VYBERTE SI REGION

Jaguar představil svoje první SUV. Nejsilnější F-Pace S má 380 koní

Jaguar ve Frankfurtu představil svoje první SUV jménem F-Pace. Britská automobilka si od novinky slibuje výrazné zvýšení celkových prodejů, ráda by se z loňských 80 tisíc vozů s šelmou ve znaku v budoucnu dostala na 200 tisíc prodaných aut ročně.

15.9.2015
SDÍLEJ:

Jaguar F-Pace.Foto: Jaguar

Vzhled Jaguaru F-Pace není zrovna překvapením, design vychází ze staršího konceptu C-X17. Na délku SUV měří 4731 milimetrů, široké je 1936 mm a vysoké 1652 mm. Rozvor činí 2874 mm.

Výrobce už tradičně v konstrukci hojně využívá lehký hliník, ale sáhl i po dalších odlehčených materiálech. Proto F-Pace váží v základní verzi jen 1665 kilogramů. 

Jaguar slibuje prostorný a luxusní interiér. Nižší výbavy dostanou multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, vyšší pak 10,2palcový displej. Plně digitální je i přístrojový štít - ten má uhlopříčku 12,3 palce. Samozřejmostí je řada moderních doplňků výbavy, například laserový head-up displej, wi-fi hotspot, propojení s chytrým telefonem a pochopitelně nechybí kompletní bezpečnostní výbava (mimo jiné přibrzďování vnitřních kol v zatáčce, nouzové brzdění s detekcí objektů, udržování jízdy v pruzích, čtení dopravních značek, inteligentní parkovací asistent či stabilizace přívěsu).

Jaguar F-Pace.

Zajímavostí je takzvaný "klíč pro volný čas", což je vlastně voděodolný náramek, který může nahradit klasický klíč. Představte si například, že se chcete vykoupat a bojíte se nechat klíč ležet někde bez dozoru. Proto si raději vezmete náramek a "opravdový" klíč můžete v klidu schovat v autě. K odemčení a uzamčení pak stačí přiložit právě náramek ke znaku na zádi.

Zavazadlový prostor má standardně objem 650 litrů, po sklopení zadních sedadel je k dispozici až 1740 litrů.

Jaguar nabídne pět motorizací. Vznětový dvoulitrový čtyřválec poskytuje výkon 180 koní (133 kW), třílitrový šestiválec se dvěma turby pak 300 koní (221 kW). Základním benzínovým agregátem, který však dorazí později, je přeplňovaný dvoulitr s 240 koňskými silami (177 kW), nad ním jsou dvě varianty kompresorového třílitrového šestiválce. Slabší dává 340 koní (250 kW), silnější u provedení "S" dokonce 380 koní (280 kW). 

Jaguar F-Pace.

Pro nejslabší diesel bude k dispozici šestistupňová manuální převodovka, ostatní verze zřejmě využijí pouze osmistupňový automat. Naftový dvoulitr také půjde pořídit s pohonem zadních kol, výkonnější varianty mají standardně pohon všech kol.

Výrobce tvrdí, že nový F-Pace kromě sportovního projevu nabídne i dostatek umu v terénu. Kromě čtyřkolky a světlé výšky 213 milimetrů má pomoci také příplatkový systém Adaptive Surface Response, který podle aktuálního terénu zvolí nejlepší možné nastavení vozu. Vůz se dokonce nebojí ani vody, brodivost činí 525 mm.

"Dobrodružný" charakter svého první SUV chtěl Jaguar zdůraznit i během premiéry, proto k představení vozu došlo opravdu netradičním způsobem. Automobilka totiž za volant posadila kaskadéra Terryho Granta, který s autem vystřihl otočku o 360 stupňů. Mimochodem, Grantovo tělo při tom bylo vystaveno přetížení 6,5 G. 

A zbývá ještě pár slov o prodeji. F-Pace se na trh dostane začátkem příštího roku, základní cena by měla činit asi 1,2 milionu korun, vrcholné provedení s 380koňovým šestiválcem vyjde na 2,1 milionu.

Autor: Redakce

15.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies