VYBERTE SI REGION

Hyundai Elantra: Test fluidní krásky

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Automobilka Škoda na autosalonu v Paříži prozradila všechny zbývající informace o novém modelu Rapid, od něhož si slibuje v nižší střední třídě velké věci. Narazí tu však na řadu konkurentů, například na Hyundai Elantra.

12.10.2012
SDÍLEJ:

Hyundai ElantraFoto: Hyundai

I proto se Deník.cz rozhodl korejský sedan podrobit dlouhodobému testu.

Volba motorizace v tomto případě byla poměrně snadná, Hyundai elantru nabízí pouze s benzinovou šestnáctistovkou. Pro někoho může být především absence naftového motoru nepřekonatelnou překážkou, ale kdo dává přednost benzinu, pro toho tato motorizace bude představovat racionální volbu.

Dynamické schopnosti (97 kW, 158 N.m při 4 850 ot./min.) jsou na běžné ježdění více než dostačující, motor díky variabilnímu časování ventilů příjemně táhne už od nízkých otáček. Na zběsilé pálení gum nebo trhání asfaltu samozřejmě elantra není, zato potěší příjemným jízdním komfortem a kultivovaností. Vůz je postaven na platformě modelu i30cw předchozí generace, podvozek je ale jednodušší. Namísto víceprvkové nápravy tu totiž najdeme levnější vlečenou.

Tak trochu jiný sedan

Výrobce také proklamuje výraznou hospodárnost, a to i pokud sáhnete po verzi se šestistupňovou automatickou převodovkou, jíž jsme zvolili i my. Tady by korejskému sedanu měla pomoct i výborná aerodynamika. Když napíšu, že součinitel aerodynamického odporu vzduchu činí jen 0,28, asi vám to nic moc neřekne. Ale věřte, že je to málo. Kupříkladu sporťák Nissan GT-R se chlubí hodnotou 0,27.

Kromě toho elantra i dobře vypadá. Samozřejmě ctí „fluidní" tvary, které Hyundai v poslední době prosazuje. Vozu dominuje dynamicky vyhlížející přední maska s extrémně dlouhými světlomety „vytaženými" téměř až k A sloupkům. Silueta zohledňuje trend „kupé vzhledu", zvedající se spodní hrana oken společně se splývavou zádí dodává tvarům na dramatičnosti. Výsledkem je skutečně designově výrazný a „jiný" sedan.

Testovaný vůz v nejvyšším stupni výbavy Style posádce nabízí například kožený volant, tempomat nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci, za příplatek jsou vyhřívané přední sedačky (9 810 Kč). Tedy v postatě všechno, co byste asi u prostorného sedanu očekávali. Ale to už předbíhám. Právě o prostornosti a rozměrech si více povíme příště, kdy auto srovnáme s největšími konkurenty. A to včetně novinky Škody Rapid.

Hyundai Elantra:

motor zážehový čtyřválec
objem 1 591 cm3
max. výkon 97 kW (132 k)
max. točivý moment 158 N.m
max. rychlost 195 km/h
spotřeba 7 l/100 km
cena test. modelu 422 990 Kč

Autor: Redakce

12.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Při náletech v syrské provincii Idlib zahynulo nejméně 46 lidí

Damašek - Při několika náletech v syrské provincii Idlib, ovládané z velké části povstalci, zahynulo dnes nejméně 46 lidí. Většina mrtvých jsou civilisté, uvedli opoziční aktivisté ze Syrské organizace pro lidská práva (SOHR), která situaci v zemi monitoruje z Británie.

EXKLUZIVNĚ

Hit Deep Purple vznikl kvůli Čechovi, který zapálil kasíno

Montreux, ČR /VÝROČÍ, TIP NA VÝLET/ - Díky nešťastné náhodě, která se přihodila 4. prosince roku 1971 nahráli Deep Purple svou nejslavnější skladbu. V neděli uplynulo 45 let od ničivého požáru, který spálil do základů slavné Casino de Montreux. V jeho prostorách se od roku 1967 koná Montreux Jazz Festival. Zahráli si v něm ovšem i zásadní rockové kapely jako Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple nebo Frank Zappa, při jehož koncertě kasíno vzplálo a který shodou okolností zemřel před 23 lety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies