VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jeep Cherokee dostane v Evropě turbodiesel. Do prodeje zamíří v květnu

Praha /FOTOGALERIE/ - Americká automobilka Jeep se pochlubila evropskou podobou nové generace modelu Cherokee. Zatímco kontroverzní vzhled zůstal prakticky beze změn, pod kapotou se objeví novinka - dvě výkonově rozdílné verze dvoulitrového turbodieselu.

12.2.2014
SDÍLEJ:

Nový Cherokee měl už na startu ve Spojených státech problémy, kvůli nimž docházelo k neustálým odkladům začátku prodeje. Potíže souvisely s problémy s vývojem a výrobou auta, těžkou hlavu měli v Jeepu především z úpravy softwaru devítistupňové automatické převodovky ZF.

Právě ta spolupracuje s oběma zážehovými motorizacemi, které jsou na americkém trh k dispozici. Základní jednotku představuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 186 koní a točivým momentem 232 N.m. Kromě něj Jeep nabízí atmosférický šestiválec o objemu 3,2 litru. Ten produkuje výkon 270 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 324 N.m. Šestiválec se podívá i do Evropy, čtyřválec bude pravděpodobně určen jen pro některé trhy - například ruský.

Jeep Cherokee.

Na starém kontinentu nabídku obohatí dvě verze dvoulitrového turbodieselu Multijet II. Slabší provedení produkuje 140 koní a točivý moment 350 N.m, to silnější je naladěno na 170 koní. Hodnota točivého momentu zůstává stejná. Pro slabší variantu je vyhrazena šestistupňová manuální převodovka, silnější dostane devítistupňový automat.

Zájemci mohou volit mezi pohonem předních i všech kol, přičemž systém 4x4 má u Jeepu tři úrovně: Active Drive I, II a Lock. Všechny umí v případě potřeby zapojit do dění zadní nápravu, Active Drive II však přidává ještě redukční převodovku. Lock pak zahrnuje navíc i uzávěrku zadního diferenciálu a je standardem pro "nejdrsnější" provedení Trailhawk (na fotce). To však nebude možné kombinovat s naftovým motorem.

Jeep Cherokee.

Veškeré systémy pohonu všech kol jsou vybaveny systémem Jeep Selec-Terrain, který dovoluje řidiči zvolit optimální nastavení pro jízdu na silnici či v různých off-roadových podmínkách. Systém nabízí pět speciálních režimů: Auto, Snow, Sport, Sand/Mud a Rock.

Oproti americké verzi přijde evropský Cherokee o oranžové odrazky a poziční světla v předních světlometech, dostane však zadní mlhovky integrované do nárazníku. Výstavní premiéra se uskuteční v březnu na ženevském autosalonu, v prodeji se odvážné SUV objeví v květnu.

Autor: Redakce

12.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Mercedes-Benz A 180
Suzuki SX4
Peugeot 308
Kia Cee´d
Olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan
3 8

Ištvan o kauze úniků: Panovala obava, že obvinění budou mařit vyšetřování

Místo, kde se v berlínském parku Teirgarten scházejí mladiství prostituti.
6 7

Prodáváme se, abychom přežili, říkají mladí uprchlíci - prostituti v Německu

DOTYK.CZ / AKTUALIZOVÁNO

Australané řeší, co s místními žraloky

Mnoho Australanů se donedávna usmívalo nad pověstí své země jakožto rejdišti světově obávaných zvířat. Byla to ale smrt místní surfařky Laeticie Brouwerové, která odstartovala zájem státních orgánů ohledně řešení, které by eliminovalo riziko útoků a zároveň nevedlo k drastickým opatřením.

Itálie rozdává stovky hradů. Má ale podmínku

Toužíte po vlastním hradu nebo alespoň po sídle, které dýchá historií? V Itálii máte možnost. Země nabízí soukromým investorům zdarma víc než 100 historických památek. Má ale podmínku: nový vlastník je musí zrenovovat a transformovat do podoby turistického objektu.

Muž se přiznal, že vláčel ženu na laně za autem

V listopadu 2016 šokoval německé městečko Hameln případ brutálního násilí kurdského muže, který se pokusil zabít bývalou přítelkyni mimořádně krutý způsobem. Uvázal jí lano kolem krku, lano pak přivázal k autu a vláčel ženu po silnici.

Ruských neplatičů alimentů ubylo. Nesmějí do ciziny nebo za volant, tak platí

Zákaz řízení motorových vozidel a cestování do ciziny. To jsou dva strašáky, které přinutily mnohé Rusy, kteří neplatili na své potomky, aby dluhy vyrovnalo. Ubylo 36 tisíc neplatičů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies