VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Honda Civic Type R je konečně venku. Má 310 koní a stovku dá za 5,7 sekundy

Automobilka Honda po pětiletém čekání představila ostrou verzi hatchbacku Civic. Novinka vypadá hodně nadějně: dostala přeplňovaný motor s výkonem 310 koní, funkční styling a prý i skvělé jízdní vlastnosti. Honda dokonce auto označuje termínem "silniční závoďák".

3.3.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
18 fotografií

Honda Civic Type R.Foto: Honda

Srdcem vozu je nový přeplňovaný dvoulitrový benzínový motor s přímým vstřikováním o výkonu 310 koní (228 kW) a s nejvyšším točivým momentem 400 newtonmetrů. Díky tomu Civic Type R zrychlí z klidu na stovku za 5,7 sekundy, což je nejlepší hodnota ze všech ostrých hatchbacků s hnanou přední nápravou.

Honda Civic Type R.

Maximální rychlost činí 270 km/h. Motor je spojen s šestistupňovou manuální předovkou.

Japonský "hot hatch" už na pohled zaujme výrazným vzhledem - ten však není samoúčelný. Podle Hondy byl design vyvinut pro vysoké rychlosti a proto jsou všechny prvky na voze aerodynamicky funkční. 

Pro dosažení tohoto cíle byl Civic Type R podroben důkladnému testování a vývoji: strávil například mnoho hodin v aerodynamickém tunelu v zařízení společnosti Honda v japonské Sakuře.

Honda Civic Type R.

Téměř hladký podvozek pomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak. Auto k silnici "lepí" také funkční zadní křídlo, které bylo proti staršímu konceptu přepracováno. Struktura nosné části – její úhel, výška a tvar a také její svislé koncové klapky – prý byla pečlivě navržena tak, aby optimalizovala přítlak, aniž by docházelo k přílišnému zvýšení aerodynamického odporu při vyšších rychlostech.

Proudění vzduchu rovněž optimalizují přední spoiler a hluboké boční prahy, zatímco přední nárazník má specifický tvar, který eliminuje vzdušné turbulence okolo předních kol a snižuje odpor vzduchu.

Honda Civic Type R.

Chlazení motoru mají na starost zvětšené mřížky v předním nárazníku a průduchy kolem předních kol.

Civic Type R stojí na devatenáctipalcových kolech, která byla navržena speciálně pro tento model, stejně jako pneumatiky o rozměru 235/35 R19. Za koly pak najdeme taktéž "zakázkové" brzdy Brembo. Čtyřpístové třmeny kotoučových brzd na přední nápravě vyvíjejí brzdnou sílu na vrtané kotouče s průměrem 350 milimetrů.

Interiéru dominují sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a samozřejmě nechybí další sportovní prvky, například hlavice řadicí páky z leštěné hliníkové slitiny.

Honda Civic Type R.

Takto rychlá předokolka pochopitelně potřebuje důkladně vyladěný podvozek. Civic Type R tak dostal nové čtyřbodové adaptivní tlumiče, systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, který pomáhá omezovat "tahání do řízení" při prudké akceleraci a zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech a při extrémním zatáčení, či zadní nápravu odpruženou torzním nosníkem - ten vylepšuje torzní tuhost zadní nápravy.

S novým modelem Civic Type R bude mít premiéru také nové tlačítko "+R", které zvyšuje citlivost různých systémů podvozku a hnacích systémů. Po jeho stisknutí se zlepší citlivost motoru, charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější, upraví se také účinek posilovače řízení a "zpevní se" i tlumiče.

Honda Civic Type R.

Prodej nové Hondy Civic Type R bude v Evropě zahájen letos v létě. A možná už v té době budeme vědět, jestli je japonská novinka opravdu nejrychlejší předokolkou - tedy alespoň na slavném okruhu Nürburgring.

Honda totiž slíbila, že na Nordschleife pošle produkční vůz s cílem vytvořit nový rekordní čas na kolo se sériovým autem s pohonem přední nápravy. Že by se to mohlo podařit, dokládá skutečnost, že vývojový prototyp Severní smyčku urazil v čase 7:50:63, tedy o téměř čtyři vteřiny rychleji než současný vládce Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R.


Autor: Redakce

3.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
2

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
4 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

Móda, či směr? Naturální vína mají příznivce

/INFOGRAFIKA/ Ctí odkaz předků a naplno využívají potenciál přírody. Hrozny sbírají ručně, někteří je místo lisování šlapou. Vinaři autentisté se zřekli používání chemie a krášlících zásahů. „Nabízíme alternativu proti rychle vyrobeným a komerčním vínům," řekl Jaroslav Osička z Velkých Bílovic na Břeclavsku.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

V Minsku to vře. Ulice obsadili policisté se samopaly a vodní děla

Běloruská policie dnes odpoledne zablokovala pochod stovek demonstrantů v centru Minska, cestu jim přehradila policejní vozidla. Podle očitých svědků byly zatčeny desítky lidí, jsou mezi nimi údajně i novináři včetně místních zpravodajů stanice BBC. Do protestního protivládního pochodu, který minská radnice nepovolila, se podle agentury AP zapojilo kolem 700 lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies