VYBERTE SI REGION

Golf je první auto využívající všechny známé druhy pohonu. Už umí jet i na vodík

Los Angeles/Praha - Volkswagen představuje na autosalonu v Los Angeles model Golf Variant HyMotion, který k pohonu využívá energii z palivových článků na vodík.

21.11.2014
SDÍLEJ:

Volkswagen Golf Variant HyMotion.Foto: Volkswagen

V palivovém článku vzniká slučováním molekul vodíku a kyslíku čistá voda. Při tomto "studeném" spalování se uvolňuje energie, kterou je napájen elektromotor pod přední kapotou.

Vodík je uchováván ve čtyřech nádržích z uhlíkového kompozitu, které jsou uloženy prostorově úsporně pod podlahou a umožňují dojezd 500 kilometrů. Čerpání paliva trvá jen tři minuty.

Volkswagen Golf Variant HyMotion.

Systém palivových článků dosahuje výkonu využitelného k pohonu vozidla ve výši 100 kW (136 koní). Golf Variant HyMotion s pohonem předních kol díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 10 sekund.

Auto je také vybaveno vysokonapěťovým lithium-iontovým akumulátorem, do něhož se ukládá kinetická energie získávaná rekuperací při brzdění. Z palivových článků a akumulátoru je napájen právě elektromotor, převzatý v upravené podobě z elektromobilu e-Golf.

Volkswagen Golf Variant HyMotion.

Díky instalaci palivových článků je aktuální modelová řada Golf první na světě, která by mohla být vybavena všemi myslitelnými druhy pohonu. Již dnes je Golf nabízen se zážehovými motory TSI, vznětovými motory TDI, pohonem na zemní plyn (TGI), elektrickým pohonem (e-Golf) a hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení (Golf GTE). 

Volkswagen upozorňuje, že před nasazením vozu do prodeje musí být vytvořena infrastruktura, čímž je myšlena nejen plošná síť vodíkových plnicích stanic, ale i samotná výroba vodíku. Vodík jako zdroj energie k pohonu automobilů dává totiž podle výrobce smysl pouze v případě, že je primární energie pro jeho výrobu získávána z obnovitelných zdrojů. Důležité také, je, aby řešení bylo pro zákazníky cenově akceptovatelné.

Autor: Redakce

21.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies