Boyer.

Svolávací rekord Toyoty nebyl pokořen

General Motors dodává, že zákazníkům během tohoto měsíce začnou přicházet dopisy s výzvou. Schůzku si ale u svého prodejce můžou lidé dojednat i sami. Dealer jim odmontuje vadnou jednotku a proud z ostřikovačů přesměruje, napsala agentura AP.

Jednu z největších svolávacích akcí aut kvůli možným závadám uskutečnila na konci minulého a na začátku letošního roku japonská Toyota. Kvůli problémům s nechtěným zrychlováním aut byla nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů vozů, z toho zhruba šest milionů v USA. Podle amerických úřadů může se zrychlováním toyot souviset několik desítek úmrtí.

Modely vozidel, kterých koncern General Motors svolává 1,5 milionu kvůli přehřívání součástky v ostřikovači:

2006-2009 Buick Lucerne, Cadillac DTS, Hummer H2
2008-2009 Buick Enclave, Cadillac CTS
2007-2009 Cadillac Escalade, Escalade ESV, Escalade EXT
2007-2009 Chevrolet Avalanche, Silverado, Suburban, Tahoe
2007-2009 GMC Acadia, Sierra, Yukon, Yukon XL
2007-2009 Saturn Outlook

Autor: ČTK

9.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Hyundai i30
Škoda Fabia
Fiat Bravo
Škoda Octavia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
23 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Paragliding. Ilustrační snímek.
AKTUALIZUJEME

Paraglidista zemřel po pádu na pole, vrtulník záchranářů byl zbytečný

Test Deníku o důvěřivosti důchodců: Nesete přeplatek? Jdu otevřít

/TEST/ Deník testoval důvěřivost důchodců. Redaktor a nejprve ukrytý strážník zkoušeli, jak starší lidé dokážou odolat lákavé nabídce podvodníka.

Trest pro ženu v lágru? Noc a den v márnici

Je konec května 1945, válka skončila. Na Vypichu je živo, hemží se to tam auty a vojáky. V náručí jednoho důstojníka se choulí osmiletá holčička. „Táto můj, táto můj, ty ses nám vrátil,“ volá děvče a zasypává vojákovu tvář polibky. Při vzpomínce na první setkání s otcem poté, co ho pět let neviděla, se i teď tlačí Zdeně Čapkové slzy do očí. Její otec František Bernas, důstojník československé armády, musel z protektorátu utéct před gestapem. Matku zavřeli nacisté do lágru.

Teenager v Saúdské Arábii tancoval na ulici Macarenu. Policie jej zadržela

Policie v Saúdské Arábii zadržela čtrnáctiletého chlapce, který uprostřed rušné silnice tančil Macarenu, tanec, který se proslavil v 90. letech. Podezírali jej z nevhodného chování na veřejnosti a přerušení dopravy, po několika hodinách byl však propuštěn.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení