Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velké plány. Hyundai chce v Evropě převálcovat všechny asijské značky

Je to pár dní, co korejský Hyundai představil dvě novinky: sportovní verzi hatchbacku i30 N a elegantní i30 Fastback. Automobilka je na nové vozy náležitě pyšná a vidí před sebou velké milníky. A troufá si nejen na „souseda z Boleslavi“, ale dokonce i na „sousedy z Japonska“.

17.7.2017 AKTUALIZOVÁNO 18.7.2017
SDÍLEJ:

Hyundai i30 N.Foto: Hyundai

Během prezentace v německém Düsseldorfu Thomas Schmid, viceprezident evropského Hyundai, prohlásil, že automobilka chce dosáhnout pozice nejprodávanější asijské značky v Evropě (tedy nikoli celkově nejprodávanější značky v Evropě, jak se původně - zřejmě kvůli špatné interpretaci vyjádření - objevilo v zahraničních médiích). To znamená, že se chystá porazit například Toyotu, která je dlouhodobě největší automobilkou na světě. A to ne za dvacet, ba ani za deset let, ale už v roce 2021.

Do tohoto roku Hyundai plánuje uvést na trh rovnou 30 nových modelů, derivátů a produktů, které rozděluje do čtyř hlavních pilířů.

Prvním pilířem se stane modelová řada SUV. Zatím je zde největším tahounem model Tucson, ale již zanedlouho se objeví v prodeji také nový a nejmenší přírůstek Kona. Ani tady se však Hyundai nezastaví a v nadcházejících letech předvede na poli SUV nové vozy v dalších segmentech.

Dvě z plánovaných novinek se potom týkají druhého pilíře, kterým je mobilita budoucnosti. V roce 2018 se objeví čistě elektrická verze SUV Kona, ale zároveň i zbrusu nové SUV poháněné palivovými články. To využije zcela samostatnou platformu. 

Automobilce nechybí odvaha. Zatím na konkurenci ztrácí

Třetí pilíř nabírá podobu klasických „i“ modelů, které jsou v prodejích stále klíčové. Zde Hyundai nedávno předvedl třetí generaci i30, o které se nezdráhá mluvit jako o nejhezčím, nejbezpečnějším, a celkově nejlepším modelu v daném segmentu.

Poslední pilíř potom představuje nově vzniklá sportovní divize N. První její model, i30 N, byl představen právě nedávno a další budou následovat v dohledné budoucnosti.

Celkově má Hyundai určitě slušně našlápnuto, nicméně tvrdit, že se stane v příštích letech nejprodávanější Asijskou značkou v Evropě, to je přece jenom docela odvážné. Zvlášť, když se podíváme na loňské prodeje v Evropě (přesněji řečeno v zemích EU a na Islandu, v Lichtenštejnsku, Norsku a Švýcarsku). Jihokorejská značka zde (bez sesterské značky Kia) skončila z asijských značek za Toyotou a Nissanem.

Toyota prodala 606 301 vozů, Nissan 550 412 aut a Hyundai 505 396 automobilů.

Autor: Dominik Valášek

17.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Ilustrační foto
6

Rusko shromažďuje čím dál tím více zlata. Český poklad se naopak tenčí

Ve Varšavě se dnes sešly demonstranti apelující mimo jiné i na prezidenta Andrzeje Dudu, aby nový zákon o nejvyšším soudu svým podposem nestvrzoval.
AKTUALIZUJEME
6

Polsko schválilo kritizovaný zákon o nejvyšším soudu

Piráti chtějí větší kontrolu nad ČEZ. Prý je z něj financována špinavá politika

/ANKETA/ Pirátská strana chce navrhnout změnu zákona o svobodném přístupu k informacím kvůli úternímu verdiktu Ústavního soudu (ÚS), podle kterého na energetický gigant ČEZ nedopadá povinnost reagovat podle tohoto předpisu na žádosti o informace.

Aero již zahájilo výrobu nové generace legendárního letounu L-39

V Aeru Vodochody se naplno rozjela výroba nových dílů na letoun L-39NG, novou generaci legendárního Albatrosu. Největší česká letecká továrna plánuje vyrobit celkem čtyři stroje – tři prototypy a jeden předsériový kus. První celá L-39NG s novou certifikací by měla být hotova na konci roku 2019.

V parkovacím domě Klatovské nemocnice závodila a driftovala auta

Pískání pneumatik, hlasitý řev motorů – to se v noci ozývalo z parkovacího domu v Klatovské nemocnici. Probíhaly tu divoké závody.

V Indii se zřítil autobus do rokle, nejméně třicet mrtvých

Na úpatí Himálaje sjel z dosud nezjištěných příčin zájezdový autobus ze silnice. Následoval pád do soutěsky řeky Sutlej hluboké dvě stě metrů. Záchranáři z trosek vyprostili tři desítky mrtvých těl. Havárii přežilo jen několik pasažérů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení