VYBERTE SI REGION

Honda Accord 2.2 i-DTEC: Nenápadná superstar

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Je to vlastně záhada. Přestože Honda Accord patří mezi nejpovedenější auta v střední třídě, v prodejích za svými konkurenty zaostává. A i když si mohu hlavu „ulámat", nechápu proč.

6.3.2013 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií
Nová Honda Accord

Nová Honda AccordFoto: Honda

Jasně, už má za sebou nějaký ten rok ve službě, ale není to příliš znát. Poměrně jednoduché tvary pořád vypadají dobře a dynamicky, zároveň ale nepůsobí prvoplánově extravagantně. Paket Type-S navíc vzhled ještě vylepšuje agresivnějšími nárazníky, bočními prahy a sportovními koly.

Accord má také tu zvláštnost, že různé barvy lakování dokážou výrazně změnit jeho charakter. Například v červené (Milano Red), modré (Cobalt Blue Pearl) či bílé (White Orchid Pearl) vypadá jako dravec, v černé a různých odstínech šedé působí spíš elegantně a konzervativně.

Poctivost se vyplácí

Pohled do kabiny asi odhaluje „stáří" nejmarkantněji. Jenže v tom pozitivním smyslu – takhle má vypadat nadčasový interiér. Honda uvnitř (na rozdíl od jiných modelů, například civiku) nehraje na extravaganci a neservíruje designové výstřelky. Interiér působí střídmě a vlastně plně odpovídá vnějšímu vzhledu vozu.

Výbava Type-S navíc obsahuje hliníkové pedály, skvělá sportovní sedadla či zajímavé prošívání červenou nití. Z kabiny navíc sálá poctivost. Zpracování je příkladné a ovládání nepostrádá logiku. Hodně krátká řadicí páka a volant, který parádně padne do rukou, pak naznačují, že by japonský sedan mohl nabídnout i nějaké zážitky na silnici.

Vrchol třídy

Taky že ano. Accord jednoznačně patří mezi jízdně nejlepší vozy v segmentu – možná bych se nebál ho zařadit až na samý vrchol dieselových sedanů. Podvozek funguje parádně, auto má v zatáčkách dostatek přilnavosti a působí až neuvěřitelně hravě, lehce, agilně. Ani byste neřekli, že řídíte velký sedan s poháněnou přední nápravou. Ačkoli je podvozek spíše tvrdý, zvládne s přehledem tlumit i nerovnosti. I řízení je na dnešní dobu hodně přirozené a poměrně strmé. A práce s krátkou řadicí pákou? Jen radost, kulisa je přesná, dráhy krátké, samotné zpřevodování (šest stupňů) ideální. Každé přeřazení přitom doprovází sympatický mechanický zvuk. Jednoduše nádhera.

I když to může znít trochu divně, k charakteru auta se hodí i použitý naftový motor. Jde o známý 2.2 i-DTEC, který je však proti standardní verzi (150 k, 350 N.m) posílený na 180 koní a maximum točivého momentu teď činí 380 N.m. Stejně jako slabší sourozenec nemiluje nízké otáčky a probírá se až po překročení hranice 1500 ot/min. a nad 2000 ot/min. předvádí skvělé výkony. Potěší lineární přísun výkonu a vysoká míra kultivovanosti. A také spotřeba, dlouhodobě lze jezdit s průměrem lehce nad sedm litrů.

Kupte ho

Z výše uvedeného naprosto jasně vyplývá, že se mi Accord moc líbí. Mám vlastně jen jednu podstatnější výtku: zavazadlový prostor je spíše průměrný (467 l) a kvůli podběhům neprakticky tvarovaný. Přesto pro většinu lidí bude dostatečný.

A cena? Nejlevnější Accord vyjde na 574 tisíc, pokud zatoužíte po nejsilnější naftě, je třeba zaplatit 674 tisíc korun. Za bohatě vybavený S-Type, který nepostrádá snad nic, co je třeba, si Honda účtuje 829 tisíc. Není to málo, ale vzhledem ke schopnostem auta jde o fér nabídku. Tak v čem je problém a proč jich nejezdí víc?

+ stále atraktivní design
+ skvělé řízení
+ jízdní vlastnosti
+ silný i úsporný motor

- méně praktický zavazadelník

Honda Accord 2.2 i-DTEC Type-S:

motor vznětový čtyrválec
objem 2199 cm3
max. výkon 132 kW (180 k)
max. točivý moment 380 N.m
max. rychlost 220 km/h
0-100 8,5 s
spotřeba 5,6 l/100 km
cena test. modelu 829 000 Kč

Autor: Redakce

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
18 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
22 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies