VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Honda Accord Tourer: Neobjevená hvězda

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Zájemci o kombi střední třídy mají v současnosti rozhodně z čeho vybírat. Měli by mít na seznamu i modernizovanou Hondu Accord?

10.7.2012
SDÍLEJ:

Honda Accord TourerFoto: Honda

Kdyby se řídili pouhým pohledem na české silnice, pak asi ne. Japonský kombík rozhodně u tuzemských řidičů nepatří mezi ty nejoblíbenější. Přitom je to zvláštní, nepřišel jsem totiž na žádný zásadní racionální důvod, proč by Honda neměla být prodejním hitem.

Na změny s lupou

Nedávný facelift není na první pohled úplně patrný, což ale vůbec nevadí. Accord totiž vypadal sakra dobře, za design dokonce sbíral i ocenění. V Hondě především upravili tvary předních světlometů a  nárazníků, maska chladiče pak přišla o jeden chromový pruh. S vyššími výbavami můžete dostat bi-xenony s možností přisvětlení zatáček.

Lehce přepracovány byly i zadní světlomety, novinkou v ceníku pak jsou ještě tři nové odstíny karoserie - šedá Graphite Lustre, stříbrná Alabaster Silver a modrá Celestial Blue Pearl. Připadá mi, že zrovna u tohoto auta hraje vybraný lak velkou roli. Zatímco třeba v šedé vypadá hodně nenápadně, bílá nebo modrá z něj dělá dynamicky vyhlížejícího fešáka. Ale to je samozřejmě subjektivní názor.

Pohled do kabiny asi většinu zájemců neohromí. Honda tady (narozdíl od jiných modelů) nehraje na extravaganci a neservíruje designové výstřelky. Interiér působí střídmě a tak nějak odpovídá vnějšímu vzhledu vozu. Jeho kvality pak oceníte až po ujetí několika kilometrů. Zjistíte, že zpracování je příkladné, že ovládání nepostrádá logiku nebo že přední sedadla patří k těm nejlepším, jaká můžete mít. Krátká řadicí páka a volant, který parádně padne do rukou, pak naznačují, že by japonský kombík mohl nabídnout i nějaké zážitky na silnici.

Ale ještě něž vyrazíme, podívejme se na zadní sedadla a do kufru. Cestující za řidičem budou muset oželet trochu pohodlí, zejména v oblasti místa pro kolena. A zavazadelník nabízí objem 406 litrů. Ve srovnání s konkurencí je to málo. Na druhou stranu, kufr je snadno přístupný a prakticky využitelný. Věřím, že většině lidí bude bohatě stačit.

Diesel? Dobrá volba

Jak velí současnost, inženýři Hondy se při modernizaci zaměřili také na snížení spotřeby paliva a emisí. Accord proto dostal větší přední spoiler, kryt podlahy a kryt zadní nápravy, čímž se zlepšila aerodynamika vozu. Kromě toho jsou všechna auta nově vybavena pneumatikami s omezeným valivým odporem a ložisky kol s nižším třením. Pozornosti samozřejmě neušly ani pohonné jednotky.

Testovaný dieselový motor 2,2 i-DTEC si přitom nechal stejné dynamické schopnosti – výkon činí 110 kW (150 koní), točivý moment dosahuje 350 N.m. Na jednotku takového objemu nejde o zrovna obdivuhodné hodnoty, ale na nedostatek výkonu by si snad nikdo stěžovat neměl.

V nízkých otáčkách se sice motor podivně dusí a pracovat se mu nechce, po překročení hranice 1500 ot/min. se ale probudí a situace je mnohem radostnější. Potěší lineární přísun výkonu a vysoká míra kultivovanosti. A také spotřeba, dlouhodobě lze jezdit s průměrem pod šest litrů. Svoje tu odvádí dlouhé převody, které ale od řidiče vyžadují trochu jiný způsob řazení. Pracovat s krátkou řadičkou šestistupňové převodovky je naštěstí příjemné.

Stejně tak i řídit. Přepracovaný podvozek funguje parádně. Auto má v zatáčkách dostatek přilnavosti a působí až neuvěřitelně hravě a lehce. Ani byste neřekli, že řídíte velké rodinné kombi. Ačkoli je podvozek spíše tvrdý, zvládne s přehledem tlumit nerovnosti. Řízení je na dnešní dobu hodně přirozené a poměrně strmé. Accord po řidičské stránce jednoznačně patří k tomu nejlepšímu, co můžete ve střední třídě koupit.

Ani cena není špatná. Začíná na 604 tisících, testovaný vůz s dieselem vyjde na 799 tisíc. Ve výbavě Lifestyle přitom máte snad všechno, co můžete potřebovat. To je fér nabídka.

+ osobitý design
+ skvělé řízení
+ jízdní vlastnosti

- menší zavazadelník
- nejede v nízkých otáčkách

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC:

motor vznětový čtyřválec
objem 2 199 cm3
max. výkon 110 kW (150 k)
max. točivý moment 350 N.m
max. rychlost 207 km/h
spotřeba 5,6 l/100 km
cena test. modelu 799 000 Kč

Autor: Redakce

10.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš (vlevo) a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
EXKLUZIVNĚ
14 8

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
38

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME

Jižní Čechy trápí sněhová kalamita, výpadky proudu i mobilních sítí

Zejména Prachaticko a Českokrumlovsko se probraly do sněhem zasypaného dne. Mnohá místa hlásí výpadky proudu, haprují mobilní sítě. Silničáři a hasiči pracují od dvou hodin ráno, situaci zvládají s vypětím. 

Žádost o řidičák i mimo bydliště? Snad od léta 2018

Lidé zřejmě budou moci žádat od července příštího roku o vydání řidičského průkazu nebo o jeho výměnu na jakémkoli úřadu obce s rozšířenou působností, nejen v místě trvalého bydliště jako nyní. K žádosti navíc nebudou přikládat papírovou fotografii. Novinky přinese novela poslanců z klubu TOP 09 a Starostů, kterou dnes schválila Sněmovna. Vzroste ale zároveň poplatek za vydání průkazu z nynějších 50 na 200 korun.

STEM: Nejpopulárnějším politikem je stále Babiš, Sobotka je šestý

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš zůstává nejpopulárnějším politikem, i když se počet jeho příznivců od ledna snížil o procentní bod na 56 procent. Na druhém místě se drží ministr obrany Martin Stropnický (ANO) s 48 procenty. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), který byl v lednu třetí, se propadl s 39 procenty příznivých hodnocení na šesté místo. Vyplynulo to z dubnového průzkumu agentury STEM.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies