VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hyundai i30 kombi 1,6 GDI: Přímo proti octavii

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Když na začátku tohoto roku zamířil k prvním zájemcům nový hatchback i30 druhé generace, vyjadřovala se automobilka Hyundai k prodejním plánům hodně sebevědomě. Čas ukázal, že oprávněně.

16.8.2012 4
SDÍLEJ:

A stejný scénář lze očekávat i nového kombíku.Výrobce rád připomíná, že i30 je evropské auto stvořené pro Evropu a netají se tím, že chce zatopit i takovým stálicím jakými jsou Ford Focus či Volkswagen Golf. Předpoklady na to vůz má, Korejci totiž vývoj pro značku nejdůležitějšího modelu, který byl navržen v německém Rüsselsheimu a vyrábí se ve slezských Nošovicích, vzali vážně a nic zásadního nepodcenili.

Proto nepřekvapí, že svého majitele si v České republice našlo už téměř tři tisíce nových „i třicítek", což je o dost víc než kolik se tu prodalo golfů, focusů či méganů. S novým kombíkem i30 však Hyundai útočí ještě výš, chce zatopit modle českých řidičů – Škodě Octavii..

Fluidní šmrnc a velký kufr

Už základ se povedl. Hyundai i30 kombi vypadá líbivě, vzhled se pochopitelně nese v typickém „fluidním" duchu, jehož linky korejským vozům dodal designér Thomas Bürkle. Při pohledu zvenku přitom nevypadá oproti octavii jako vyloženě „plnotučný" kombík, ale je to jenom zdání. Postavte tahle auta vedle sebe a budete překvapeni. Škodovka je delší o 84 mm (4569 mm), hyundai zase širší o 11 mm (1780 mm) a 32 mm vyšší (1500 mm). Novinka z Nošovic přitom vede v prostoru pro posádku, a to díky rozvoru, který je delší o sedm centimetrů.

A kufr? Nová „í třicítka" si mezigeneračně hodně polepšila, nyní nabízí pro zavazadla 528 litrů, což je sice méně než u octavie, ale pořád tato hodnota Hyundai posouvá mezi nejlepší v segmentu. Po sklopení sedadel pak i30 ztrácí pouhých 13 litrů.

Zavazadelník přitom nabízí i celou řadu praktických vychytávek. Dno srovnané s příjemně nízkou nakládací hranou má čtyři další úložné prostory, některé jsou dokonce i vyjímatelné. Takhle by měla vypadat „honba" za velkým kufrem – nejde jen o litry a čísla, ale i o praktičnost.

Příjemné překvapení čeká po otevření dveří. Interiér je kvalitně zpracovaný a taky dobře vypadá. Auto v testované výbavě Trikolor přitom nabízí téměř vše potřebné, rozhodně bych si pak připlatil ještě za Paket Parking (15 tisíc) nabízející například přední a zadní parkovací čidla, vyhřívání předních sedadel, automatické světlomety a především parkovací kameru, které důvtipně posílá obraz ze zádi vozu na vnitřní zpětné zrcátko. Co se týče prostoru, neměla by být ani nadprůměrně rostlá rodina zklamaná.

J(e)de to i bez turba

Testovaný vůz měl pod kapotou nejsilnější z benzínových motorů – šestnáctistovku GDI o výkonu 99 kW (135 koní). Klasický atmosférický motor dokazuje, že to jde i bez přeplňovaní. Je příjemně kultivovaný, pružný a táhne už od nízkých otáček a nevadí mu výlet s ručičkou až k červenému poli otáčkoměru. Šestistupňová manuální převodovka (jako základ pro všechny motorizace) pak vyniká přesným chodem a skvělým zpřevodováním. Na šestku tak motor při dálniční stotřicítce točí méně než 3 500 otáček, což zaručuje klid na palubě i příznivou spotřebu. Ta se během testu pohybovala pod sedmi litry.

Skvěle se výrobci povedlo naladit podvozek, oproti hatchbacku dostal kombík tužší uložení zadní nápravy a tvrdší tlumiče, čímž se dosáhlo ještě větší jízdní stability a omezení náklonů v zatáčkách. Nedošlo přitom ke zhoršení jízdního komfortu. I kombi v této disciplíně vyniká a pohodlně zvládne většinu nerovností na silnici. Snad jediným mírně rušivým jevem je valivý hluk od pneumatik, odhlučnění podběhů mohlo být o trochu důslednější. Uměle působí řízení, ale to v kategorii rodinných vozů nepatří mezi nejdůležitější parametry.

Mezi ně však patří pořizovací cena. Zatímco nejlevnější octavia combi se základním motorem 1,4 MPI vyjde na 397 900 korun, i30 kombi stojí s výkonnější čtrnáctistovkou o téměř sto tisíc méně – 299 900 korun. Podobné rozdíly najdete i u základních naftových motorizací, dokonce i výbavou je na tom lépe Hyundai. Sečteno, podtrženo, i30 kombi představuje především pro české rodiny (a fleetové manažery) mimořádně zajímavý vůz a ať o něm přemýšlím, jak přemýšlím, nenapadá mě žádný racionální důvod, proč by právě „í třicítce" neměli dát zájemci přednost.

+ vzhled a kvalitní interiér
+ objem a praktičnost zavazadelníku
+ jistý podvozek
+ poměr cena/výbava 

- valivý hluk od pneumatik
- řízení působí uměle

Hyundai i30 kombi:

motor zážehový čtyřválec
převodovka manuální 6stupňová
max. výkon 99 kW (135 k)
max. točivý moment 164 N.m
max. rychlost 192 km/h
spotřeba 6,2 l/100 km
cena test. modelu 395 990 Kč

Autor: Redakce

16.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
22 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto
1

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

AKTUALIZOVÁNO

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

Scéna jako z akčního filmu. V pondělí krátce po poledni se po Boleslavské třídě od centra směrem k železničnímu nadjezdu řítí houkající policejní vůz. Spěchá k případu pobodaného muže, kde jde o život. Na místo však už nedojede. Na křižovatce s ulicí V Kolonii mu do cesty z vedlejší silnice vjede řidička se Škodou Fabia. Střetu nelze zabránit. Zatímco řidička s autem skončila na rohu nejbližšího domu, policisté vjedou vlevo vedle silnice do úzkého pruhu mezi dům a betonovou stěnu, jíž začíná samotný nadjezd.

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies