Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Honda slaví čtyřicátiny modelu Civic

Tokio - Společnost Honda letos slaví 40. výročí modelu Civic, který byl poprvé představen v roce 1972. Od této doby překročil počet prodaných modelů 20 milionů kusů na celém světě.

9.9.2012
SDÍLEJ:

Civic z roku 1972 a 2012Foto: Honda

Toto číslo a devět úspěšných generací jej historicky řadí mezi nejúspěšnější a nejprodávanější modely nižší střední třídy.

1. generace (1972-1979)
Model Civic byl na trh uveden jako vize dostupného, ale přesto komfortního a z řidičského hlediska atraktivního vozu značky Honda. První automobil na světě, který splnil požadavky amerického zákona o čistotě ovzduší a čtyři roky po sobě dosáhl nejnižší spotřeby v hodnocení americké agentury pro životní prostředí.

2. generace (1979-1983)
Počet prodaných vozů Civic překročil 2,5 milionu. Na všech hlavních trzích se prodávali 3, 4 a 5dveřové verze s motory o obsahu od 1,3 do 1,5 litru. Kvůli vyšší účinnosti spalování byl motor CVCC dále upraven a vůz byl vybaven katalyzátorem.

3. generace (1983-1987)
"Zázračný Civic" vznikl na základě designového konceptu nazvaného "Man-Maximum, Machine Minimum", kdy v centru pozornosti byl zákazník, a automobil mu měl sloužit.

4. generace (1987-1991)
V této generaci byly u všech verzí použity motory se čtyřmi ventily v každém válci. Poprvé bylo u tohoto modelu použito zavěšení předních i zadních kol se dvěma příčnými rameny převzaté z modelů Accord a Prelude, které zajistilo vynikající stabilitu a ovladatelnost. DOHC VTEC se stal prvním motorem na světě vybaveným elektronickým řízením časování i zdvihu ventilů.

5. generace (1991-1995)
Aerodynamika a snižování spotřeby byly hlavními kritérii při vývoji 5. generace modelu Civic. Nabídka motorů zahrnovala 1,3-, 1,4-, 1,5- a 1,6litrové agregáty. Špičková technologie VTEC byla použita také u motoru s rozvodem SOHC, čímž se dále podařilo zlepšit rovnováhu mezi spotřebou paliva a výkonem. Další vývoj představoval systém VTEC-E, který směřoval k dalšímu snižování spotřeby paliva. Během tohoto období přesáhl počet vyrobených vozů Civic hodnotu 10 milionů.

6. generace (1995-2000)
Tento Civic byl nejlépe prodávaným vozem tohoto jména – celkem se prodalo přes 3,2 milionu kusů. Pro varianty se 2, 3, 4 a 5 dveřmi 6. generace byl poprvé k dispozici také dvoulitrový dieselový motor. K dispozici byly také benzínové motory se zdvihovým objemem 1,3, 1,4, 1,5, 1,6 a 1,8 litru. Motor s třífázovým systémem VTEC jasně prokázal možnost zvýšení výkonu bez zvyšování spotřeby paliva. Převodovka CVT poprvé nabídla možnost plynulého automatického řazení.

7. generace (2000-2005)
V letech 2000 - 2005 byly vyrobeny 2 miliony vozů Civic 7. generace. Vůz se vyznačoval prostornějším interiérem, zcela novou rovnou podlahou a řadicí pákou umístěnou na palubní desce. Spojením technologií VTEC a VTC (proměnlivé časování ventilů) konstruktéři Honda vytvořili výkonnější motory. Rostoucí ohleduplnost k životnímu prostředí vedla k vytvoření verze Civic IMA (Integrated Motor Assist). Elektromotor spojený s úsporným motorem i-DSI dosáhl unikátního výsledku: 1,3litrový motor nabídl spotřebu srovnatelnou s litrovým motorem, ale zároveň disponoval výkonem srovnatelným s motorem o objemu 1,6 litru. V této generaci byl představen první model Civic Hybrid, který byl poháněn 1,3litrovým motorem.

8. generace 2006-2011
V 8. generaci společnost Honda rozdělila model mezi dvě různé platformy: jednu určenou primárně pro domácí a pro severoamerický trh a druhou určenou pro evropský trh. Evropská verze byla vybavena 1,8litrovým motorem i-VTEC, 1,4litrovým motorem i-DSI a 2,0litrovým motorem Type R i výkonným a úsporným 2,2litrovým naftovým motorem. Vůz se vyznačoval vynikajícím souladem mezi dobrou ovladatelností a výkonem, prostorným interiérem a mimořádně nízkou spotřebou paliva.V roce 2009 byl vzhled modelu mírně inovován a byl představen nový, úsporný 1,4litrový motor i-VTEC a nová automatická převodovka.

9. generace od roku 2012 do současnosti
Po představení na frankfurtském autosalonu v září 2011 je 9. generace nejnovějším modelem Civic, který je vybaven motory 2,2 i-DTEC, 1,8 i-VTEC a 1,4 i-VTEC. 5dvéřový model Civic byl vyhodnocen jako jedno z nejbezpečnějších vozidel v Evropě, a to podle nového nezávislého testování nárazů od Euro NCAP, v němž model Civic získal maximální hodnocení 5 hvězdiček. Kromě toho organizace Euro NCAP oznámila, že ocenění Advanced NCAP, které již značka Honda obdržela za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS, rozšiřuje i na nový Civic.

Autor: Redakce

9.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Hyundai i30
Škoda Fabia
Hyundai i30
Citroën C3

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump
10

Jenom taktizuje, reagují Mexiko a Kanada na Trumpova slova o konci NAFTA

Paragliding. Ilustrační snímek.
AKTUALIZOVÁNO
15

Paraglidista zemřel při pádu na pole. Záchranáři ho oživovali marně

AKTUALIZOVÁNO

Policie kopii spisu k Čapímu hnízdu poslancům nevydá

Členové sněmovního mandátového a imunitního výboru, kteří mají poslancům doporučit postoj k žádosti policie o vydání poslanců Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka (oba ANO) k trestnímu stíhání v kauze Čapí hnízdo, budou do spisu moct jen nahlédnout. Jejich žádost o kopii spisu zamítlo krajské policejní ředitelství v Praze.

Motory v raketách KLDR jsou asi ruská dezinformace, řekl ukrajinský velvyslanec

Ukrajinský velvyslanec Jevhen Perebyjnis dnes spolu s krajany žijícími v naší zemi oslavil Den státní vlajky Ukrajiny. Při té příležitosti připomněl, že Češi vůbec nemají představu, jakých zločinů se Rusko ve válce proti Ukrajině na východě země dopouští. Vyjádřil se i k některým dalším událostem týkajícím se jeho vlasti.

Do Německa se vrátila část zlatého pokladu, ukrytá před Rusy v zahraničí

Německá ústřední banka ve středu oznámila, že se jí podařilo tři roky před plánovaným temínem dokončit iniciativu, na jejímž základě se vrací do Německa polovina německých zlatých rezerv, ukrytých během studené války v zahraničí.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení