Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ford Ranger: Možná vyměkl, ale pořád je to dříč

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Pořád je to pracant, ale už mu také záleží na tom, jak při práci vypadá. Nový Ford Ranger se tak vydává novou cestou terénních a užitkových pick-upů. Důležitá už není jen nezdolná výdrž, ale i vzhled a komfort posádky.

12.9.2012
SDÍLEJ:

Ford Ranger 2,2 TDCi Foto: Ford

Ranger tak vlastně následuje konkurenční vozy Volkswagen Amarok či Toyotu Hilux, které už necílí pouze na řidiče, kteří potřebují podobná auta k převozu těžkého nákladu v náročném terénu, ale i na ty, pro něž je chlapácký pick-up „módní" záležitostí.

I když… Ona už i předchozí generace uměla udělat dojem, zvlášť v nejdražším provedení Wildtrak. Novinka jde ale ještě mnohem dál.

Od expertů z Formule 1

O jiném přístupu svědčí už způsob, jakým Ford pick-up vyvíjel. Automobilka se totiž například s pomocí expertů z Formule 1 snažila optimalizovat proudění vzduchu kolem karoserie. Proto má Ranger nezvykle skosené čelní sklo. Proto má téměř „hladký" podvozek, z něho vyčuhuje vlastně jen zadní diferenciál. Stejně tak pečlivě se u Fordu zaměřili na bezpečnost, v testech EuroNCAP vůz exceloval. Sám výrobce prostě tuší, že by o auto mohli stát i lidé, kteří hledají něco, co je podobné SUVéčkům, ale ne tak okoukané.

Možná i proto také mírně omezil jeho offroadové ambice, když nahradil klasické mechanické uzávěrky diferenciálu elektronickým systémem. A ten jednoduše tak spolehlivě nefunguje. Takže ústup z pozic? Frajírek, který drzým výrazem maskuje vlastní neschopnost a hraje si na něco, čím ve skutečnosti není? Naštěstí to není tak hrozné.

Voda mu nevadí

Ranger v terénu pořád zvládne víc než dost.  Může se brodit až 80 centimetrů hlubokou vodou, díky světlé výšce 232 milimetrů a robustnímu, tuhému žebřinovému rámu snese opravdu hrubé zacházení a přehoupne se i přes hodně divoké překážky. Volitelný pohon všech kol je samozřejmost. Samozřejmě pozor na pneumatiky, offroadové schopnosti rostou právě se správným obutím.

A jak je to na silnici? Tady Ford ukazuje, že pořád zůstává terénním „užitkáčem". Chování auta je sice překvapivě příjemné a jízda v něm umí být i poměrně komfortní. I když u testovaného vozu na tom měla zásluhu i stokilová zátěž instalované na korbě nad zadní nápravou. Tady je totiž nejčastější „bolest" pick-upů. Lehká záď společně s tuhým pérováním způsobuje typické natřásání na příčných nerovnostech. Ale tak to prostě u podobných aut je a Ranger ani se zmíněnou zátěží nepředstavuje výjimku.

Nevadí ani hlučnější chod naftového čtyřválce 2,2 TDCi, ani tužší spojka či škubání, které doprovází řazení z jedničky na dvojku. Jinak je v oblasti jízdních vlastností poznat výrazný posun vpřed a s autem se dá celkem pohodlně cestovat i vyššími rychlostmi, i na dlouhé vzdálenosti.

K montérkám i obleku

Testovaná výbava Limited navíc posádku hýčká věcmi, které byste možná ani nečekali. Sedadla jsou pohodlná, najdete tu také tempomat či dvouzónovou automatickou klimatizaci. A v případě téměř pět a půl metru dlouhé obra jsem ocenil i parkovací senzory.

Dobrý pocit se pak znásobil, když jsem vypnul motor, vystoupil a znovu se na auto podíval. Především mohutná přední maska a celková robustnost alespoň v mých očích činí Rangera krásným. A asi jsem nebyl sám, komu se líbil, pick-up totiž vzbuzoval pozornost chodců i ostatních řidičů poměrně často. Jsem prostě přesvědčený, že neudělá ostudu nejen majiteli v montérkách, ale ani tomu v obleku.

A spotřeba? Jezdit dlouhodobě za méně než deset litrů je poměrně snadné, při troše snahy se lze dostat i k průměru devíti litrů na sto kilometrů. Žíznivost pak samozřejmě poroste s náročností úkolů, které autu přidělíte. A že toho zvládne hodně. Můžete do něj naložit více než tunu materiálu, na tažné zařízení pak lze připevnit brzděný přívěs o hmotnosti s nákladem až 3,5 tuny. Samozřejmostí je výběr z několika karosářských variant.

Ford Ranger 2,2 TDCi Double Cab:

motor vznětový čtyřválec
objem 2198 cm3
max. výkon 110 kW (150 k)
max. točivý moment 375 N.m
max. rychlost 175 km/h
spotřeba 8,5 l/100 km
cena test. modelu 774 900 Kč

Autor: Redakce

12.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Citroën C3
Dacia Sandero

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Airbus A319 ve službách české vlády
3 5

Za zraněnou Češkou do Káhiry míří vojenský speciál s lékaři

Primátor Teplic a senátor Jaroslav Kubera.
8

Jaroslav Kubera: Novoroční projev mám v hlavě, pak ho stačí jen dopilovat

Stezky do oblak jsou hitem českých hor. Porovnali jsme, která je nejlepší

Dopravní zácpy, přeplněná parkoviště a fronty u pokladen. To vše způsobilo nedávné otevření Stezky korunami stromů u Janských Lázní v Krkonoších. Celkem jsou tyto unikátní rozhledny v Česku a blízkém okolí již čtyři a bez nadsázky se z nich staly turistické hity našich hor. Udělali jsme pro vás jejich srovnání, které nabízejí nejlepší výhledy nebo adrenalinové atrakce. 

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Poslanci začali vyšetřovat aféru kolem Babiše a Přibila

Slyšením zástupců České advokátní komory začalo ve Sněmovně dnešní zasedání komise k únikům informací z vyšetřovacích spisů. Dopoledne dorazí před členy komise také někdejší novinář Marek Přibil. Odpoledne komise vyslechne předsedu hnutí ANO a bývalého ministra financí Andreje Babiše. Právě aféra kolem Babiše a Přibila vznik komise podnítila.

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Fanoušci na britských ostrovech jsou zvyklí na ledacos. Už dávno se tam smířili s tím, že vstupenka na fotbalový šlágr je dražší než letenka do Ameriky. Mnozí si (chtě nechtě) také zvykli, že klub jejich srdce vlastní boháči ze zahraničí. A nevadí jim ani to, že po hřišti neběhá žádný Angličan. Pravda, je to výjimečné, nicméně třeba Chelsea má ve svém kádru jediného domácího hráče.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení