VYBERTE SI REGION

Škoda neprotěžuje nejlepšího šoféra, je tým

Olbia - Jedno z pravidel zní: Neplivat! Aneb proč Škoda vládne atraktivnímu šampionátu rally vozů IRC. A proč se nebojí postavit ani Loebovi.

10.6.2010 1
SDÍLEJ:

Jan Kopecký a Petr Starý na Barum Czech Rally Zlín.Foto: Deník/Matej Slávik

Od zvláštního zpravodaje Deníku

Výkladní skříň? Reklamní banner? Nebo pojízdná minifabrika? Tím vším může být Škoda Motorsport team, teď vládce seriálu Intercontinental Rally Challenge. Podle expertů toho nejzajímavějšího, co motoristický sport aktuálně nabízí.

„Ano, účast na závodech nám funguje jako marketinkový a komunikační nástroj v mnoha zemích. Naše značka proniká do povědomí v západní Evropě i Asii a rally nám ji pomáhá zemocionalizovat,“ potvrzuje Michal Hrabánek, šéf škodováckého týmu.

Jeho úsilí pak proměňují do výsledku dvě posádky – 28letí piloti Fin Juho Hänninen a Čech Jan Kopecký s navigátory. Ti ale musí hned po závodě zpátky do práce – Mikko Markkula dělá pro finskou automobilovou federaci, Petr Starý je šéfem zlínského salonu Mercedesu.

Kopecký nesmí plivat

Na závody vyráží tým v sestavě 35 mužů, mezi nimi i velmi důležitý kondiční kouč a psycholog Jaroslav Jiřík. Ano, ten, co vedl kdysi tenistky Sukovou a Hingisovou. „Nesmím plivat,“ prozrazuje Kopecký jedno z pravidel. „Nevypadá to hezky, že jo, a má to i další vlivy,“ usmívá se tajuplně Jiřík.

Sedm let působila škodovka v seriálu mistrovství světa WRC. Měla tam vyšší rozpočet i o deset lidí v týmu navíc, Ale postupem času se zajímavost vytratila. Jezdí Citroën a Ford a za nimi už je velká díra. „Tam je pak těžké se jim přiblížit,“ potvrzuje Hrabánek.

Rozpočty se pohybují odhadem až okolo miliardy korun. „Kdežto IRC je pro nás atraktivnější výsledky, destinacemi, a tím pádem i efektivnější investicemi.“

Hänninen: Nejlepší pilot je Loeb

Příští rok se má elitní seriál mistrovství světa spojit pro vozy s turbo motorem 1,6. „Nevíme ještě přesně, jak to bude vypadat, ale určitě by to mělo rally prospět,“ říká Juho Hänninen. „Měl by se rozšířit počet konkurenceschopných týmů,“ dodává manažer týmu, sám bývalý pilot Pavel Hortek.

Vozy z WRC se staly příliš exkluzivním produktem. Kdo si kromě továrních týmů dovolí pořídit auto v přepočtu až za dvacet milionů korun?

Zato v IRC seriálu stojí okolo šesti až osmi milionů. „My jsme jich loni prodali okolo pětadvaceti soukromníkům,“ dodává Hortek. Tento typ vozu také mnohem víc ukáže umění jezdce. „Silnější WRC přece jen pochytá nějaké chyby,“ porovnává Hortek.

A kdo je skutečně nejlepší pilot na světě? „Loeb…,“ zahučí hned Hänninen. „To je jiný level. Vyhrávat bude všude.“

Autor: Tomáš Nohejl

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
2 15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Prezidentský pár na Hradě uspořádal třetí charitativní ples

Večeři s prezidentským párem, výlet do Londýna či Paříže, divočáka z lánské obory nebo lístky na koncert Karla Gotta mohli na pátečním reprezentačním plese Ivany a Miloše Zemanových vyhrát hradní hosté. Za vstupenku na ples do Španělského sálu, která je zároveň lístkem do tomboly, museli zaplatit 8 tisíc korun. Sál byl i přesto zcela zaplněn. Mezi hosty nechyběla řada současných ministrů.

Kristýna Plíšková padla s jedničkou, fandil jí oscarový herec Russell Crowe

Melbourne – V prvním kole se prala s horkem, ale vyhrála. Ve druhém Kristýna Plíšková překonala Beguovou a vyrovnala své grandslamové maximum. Ve třetím ale lounská rodačka narazila na Kerberovou a s Australian Open se rozloučila.

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolou kotlů si bude lámat hlavu Ústavní soud

Praha – Poslanci TOP 09 a ODS v pátek u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší. Podle ní mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies