VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda neprotěžuje nejlepšího šoféra, je tým

Olbia - Jedno z pravidel zní: Neplivat! Aneb proč Škoda vládne atraktivnímu šampionátu rally vozů IRC. A proč se nebojí postavit ani Loebovi.

10.6.2010 1
SDÍLEJ:

Jan Kopecký a Petr Starý na Barum Czech Rally Zlín.Foto: Deník/Matej Slávik

Od zvláštního zpravodaje Deníku

Výkladní skříň? Reklamní banner? Nebo pojízdná minifabrika? Tím vším může být Škoda Motorsport team, teď vládce seriálu Intercontinental Rally Challenge. Podle expertů toho nejzajímavějšího, co motoristický sport aktuálně nabízí.

„Ano, účast na závodech nám funguje jako marketinkový a komunikační nástroj v mnoha zemích. Naše značka proniká do povědomí v západní Evropě i Asii a rally nám ji pomáhá zemocionalizovat,“ potvrzuje Michal Hrabánek, šéf škodováckého týmu.

Jeho úsilí pak proměňují do výsledku dvě posádky – 28letí piloti Fin Juho Hänninen a Čech Jan Kopecký s navigátory. Ti ale musí hned po závodě zpátky do práce – Mikko Markkula dělá pro finskou automobilovou federaci, Petr Starý je šéfem zlínského salonu Mercedesu.

Kopecký nesmí plivat

Na závody vyráží tým v sestavě 35 mužů, mezi nimi i velmi důležitý kondiční kouč a psycholog Jaroslav Jiřík. Ano, ten, co vedl kdysi tenistky Sukovou a Hingisovou. „Nesmím plivat,“ prozrazuje Kopecký jedno z pravidel. „Nevypadá to hezky, že jo, a má to i další vlivy,“ usmívá se tajuplně Jiřík.

Sedm let působila škodovka v seriálu mistrovství světa WRC. Měla tam vyšší rozpočet i o deset lidí v týmu navíc, Ale postupem času se zajímavost vytratila. Jezdí Citroën a Ford a za nimi už je velká díra. „Tam je pak těžké se jim přiblížit,“ potvrzuje Hrabánek.

Rozpočty se pohybují odhadem až okolo miliardy korun. „Kdežto IRC je pro nás atraktivnější výsledky, destinacemi, a tím pádem i efektivnější investicemi.“

Hänninen: Nejlepší pilot je Loeb

Příští rok se má elitní seriál mistrovství světa spojit pro vozy s turbo motorem 1,6. „Nevíme ještě přesně, jak to bude vypadat, ale určitě by to mělo rally prospět,“ říká Juho Hänninen. „Měl by se rozšířit počet konkurenceschopných týmů,“ dodává manažer týmu, sám bývalý pilot Pavel Hortek.

Vozy z WRC se staly příliš exkluzivním produktem. Kdo si kromě továrních týmů dovolí pořídit auto v přepočtu až za dvacet milionů korun?

Zato v IRC seriálu stojí okolo šesti až osmi milionů. „My jsme jich loni prodali okolo pětadvaceti soukromníkům,“ dodává Hortek. Tento typ vozu také mnohem víc ukáže umění jezdce. „Silnější WRC přece jen pochytá nějaké chyby,“ porovnává Hortek.

A kdo je skutečně nejlepší pilot na světě? „Loeb…,“ zahučí hned Hänninen. „To je jiný level. Vyhrávat bude všude.“

Autor: Tomáš Nohejl

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies