VYBERTE SI REGION

Honda Accord Tourer: Neobjevená hvězda

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Zájemci o kombi střední třídy mají v současnosti rozhodně z čeho vybírat. Měli by mít na seznamu i modernizovanou Hondu Accord?

10.7.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií
Honda Accord Tourer

Honda Accord TourerFoto: Honda

Kdyby se řídili pouhým pohledem na české silnice, pak asi ne. Japonský kombík rozhodně u tuzemských řidičů nepatří mezi ty nejoblíbenější. Přitom je to zvláštní, nepřišel jsem totiž na žádný zásadní racionální důvod, proč by Honda neměla být prodejním hitem.

Na změny s lupou

Nedávný facelift není na první pohled úplně patrný, což ale vůbec nevadí. Accord totiž vypadal sakra dobře, za design dokonce sbíral i ocenění. V Hondě především upravili tvary předních světlometů a  nárazníků, maska chladiče pak přišla o jeden chromový pruh. S vyššími výbavami můžete dostat bi-xenony s možností přisvětlení zatáček.

Lehce přepracovány byly i zadní světlomety, novinkou v ceníku pak jsou ještě tři nové odstíny karoserie - šedá Graphite Lustre, stříbrná Alabaster Silver a modrá Celestial Blue Pearl. Připadá mi, že zrovna u tohoto auta hraje vybraný lak velkou roli. Zatímco třeba v šedé vypadá hodně nenápadně, bílá nebo modrá z něj dělá dynamicky vyhlížejícího fešáka. Ale to je samozřejmě subjektivní názor.

Pohled do kabiny asi většinu zájemců neohromí. Honda tady (narozdíl od jiných modelů) nehraje na extravaganci a neservíruje designové výstřelky. Interiér působí střídmě a tak nějak odpovídá vnějšímu vzhledu vozu. Jeho kvality pak oceníte až po ujetí několika kilometrů. Zjistíte, že zpracování je příkladné, že ovládání nepostrádá logiku nebo že přední sedadla patří k těm nejlepším, jaká můžete mít. Krátká řadicí páka a volant, který parádně padne do rukou, pak naznačují, že by japonský kombík mohl nabídnout i nějaké zážitky na silnici.

Ale ještě něž vyrazíme, podívejme se na zadní sedadla a do kufru. Cestující za řidičem budou muset oželet trochu pohodlí, zejména v oblasti místa pro kolena. A zavazadelník nabízí objem 406 litrů. Ve srovnání s konkurencí je to málo. Na druhou stranu, kufr je snadno přístupný a prakticky využitelný. Věřím, že většině lidí bude bohatě stačit.

Diesel? Dobrá volba

Jak velí současnost, inženýři Hondy se při modernizaci zaměřili také na snížení spotřeby paliva a emisí. Accord proto dostal větší přední spoiler, kryt podlahy a kryt zadní nápravy, čímž se zlepšila aerodynamika vozu. Kromě toho jsou všechna auta nově vybavena pneumatikami s omezeným valivým odporem a ložisky kol s nižším třením. Pozornosti samozřejmě neušly ani pohonné jednotky.

Testovaný dieselový motor 2,2 i-DTEC si přitom nechal stejné dynamické schopnosti – výkon činí 110 kW (150 koní), točivý moment dosahuje 350 N.m. Na jednotku takového objemu nejde o zrovna obdivuhodné hodnoty, ale na nedostatek výkonu by si snad nikdo stěžovat neměl.

V nízkých otáčkách se sice motor podivně dusí a pracovat se mu nechce, po překročení hranice 1500 ot/min. se ale probudí a situace je mnohem radostnější. Potěší lineární přísun výkonu a vysoká míra kultivovanosti. A také spotřeba, dlouhodobě lze jezdit s průměrem pod šest litrů. Svoje tu odvádí dlouhé převody, které ale od řidiče vyžadují trochu jiný způsob řazení. Pracovat s krátkou řadičkou šestistupňové převodovky je naštěstí příjemné.

Stejně tak i řídit. Přepracovaný podvozek funguje parádně. Auto má v zatáčkách dostatek přilnavosti a působí až neuvěřitelně hravě a lehce. Ani byste neřekli, že řídíte velké rodinné kombi. Ačkoli je podvozek spíše tvrdý, zvládne s přehledem tlumit nerovnosti. Řízení je na dnešní dobu hodně přirozené a poměrně strmé. Accord po řidičské stránce jednoznačně patří k tomu nejlepšímu, co můžete ve střední třídě koupit.

Ani cena není špatná. Začíná na 604 tisících, testovaný vůz s dieselem vyjde na 799 tisíc. Ve výbavě Lifestyle přitom máte snad všechno, co můžete potřebovat. To je fér nabídka.

+ osobitý design
+ skvělé řízení
+ jízdní vlastnosti

- menší zavazadelník
- nejede v nízkých otáčkách

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC:

motor vznětový čtyřválec
objem 2 199 cm3
max. výkon 110 kW (150 k)
max. točivý moment 350 N.m
max. rychlost 207 km/h
spotřeba 5,6 l/100 km
cena test. modelu 799 000 Kč

Autor: Redakce

10.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
13 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
2 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Identifikace obětí nehody maďarského autobusu potrvá několik dní

Identifikace 16 obětí nehody autobusu s maďarskými středoškoláky na severu Itálie může trvat několik dní. Autobus se studenty, kteří se vraceli z lyžařského zájezdu ve Francii, havaroval v pátek večer u Verony. Nehodu nepřežilo 16 osob, mnoho ostatních bylo zraněno a čtyři z nich jsou stále v nemocnici.

V zasypaném hotelu v Itálii jsou vzduchové kapsy, v nichž mohou být živí

V hotelu zavaleném lavinou ve střední Itálii jsou vzduchové kapsy. Záchranáři dnes sdělili, že pod troskami mohou být stále živí lidé. Lavina se na hotel zřítila ve středu, záchranářské týmy dosud vyprostily 11 živých lidí a pět mrtvých. Stále se pohřešuje 23 osob. Podle italských médií se z hotelu 24 hodin neozvaly žádné hlasy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies