Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaguar představil menší SUV E-Pace. A nechal ho skočit rekordní "výkrut"

Britská automobilka s menším SUV nedělala žádné drahoty a jeho design jsme vlastně již delší dobu znali. Až nyní však přichází oficiální premiéra vozu, do kterého Jaguar vkládá hodně nadějí.

14.7.2017
SDÍLEJ:

I když jsme menšího sourozence SUV F-Pace nějakou dobu očekávali, určitě jsme nebyli připraveni na takto velkolepé představení. Jaguar se totiž v rámci premiéry rozhodl pokořit jeden světový rekord, když s novinkou kaskadér Terry Grant provedl rekordní, 15,3 metrů dlouhý "výkrut". Auto tedy skok doplnilo otočením o 270° kolem vlastní osy. Tento kaskadérský prvek se nazývá „barrel roll“. A E-Pace se díky němu zapsal do Guinnessovy knihy rekordů.

Nový E-Pace chce konkurovat dalším kompaktním SUV jako Audi Q3, BMW X1 či Mercedes-Benz GLA. Samotný Jaguar očekává, že se nový E-Pace bude prodávat opravdu dobře.

Novinka stojí na hliníkovém šasi vzdáleně podobném tomu u Range Roveru Evoque, přičemž podvozkové komponenty si auto vypůjčilo z Jaguaru XF. Celkově si má vůz naladěním podvozku držet trochu sportovnější charakter.

Sportovní prvky se odráží i v designu exteriéru: přední částí prý připomíná kupé F-Type, nechybí ani splývavá záď. Na nové SUV pak Jaguar nabízí vůbec největší rozměr kol v této kategorii, můžete ho mít s 21palcovými disky.

Interiér jako v F-Typu  

V interiéru příchází znovu inspirace F-Typem s poměrně jednoduchým a přehledným rozdělením přístrojů. Nechybí také tradiční rozdělení středového panelu s madlem na straně spolujezdce, podobně jako ve zmíněném sporťáku.

Každá varianta E-Pace bude vybavena 10palcovým dotykovým infotainment systémem, který nabízí 4G připojení k internetu, osm hotspotů wi-fi a přehršel aplikací pro širokou konektivitu. Za příplatek výrobce nabídne i 12,3palcový digitální přístrojový panel či head-up displej.

Proti Range Roveru Evoque byl rozvor natažen na 2681 mm, tudíž je má být uvnitř a hlavně na zadních sedačkách více místa. Celková délka vozu je 4395 mm. Standardní objem kufru se drží na slušných 577 litrech, po sklopení zadních opěradel nabídne E-Pace 1234 litrů.

Pod kapotou najdeme pouze nabídku čtyřválců z rodiny Ingenium, větší motorizace nebudou k mání. Na výběr jsou tedy tři dvoulitrové diesely o výkonech 150 (110 kW), 180 (132 kW) a 240 koní (177 kW). A dva benzinové agregáty o výkonech 250 (183 kW) a 300 koní (221 kW). Motory budou propojeny s devítistupňovou automatickou nebo šestistupňovou manuální převodovkou.

E-Pace dostal pohon všech kol, ale Jaguar zmiňuje, že jeho naladění má přinášet pocit spíše pohonu zadních kol. Každopádně dokáže nejvýkonnější varianta zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 243 km/h.

Na fotkách je v červené barvě zobrazen E-Pace se sportovním balíčkem R-Design, nicméně klasická nesportovní varianta bude v nabídce pochopitelně taktéž. Do Česka by se měla novinka dostat na začátku příštího roku a ceny budou začínat okolo hranice jednoho milionu korun.

Autor: Daniel Fuglevič

14.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Jaguar X-Type
Jaguar X-Type
Jaguar X-Type
Jaguar X-Type
Prezident Miloš Zeman a jeho čínský protějšek Si Ťin-pching.
27 6

Zeman: Autoritářské státy mají lepší podmínky pro velké projekty

Letiště Václava Havla v Praze. Ilustrační foto
17

Boj s teroristy. Všechna letiště v ČR dostanou kamery, jež rozpoznají obličeje

EXKLUZIVNĚ

Zločin, nebo neštěstí? Policie pro ověření vyhazovala z 6. patra hotelu figurínu

Policie v Pardubicích rekonstruovala poslední okamžiky života 45leté ženy: pád z okna hotelu. K čemu policisté dospěli?

Do Turecka jen na vlastní nebezpečí, varují Němci

Diplomatická válka mezi Spolkovou republikou Německo a Tureckem pokračuje. Istanbul totiž stále zadržuje německého aktivistu.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Fanoušci na britských ostrovech jsou zvyklí na ledacos. Už dávno se tam smířili s tím, že vstupenka na fotbalový šlágr je dražší než letenka do Ameriky. Mnozí si (chtě nechtě) také zvykli, že klub jejich srdce vlastní boháči ze zahraničí. A nevadí jim ani to, že po hřišti neběhá žádný Angličan. Pravda, je to výjimečné, nicméně třeba Chelsea má ve svém kádru jediného domácího hráče.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení