VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Honda Civic Type R je konečně venku. Má 310 koní a stovku dá za 5,7 sekundy

Automobilka Honda po pětiletém čekání představila ostrou verzi hatchbacku Civic. Novinka vypadá hodně nadějně: dostala přeplňovaný motor s výkonem 310 koní, funkční styling a prý i skvělé jízdní vlastnosti. Honda dokonce auto označuje termínem "silniční závoďák".

3.3.2015
SDÍLEJ:

Honda Civic Type R.Foto: Honda

Srdcem vozu je nový přeplňovaný dvoulitrový benzínový motor s přímým vstřikováním o výkonu 310 koní (228 kW) a s nejvyšším točivým momentem 400 newtonmetrů. Díky tomu Civic Type R zrychlí z klidu na stovku za 5,7 sekundy, což je nejlepší hodnota ze všech ostrých hatchbacků s hnanou přední nápravou.

Honda Civic Type R.

Maximální rychlost činí 270 km/h. Motor je spojen s šestistupňovou manuální předovkou.

Japonský "hot hatch" už na pohled zaujme výrazným vzhledem - ten však není samoúčelný. Podle Hondy byl design vyvinut pro vysoké rychlosti a proto jsou všechny prvky na voze aerodynamicky funkční. 

Pro dosažení tohoto cíle byl Civic Type R podroben důkladnému testování a vývoji: strávil například mnoho hodin v aerodynamickém tunelu v zařízení společnosti Honda v japonské Sakuře.

Honda Civic Type R.

Téměř hladký podvozek pomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak. Auto k silnici "lepí" také funkční zadní křídlo, které bylo proti staršímu konceptu přepracováno. Struktura nosné části – její úhel, výška a tvar a také její svislé koncové klapky – prý byla pečlivě navržena tak, aby optimalizovala přítlak, aniž by docházelo k přílišnému zvýšení aerodynamického odporu při vyšších rychlostech.

Proudění vzduchu rovněž optimalizují přední spoiler a hluboké boční prahy, zatímco přední nárazník má specifický tvar, který eliminuje vzdušné turbulence okolo předních kol a snižuje odpor vzduchu.

Honda Civic Type R.

Chlazení motoru mají na starost zvětšené mřížky v předním nárazníku a průduchy kolem předních kol.

Civic Type R stojí na devatenáctipalcových kolech, která byla navržena speciálně pro tento model, stejně jako pneumatiky o rozměru 235/35 R19. Za koly pak najdeme taktéž "zakázkové" brzdy Brembo. Čtyřpístové třmeny kotoučových brzd na přední nápravě vyvíjejí brzdnou sílu na vrtané kotouče s průměrem 350 milimetrů.

Interiéru dominují sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a samozřejmě nechybí další sportovní prvky, například hlavice řadicí páky z leštěné hliníkové slitiny.

Honda Civic Type R.

Takto rychlá předokolka pochopitelně potřebuje důkladně vyladěný podvozek. Civic Type R tak dostal nové čtyřbodové adaptivní tlumiče, systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, který pomáhá omezovat "tahání do řízení" při prudké akceleraci a zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech a při extrémním zatáčení, či zadní nápravu odpruženou torzním nosníkem - ten vylepšuje torzní tuhost zadní nápravy.

S novým modelem Civic Type R bude mít premiéru také nové tlačítko "+R", které zvyšuje citlivost různých systémů podvozku a hnacích systémů. Po jeho stisknutí se zlepší citlivost motoru, charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější, upraví se také účinek posilovače řízení a "zpevní se" i tlumiče.

Honda Civic Type R.

Prodej nové Hondy Civic Type R bude v Evropě zahájen letos v létě. A možná už v té době budeme vědět, jestli je japonská novinka opravdu nejrychlejší předokolkou - tedy alespoň na slavném okruhu Nürburgring.

Honda totiž slíbila, že na Nordschleife pošle produkční vůz s cílem vytvořit nový rekordní čas na kolo se sériovým autem s pohonem přední nápravy. Že by se to mohlo podařit, dokládá skutečnost, že vývojový prototyp Severní smyčku urazil v čase 7:50:63, tedy o téměř čtyři vteřiny rychleji než současný vládce Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R.


Autor: Redakce

3.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Mercedes-Benz A 160
Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Pohledem Stanislava Šulce: Kouzelný bankomat

Bankomat slaví abrahámoviny. Podle různých anket jde o jeden z nejdůležitějších vynálezů minulého století a dodejme, že také jeden z nejkouzelnějších. Krom toho, že definitivně odtrhnul člověka od nutnosti mít peníze doma ve štrozoku, kouzelný je také proto, že se za těch pět desítek let takřka nezměnil.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies