Srdcem vozu je nový přeplňovaný dvoulitrový benzínový motor s přímým vstřikováním o výkonu 310 koní (228 kW) a s nejvyšším točivým momentem 400 newtonmetrů. Díky tomu Civic Type R zrychlí z klidu na stovku za 5,7 sekundy, což je nejlepší hodnota ze všech ostrých hatchbacků s hnanou přední nápravou.

Honda Civic Type R.

Maximální rychlost činí 270 km/h. Motor je spojen s šestistupňovou manuální předovkou.

Japonský "hot hatch" už na pohled zaujme výrazným vzhledem - ten však není samoúčelný. Podle Hondy byl design vyvinut pro vysoké rychlosti a proto jsou všechny prvky na voze aerodynamicky funkční. 

Pro dosažení tohoto cíle byl Civic Type R podroben důkladnému testování a vývoji: strávil například mnoho hodin v aerodynamickém tunelu v zařízení společnosti Honda v japonské Sakuře.

Honda Civic Type R.

Téměř hladký podvozek pomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak. Auto k silnici "lepí" také funkční zadní křídlo, které bylo proti staršímu konceptu přepracováno. Struktura nosné části – její úhel, výška a tvar a také její svislé koncové klapky – prý byla pečlivě navržena tak, aby optimalizovala přítlak, aniž by docházelo k přílišnému zvýšení aerodynamického odporu při vyšších rychlostech.

Proudění vzduchu rovněž optimalizují přední spoiler a hluboké boční prahy, zatímco přední nárazník má specifický tvar, který eliminuje vzdušné turbulence okolo předních kol a snižuje odpor vzduchu.

Honda Civic Type R.

Chlazení motoru mají na starost zvětšené mřížky v předním nárazníku a průduchy kolem předních kol.

Civic Type R stojí na devatenáctipalcových kolech, která byla navržena speciálně pro tento model, stejně jako pneumatiky o rozměru 235/35 R19. Za koly pak najdeme taktéž "zakázkové" brzdy Brembo. Čtyřpístové třmeny kotoučových brzd na přední nápravě vyvíjejí brzdnou sílu na vrtané kotouče s průměrem 350 milimetrů.

Interiéru dominují sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a samozřejmě nechybí další sportovní prvky, například hlavice řadicí páky z leštěné hliníkové slitiny.

Honda Civic Type R.

Takto rychlá předokolka pochopitelně potřebuje důkladně vyladěný podvozek. Civic Type R tak dostal nové čtyřbodové adaptivní tlumiče, systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou, který pomáhá omezovat "tahání do řízení" při prudké akceleraci a zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech a při extrémním zatáčení, či zadní nápravu odpruženou torzním nosníkem - ten vylepšuje torzní tuhost zadní nápravy.

S novým modelem Civic Type R bude mít premiéru také nové tlačítko "+R", které zvyšuje citlivost různých systémů podvozku a hnacích systémů. Po jeho stisknutí se zlepší citlivost motoru, charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější, upraví se také účinek posilovače řízení a "zpevní se" i tlumiče.

Honda Civic Type R.

Prodej nové Hondy Civic Type R bude v Evropě zahájen letos v létě. A možná už v té době budeme vědět, jestli je japonská novinka opravdu nejrychlejší předokolkou - tedy alespoň na slavném okruhu Nürburgring.

Honda totiž slíbila, že na Nordschleife pošle produkční vůz s cílem vytvořit nový rekordní čas na kolo se sériovým autem s pohonem přední nápravy. Že by se to mohlo podařit, dokládá skutečnost, že vývojový prototyp Severní smyčku urazil v čase 7:50:63, tedy o téměř čtyři vteřiny rychleji než současný vládce Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R.

Zdroj: Youtube