Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hybridní prcek od Volkswagenu: twin up! slibuje spotřebu 1,1 litru nafty

Tokio - Volkswagen na tokijském autosalonu představil studii twin up!, koncept městského vozítka odvozeného od modelu up!, které však nově spoléhá ha hybridní pohonné ústrojí. Výrobce slibuje průměrnou spotřebu 1,1 litru nafty na sto kilometrů.

24.11.2013
SDÍLEJ:

Volkswagen twin up! Foto: Volkswagen

Volkswagen letos vyslal na silnice model XL1, lehký, dvoumístný hybridní vůz se vznětovým motorem a možností vnějšího dobíjení (plug-in hybrid), který se chlubí spotřebou pouhých 0,9 l/100 km. 

A právě zkušenosti získané při vývoji XL1 chce nyní německá automobilka přenést i do velkosériové výroby, koncept twin up! pak ukazuje možnou cestu. Malý čtyřmístný vůz přitom sdílí s modelem XL1 části poháněcí soustavy – vznětový motor, elektromotor a dvouspojkovou převodovku DSG.

V přídi studie twin up! je uložena jednotka se systémovým výkonem 75 koní, která je tvořena dvouválcovým turbodieselem 0.8 TDI (48 koní), elektromotorem (48 k), sedmistupňovou automatickou převodovkou a výkonovou elektronikou. Hybridní modul s elektromotorem a spojkou byl vložen mezi spalovací motor a převodovku DSG a je integrován do její skříně místo běžného setrvačníku. Elektromotor je napájen energií z lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 8,6 kWh, který může být dobíjen z vnějšího zdroje, nebo za jízdy prostřednictvím motoru TDI.

Volkswagen twin up!

Baterie najdeme společně s palivovou nádrží o objemu 33 litrů pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru.

Twin up! ujede pomocí čistě elektrického pohonu 50 kilometrů. V normovaném jízdním cyklu EU pak dosáhl kombinované spotřeby paliva 1,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 27 g/km. Hodnoty ve skutečném světě však téměř jistě budou poněkud jiné.

V čistě elektrickém provozu zrychlí twin up! z 0 na 60 km/h za 8,8 sekundy a může jet nejvyšší rychlostí 125 km/h. V hybridním režimu dosáhne "stovky" za 15,7 sekundy a nejvyšší rychlost je v tomto případě 140 km/h.

Volkswagen vystavuje studii na tokijském autosalonu v bílém laku Sparkling White, který díky příměsi modrých skleněných částeček dosahuje duhového efektu. Pro twin up! byly také narozdíl od standardního modelu up! jinak uspořádány ovládací a zobrazovací prvky, přičemž studie sází kompletně na digitální zobrazování.

O dalších záměrech s konceptem twin up! zatím Volkswagen nic neprozradil, kdy (a jestli vůbec) se auto dostane do výroby, tak zatím nevíme.

Autor: Redakce

24.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Peugeot 308
Hyundai i30

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
12

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Hlas z regionů: Ligu by měla vyhrát Slavia

/INFOGRAFIKA/ O setkání novináře a politika se toho napovídá hodně. Pravda, někdy to bohužel dopadne jinak, než má. Ale v tomto případě se žádné pikle nekonaly.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení