V palivovém článku vzniká slučováním molekul vodíku a kyslíku čistá voda. Při tomto "studeném" spalování se uvolňuje energie, kterou je napájen elektromotor pod přední kapotou.

Vodík je uchováván ve čtyřech nádržích z uhlíkového kompozitu, které jsou uloženy prostorově úsporně pod podlahou a umožňují dojezd 500 kilometrů. Čerpání paliva trvá jen tři minuty.

Volkswagen Golf Variant HyMotion.

Systém palivových článků dosahuje výkonu využitelného k pohonu vozidla ve výši 100 kW (136 koní). Golf Variant HyMotion s pohonem předních kol díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 10 sekund.

Auto je také vybaveno vysokonapěťovým lithium-iontovým akumulátorem, do něhož se ukládá kinetická energie získávaná rekuperací při brzdění. Z palivových článků a akumulátoru je napájen právě elektromotor, převzatý v upravené podobě z elektromobilu e-Golf.

Volkswagen Golf Variant HyMotion.

Díky instalaci palivových článků je aktuální modelová řada Golf první na světě, která by mohla být vybavena všemi myslitelnými druhy pohonu. Již dnes je Golf nabízen se zážehovými motory TSI, vznětovými motory TDI, pohonem na zemní plyn (TGI), elektrickým pohonem (e-Golf) a hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení (Golf GTE). 

Volkswagen upozorňuje, že před nasazením vozu do prodeje musí být vytvořena infrastruktura, čímž je myšlena nejen plošná síť vodíkových plnicích stanic, ale i samotná výroba vodíku. Vodík jako zdroj energie k pohonu automobilů dává totiž podle výrobce smysl pouze v případě, že je primární energie pro jeho výrobu získávána z obnovitelných zdrojů. Důležité také, je, aby řešení bylo pro zákazníky cenově akceptovatelné.