VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Honda Accord 2.2 i-DTEC: Nenápadná superstar

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Je to vlastně záhada. Přestože Honda Accord patří mezi nejpovedenější auta v střední třídě, v prodejích za svými konkurenty zaostává. A i když si mohu hlavu „ulámat", nechápu proč.

6.3.2013 2
SDÍLEJ:

Nová Honda AccordFoto: Honda

Jasně, už má za sebou nějaký ten rok ve službě, ale není to příliš znát. Poměrně jednoduché tvary pořád vypadají dobře a dynamicky, zároveň ale nepůsobí prvoplánově extravagantně. Paket Type-S navíc vzhled ještě vylepšuje agresivnějšími nárazníky, bočními prahy a sportovními koly.

Accord má také tu zvláštnost, že různé barvy lakování dokážou výrazně změnit jeho charakter. Například v červené (Milano Red), modré (Cobalt Blue Pearl) či bílé (White Orchid Pearl) vypadá jako dravec, v černé a různých odstínech šedé působí spíš elegantně a konzervativně.

Poctivost se vyplácí

Pohled do kabiny asi odhaluje „stáří" nejmarkantněji. Jenže v tom pozitivním smyslu – takhle má vypadat nadčasový interiér. Honda uvnitř (na rozdíl od jiných modelů, například civiku) nehraje na extravaganci a neservíruje designové výstřelky. Interiér působí střídmě a vlastně plně odpovídá vnějšímu vzhledu vozu.

Výbava Type-S navíc obsahuje hliníkové pedály, skvělá sportovní sedadla či zajímavé prošívání červenou nití. Z kabiny navíc sálá poctivost. Zpracování je příkladné a ovládání nepostrádá logiku. Hodně krátká řadicí páka a volant, který parádně padne do rukou, pak naznačují, že by japonský sedan mohl nabídnout i nějaké zážitky na silnici.

Vrchol třídy

Taky že ano. Accord jednoznačně patří mezi jízdně nejlepší vozy v segmentu – možná bych se nebál ho zařadit až na samý vrchol dieselových sedanů. Podvozek funguje parádně, auto má v zatáčkách dostatek přilnavosti a působí až neuvěřitelně hravě, lehce, agilně. Ani byste neřekli, že řídíte velký sedan s poháněnou přední nápravou. Ačkoli je podvozek spíše tvrdý, zvládne s přehledem tlumit i nerovnosti. I řízení je na dnešní dobu hodně přirozené a poměrně strmé. A práce s krátkou řadicí pákou? Jen radost, kulisa je přesná, dráhy krátké, samotné zpřevodování (šest stupňů) ideální. Každé přeřazení přitom doprovází sympatický mechanický zvuk. Jednoduše nádhera.

I když to může znít trochu divně, k charakteru auta se hodí i použitý naftový motor. Jde o známý 2.2 i-DTEC, který je však proti standardní verzi (150 k, 350 N.m) posílený na 180 koní a maximum točivého momentu teď činí 380 N.m. Stejně jako slabší sourozenec nemiluje nízké otáčky a probírá se až po překročení hranice 1500 ot/min. a nad 2000 ot/min. předvádí skvělé výkony. Potěší lineární přísun výkonu a vysoká míra kultivovanosti. A také spotřeba, dlouhodobě lze jezdit s průměrem lehce nad sedm litrů.

Kupte ho

Z výše uvedeného naprosto jasně vyplývá, že se mi Accord moc líbí. Mám vlastně jen jednu podstatnější výtku: zavazadlový prostor je spíše průměrný (467 l) a kvůli podběhům neprakticky tvarovaný. Přesto pro většinu lidí bude dostatečný.

A cena? Nejlevnější Accord vyjde na 574 tisíc, pokud zatoužíte po nejsilnější naftě, je třeba zaplatit 674 tisíc korun. Za bohatě vybavený S-Type, který nepostrádá snad nic, co je třeba, si Honda účtuje 829 tisíc. Není to málo, ale vzhledem ke schopnostem auta jde o fér nabídku. Tak v čem je problém a proč jich nejezdí víc?

+ stále atraktivní design
+ skvělé řízení
+ jízdní vlastnosti
+ silný i úsporný motor

- méně praktický zavazadelník

Honda Accord 2.2 i-DTEC Type-S:

motor vznětový čtyrválec
objem 2199 cm3
max. výkon 132 kW (180 k)
max. točivý moment 380 N.m
max. rychlost 220 km/h
0-100 8,5 s
spotřeba 5,6 l/100 km
cena test. modelu 829 000 Kč

Autor: Redakce

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Volkswagen Golf

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dům ve Wuppertalu, který nechaly úřady vystěhovat kvůli nebezpečné hořlavé izolaci.
30

Němci se bojí, že po Wuppertalu vystěhují kvůli obavě z požáru další domy

Ghanský prezident Nana Akufo-Addo při inauguraci
9 8

Pražská trafika? Velvyslankyní Ghany v Česku bude exmilenka prezidenta

Aktér videa s Babišem: Vůbec mě nenapadlo, že z toho bude takový poprask

Měla to být tak trochu předvolební agitace a hlavně autogramiáda knihy lídra hnutí Ano Andreje Babiše na prachatických Slavnostech Zlaté stezky. Jenže v Prachaticích bývalý ministr financí narazil.

Východní Čechy dnes zasáhnou silné bouřky, sever čekají vydatné lijáky

Velmi silné bouřky, které mají ukončit současná vedra, zasáhnou dnes zejména východní polovinu Čech, na ostatním území by tak silné být neměly. Po půlnoci budou bouřky a přeháňky slábnout a přecházet do deště, přičemž v Ústeckém a Libereckém kraji bude vydatný.

Pro motorkáře zraněného na lhenickém náměstí letěl vrtulník

/VIDEO/ V poledne se na náměstí ve Lhenicích na Prachaticku srazilo osobní auto s motocyklem. Podle informací z místa nehody motorkáře odvezl záchranářský vrtulník.

U nového auta vede při rozhodování cena. Trendem se stává carsharing

Koupě auta online, využívání carsharingu, financování operativním leasingem a stále víc technologií. To jsou u osobních aut podle českých řidičů a řidiček trendy budoucnosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies