VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hybridní prcek od Volkswagenu: twin up! slibuje spotřebu 1,1 litru nafty

Tokio - Volkswagen na tokijském autosalonu představil studii twin up!, koncept městského vozítka odvozeného od modelu up!, které však nově spoléhá ha hybridní pohonné ústrojí. Výrobce slibuje průměrnou spotřebu 1,1 litru nafty na sto kilometrů.

24.11.2013
SDÍLEJ:

Volkswagen twin up! Foto: Volkswagen

Volkswagen letos vyslal na silnice model XL1, lehký, dvoumístný hybridní vůz se vznětovým motorem a možností vnějšího dobíjení (plug-in hybrid), který se chlubí spotřebou pouhých 0,9 l/100 km. 

A právě zkušenosti získané při vývoji XL1 chce nyní německá automobilka přenést i do velkosériové výroby, koncept twin up! pak ukazuje možnou cestu. Malý čtyřmístný vůz přitom sdílí s modelem XL1 části poháněcí soustavy – vznětový motor, elektromotor a dvouspojkovou převodovku DSG.

V přídi studie twin up! je uložena jednotka se systémovým výkonem 75 koní, která je tvořena dvouválcovým turbodieselem 0.8 TDI (48 koní), elektromotorem (48 k), sedmistupňovou automatickou převodovkou a výkonovou elektronikou. Hybridní modul s elektromotorem a spojkou byl vložen mezi spalovací motor a převodovku DSG a je integrován do její skříně místo běžného setrvačníku. Elektromotor je napájen energií z lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 8,6 kWh, který může být dobíjen z vnějšího zdroje, nebo za jízdy prostřednictvím motoru TDI.

Volkswagen twin up!

Baterie najdeme společně s palivovou nádrží o objemu 33 litrů pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru.

Twin up! ujede pomocí čistě elektrického pohonu 50 kilometrů. V normovaném jízdním cyklu EU pak dosáhl kombinované spotřeby paliva 1,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 27 g/km. Hodnoty ve skutečném světě však téměř jistě budou poněkud jiné.

V čistě elektrickém provozu zrychlí twin up! z 0 na 60 km/h za 8,8 sekundy a může jet nejvyšší rychlostí 125 km/h. V hybridním režimu dosáhne "stovky" za 15,7 sekundy a nejvyšší rychlost je v tomto případě 140 km/h.

Volkswagen vystavuje studii na tokijském autosalonu v bílém laku Sparkling White, který díky příměsi modrých skleněných částeček dosahuje duhového efektu. Pro twin up! byly také narozdíl od standardního modelu up! jinak uspořádány ovládací a zobrazovací prvky, přičemž studie sází kompletně na digitální zobrazování.

O dalších záměrech s konceptem twin up! zatím Volkswagen nic neprozradil, kdy (a jestli vůbec) se auto dostane do výroby, tak zatím nevíme.

Autor: Redakce

24.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies