Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velké plány. Hyundai chce v Evropě převálcovat všechny asijské značky

Je to pár dní, co korejský Hyundai představil dvě novinky: sportovní verzi hatchbacku i30 N a elegantní i30 Fastback. Automobilka je na nové vozy náležitě pyšná a vidí před sebou velké milníky. A troufá si nejen na „souseda z Boleslavi“, ale dokonce i na „sousedy z Japonska“.

17.7.2017 AKTUALIZOVÁNO 18.7.2017
SDÍLEJ:

Hyundai i30 N.Foto: Hyundai

Během prezentace v německém Düsseldorfu Thomas Schmid, viceprezident evropského Hyundai, prohlásil, že automobilka chce dosáhnout pozice nejprodávanější asijské značky v Evropě (tedy nikoli celkově nejprodávanější značky v Evropě, jak se původně - zřejmě kvůli špatné interpretaci vyjádření - objevilo v zahraničních médiích). To znamená, že se chystá porazit například Toyotu, která je dlouhodobě největší automobilkou na světě. A to ne za dvacet, ba ani za deset let, ale už v roce 2021.

Do tohoto roku Hyundai plánuje uvést na trh rovnou 30 nových modelů, derivátů a produktů, které rozděluje do čtyř hlavních pilířů.

Prvním pilířem se stane modelová řada SUV. Zatím je zde největším tahounem model Tucson, ale již zanedlouho se objeví v prodeji také nový a nejmenší přírůstek Kona. Ani tady se však Hyundai nezastaví a v nadcházejících letech předvede na poli SUV nové vozy v dalších segmentech.

Dvě z plánovaných novinek se potom týkají druhého pilíře, kterým je mobilita budoucnosti. V roce 2018 se objeví čistě elektrická verze SUV Kona, ale zároveň i zbrusu nové SUV poháněné palivovými články. To využije zcela samostatnou platformu. 

Automobilce nechybí odvaha. Zatím na konkurenci ztrácí

Třetí pilíř nabírá podobu klasických „i“ modelů, které jsou v prodejích stále klíčové. Zde Hyundai nedávno předvedl třetí generaci i30, o které se nezdráhá mluvit jako o nejhezčím, nejbezpečnějším, a celkově nejlepším modelu v daném segmentu.

Poslední pilíř potom představuje nově vzniklá sportovní divize N. První její model, i30 N, byl představen právě nedávno a další budou následovat v dohledné budoucnosti.

Celkově má Hyundai určitě slušně našlápnuto, nicméně tvrdit, že se stane v příštích letech nejprodávanější Asijskou značkou v Evropě, to je přece jenom docela odvážné. Zvlášť, když se podíváme na loňské prodeje v Evropě (přesněji řečeno v zemích EU a na Islandu, v Lichtenštejnsku, Norsku a Švýcarsku). Jihokorejská značka zde (bez sesterské značky Kia) skončila z asijských značek za Toyotou a Nissanem.

Toyota prodala 606 301 vozů, Nissan 550 412 aut a Hyundai 505 396 automobilů.

Autor: Dominik Valášek

17.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Škoda Citigo.
1 6

Škoda dál vyvíjí dostupné auto pro rozvíjející se trhy

Rozsáhlé požáry v Chorvatsku.
7

Chorvatsko dál sužují silné požáry, v některých oblastech vybuchly staré miny

Na Zlínsku hořela střecha obecní budovy. Její rekonstrukce se komplikuje

Celkem sedm jednotek profesionálních a dobrovolných hasičů ze Zlínska a Kroměříže, zasahovalo v úterý odpoledne při požáru střechy obecní budovy v Tlumačově na Zlínsku.

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Vlivný ruský režisér skončil za mřížemi. Měl rozkrádat státní peníze

Ruská policie si posvítila na jednoho z nejvýznamnějších divadelních a filmových režisérů země Kirila Serebrennikova. Slavný umělec je podezřelý ze zpronevěry necelých 68 milionu rublů (přibližně 22 milionů korun). Informovala o tom agentura TASS.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení