Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hybridní prcek od Volkswagenu: twin up! slibuje spotřebu 1,1 litru nafty

Tokio - Volkswagen na tokijském autosalonu představil studii twin up!, koncept městského vozítka odvozeného od modelu up!, které však nově spoléhá ha hybridní pohonné ústrojí. Výrobce slibuje průměrnou spotřebu 1,1 litru nafty na sto kilometrů.

24.11.2013
SDÍLEJ:

Volkswagen twin up! Foto: Volkswagen

Volkswagen letos vyslal na silnice model XL1, lehký, dvoumístný hybridní vůz se vznětovým motorem a možností vnějšího dobíjení (plug-in hybrid), který se chlubí spotřebou pouhých 0,9 l/100 km. 

A právě zkušenosti získané při vývoji XL1 chce nyní německá automobilka přenést i do velkosériové výroby, koncept twin up! pak ukazuje možnou cestu. Malý čtyřmístný vůz přitom sdílí s modelem XL1 části poháněcí soustavy – vznětový motor, elektromotor a dvouspojkovou převodovku DSG.

V přídi studie twin up! je uložena jednotka se systémovým výkonem 75 koní, která je tvořena dvouválcovým turbodieselem 0.8 TDI (48 koní), elektromotorem (48 k), sedmistupňovou automatickou převodovkou a výkonovou elektronikou. Hybridní modul s elektromotorem a spojkou byl vložen mezi spalovací motor a převodovku DSG a je integrován do její skříně místo běžného setrvačníku. Elektromotor je napájen energií z lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 8,6 kWh, který může být dobíjen z vnějšího zdroje, nebo za jízdy prostřednictvím motoru TDI.

Volkswagen twin up!

Baterie najdeme společně s palivovou nádrží o objemu 33 litrů pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru.

Twin up! ujede pomocí čistě elektrického pohonu 50 kilometrů. V normovaném jízdním cyklu EU pak dosáhl kombinované spotřeby paliva 1,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 27 g/km. Hodnoty ve skutečném světě však téměř jistě budou poněkud jiné.

V čistě elektrickém provozu zrychlí twin up! z 0 na 60 km/h za 8,8 sekundy a může jet nejvyšší rychlostí 125 km/h. V hybridním režimu dosáhne "stovky" za 15,7 sekundy a nejvyšší rychlost je v tomto případě 140 km/h.

Volkswagen vystavuje studii na tokijském autosalonu v bílém laku Sparkling White, který díky příměsi modrých skleněných částeček dosahuje duhového efektu. Pro twin up! byly také narozdíl od standardního modelu up! jinak uspořádány ovládací a zobrazovací prvky, přičemž studie sází kompletně na digitální zobrazování.

O dalších záměrech s konceptem twin up! zatím Volkswagen nic neprozradil, kdy (a jestli vůbec) se auto dostane do výroby, tak zatím nevíme.

Autor: Redakce

24.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Toyota Yaris
Škoda Octavia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení