Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Honda Accord Tourer: Neobjevená hvězda

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Zájemci o kombi střední třídy mají v současnosti rozhodně z čeho vybírat. Měli by mít na seznamu i modernizovanou Hondu Accord?

10.7.2012
SDÍLEJ:

Honda Accord TourerFoto: Honda

Kdyby se řídili pouhým pohledem na české silnice, pak asi ne. Japonský kombík rozhodně u tuzemských řidičů nepatří mezi ty nejoblíbenější. Přitom je to zvláštní, nepřišel jsem totiž na žádný zásadní racionální důvod, proč by Honda neměla být prodejním hitem.

Na změny s lupou

Nedávný facelift není na první pohled úplně patrný, což ale vůbec nevadí. Accord totiž vypadal sakra dobře, za design dokonce sbíral i ocenění. V Hondě především upravili tvary předních světlometů a  nárazníků, maska chladiče pak přišla o jeden chromový pruh. S vyššími výbavami můžete dostat bi-xenony s možností přisvětlení zatáček.

Lehce přepracovány byly i zadní světlomety, novinkou v ceníku pak jsou ještě tři nové odstíny karoserie - šedá Graphite Lustre, stříbrná Alabaster Silver a modrá Celestial Blue Pearl. Připadá mi, že zrovna u tohoto auta hraje vybraný lak velkou roli. Zatímco třeba v šedé vypadá hodně nenápadně, bílá nebo modrá z něj dělá dynamicky vyhlížejícího fešáka. Ale to je samozřejmě subjektivní názor.

Pohled do kabiny asi většinu zájemců neohromí. Honda tady (narozdíl od jiných modelů) nehraje na extravaganci a neservíruje designové výstřelky. Interiér působí střídmě a tak nějak odpovídá vnějšímu vzhledu vozu. Jeho kvality pak oceníte až po ujetí několika kilometrů. Zjistíte, že zpracování je příkladné, že ovládání nepostrádá logiku nebo že přední sedadla patří k těm nejlepším, jaká můžete mít. Krátká řadicí páka a volant, který parádně padne do rukou, pak naznačují, že by japonský kombík mohl nabídnout i nějaké zážitky na silnici.

Ale ještě něž vyrazíme, podívejme se na zadní sedadla a do kufru. Cestující za řidičem budou muset oželet trochu pohodlí, zejména v oblasti místa pro kolena. A zavazadelník nabízí objem 406 litrů. Ve srovnání s konkurencí je to málo. Na druhou stranu, kufr je snadno přístupný a prakticky využitelný. Věřím, že většině lidí bude bohatě stačit.

Diesel? Dobrá volba

Jak velí současnost, inženýři Hondy se při modernizaci zaměřili také na snížení spotřeby paliva a emisí. Accord proto dostal větší přední spoiler, kryt podlahy a kryt zadní nápravy, čímž se zlepšila aerodynamika vozu. Kromě toho jsou všechna auta nově vybavena pneumatikami s omezeným valivým odporem a ložisky kol s nižším třením. Pozornosti samozřejmě neušly ani pohonné jednotky.

Testovaný dieselový motor 2,2 i-DTEC si přitom nechal stejné dynamické schopnosti – výkon činí 110 kW (150 koní), točivý moment dosahuje 350 N.m. Na jednotku takového objemu nejde o zrovna obdivuhodné hodnoty, ale na nedostatek výkonu by si snad nikdo stěžovat neměl.

V nízkých otáčkách se sice motor podivně dusí a pracovat se mu nechce, po překročení hranice 1500 ot/min. se ale probudí a situace je mnohem radostnější. Potěší lineární přísun výkonu a vysoká míra kultivovanosti. A také spotřeba, dlouhodobě lze jezdit s průměrem pod šest litrů. Svoje tu odvádí dlouhé převody, které ale od řidiče vyžadují trochu jiný způsob řazení. Pracovat s krátkou řadičkou šestistupňové převodovky je naštěstí příjemné.

Stejně tak i řídit. Přepracovaný podvozek funguje parádně. Auto má v zatáčkách dostatek přilnavosti a působí až neuvěřitelně hravě a lehce. Ani byste neřekli, že řídíte velké rodinné kombi. Ačkoli je podvozek spíše tvrdý, zvládne s přehledem tlumit nerovnosti. Řízení je na dnešní dobu hodně přirozené a poměrně strmé. Accord po řidičské stránce jednoznačně patří k tomu nejlepšímu, co můžete ve střední třídě koupit.

Ani cena není špatná. Začíná na 604 tisících, testovaný vůz s dieselem vyjde na 799 tisíc. Ve výbavě Lifestyle přitom máte snad všechno, co můžete potřebovat. To je fér nabídka.

+ osobitý design
+ skvělé řízení
+ jízdní vlastnosti

- menší zavazadelník
- nejede v nízkých otáčkách

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC:

motor vznětový čtyřválec
objem 2 199 cm3
max. výkon 110 kW (150 k)
max. točivý moment 350 N.m
max. rychlost 207 km/h
spotřeba 5,6 l/100 km
cena test. modelu 799 000 Kč

Autor: Redakce

10.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Peugeot 308
Škoda Citigo
Mercedes-Benz A

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První školní den na malé škole v Řehlovicích.
5 9

Brašna by měla vážit 10 procent z hmotnosti dítěte, říká odborník

Zakladatel Flixbusu André Schwämmlein
DOTYK.CZ
6

Radši více místa, než mizerná káva, říká zakladatel FlixBusu

Dva trůny, dvě Češky. Vydrží?

Od včerejška jsou světovými jedničkami ve dvouhře a čtyřhře Karolína Plíšková a Lucie Šafářová.

Režisér Tomáš Svoboda: Svatba je pro mne takový divně kostýmovaný mejdan

/ROZHOVOR/ Režisér a scenárista Tomáš Svoboda působí jako recesista, kterému není nic svaté – když například v televizním Dobrém ránu propagoval obnovenou premiéru své drsné inscenace Popcorn, s vážnou tváří před kamerami tvrdil, že k přezkoušení titulu došlo proto, že všichni hlavní představitelé byli během repríz omylem postříleni. Se stejnou „neuctivostí“ vůči autoritám režíroval i své politické kabarety.

Výbava pro školáky? Nákup vyjde výhodněji než před lety

/INFOGRAFIKA/ Pořídit vybavení pro dítě školou povinné lze výhodněji než před deseti lety. Většina školních pomůcek, poplatků ve školní jídelně či v základní umělecké škole sice zdražila, ale platy rostly rychleji. 

Trump: V Afghánistánu zůstaneme a budeme bojovat

Prezident Donald Trump řekl, že urychlené stažení USA z Afghánistánu by zanechalo vakuum, které by zaplnili teroristé. Jeho původním instinktem podle jeho slov bylo stáhnout americké síly, ale místo toho se rozhodl zůstat a "bojovat o výhru."

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení