Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda neprotěžuje nejlepšího šoféra, je tým

Olbia - Jedno z pravidel zní: Neplivat! Aneb proč Škoda vládne atraktivnímu šampionátu rally vozů IRC. A proč se nebojí postavit ani Loebovi.

10.6.2010 1
SDÍLEJ:

Jan Kopecký a Petr Starý na Barum Czech Rally Zlín.Foto: Deník/Matej Slávik

Od zvláštního zpravodaje Deníku

Výkladní skříň? Reklamní banner? Nebo pojízdná minifabrika? Tím vším může být Škoda Motorsport team, teď vládce seriálu Intercontinental Rally Challenge. Podle expertů toho nejzajímavějšího, co motoristický sport aktuálně nabízí.

„Ano, účast na závodech nám funguje jako marketinkový a komunikační nástroj v mnoha zemích. Naše značka proniká do povědomí v západní Evropě i Asii a rally nám ji pomáhá zemocionalizovat,“ potvrzuje Michal Hrabánek, šéf škodováckého týmu.

Jeho úsilí pak proměňují do výsledku dvě posádky – 28letí piloti Fin Juho Hänninen a Čech Jan Kopecký s navigátory. Ti ale musí hned po závodě zpátky do práce – Mikko Markkula dělá pro finskou automobilovou federaci, Petr Starý je šéfem zlínského salonu Mercedesu.

Kopecký nesmí plivat

Na závody vyráží tým v sestavě 35 mužů, mezi nimi i velmi důležitý kondiční kouč a psycholog Jaroslav Jiřík. Ano, ten, co vedl kdysi tenistky Sukovou a Hingisovou. „Nesmím plivat,“ prozrazuje Kopecký jedno z pravidel. „Nevypadá to hezky, že jo, a má to i další vlivy,“ usmívá se tajuplně Jiřík.

Sedm let působila škodovka v seriálu mistrovství světa WRC. Měla tam vyšší rozpočet i o deset lidí v týmu navíc, Ale postupem času se zajímavost vytratila. Jezdí Citroën a Ford a za nimi už je velká díra. „Tam je pak těžké se jim přiblížit,“ potvrzuje Hrabánek.

Rozpočty se pohybují odhadem až okolo miliardy korun. „Kdežto IRC je pro nás atraktivnější výsledky, destinacemi, a tím pádem i efektivnější investicemi.“

Hänninen: Nejlepší pilot je Loeb

Příští rok se má elitní seriál mistrovství světa spojit pro vozy s turbo motorem 1,6. „Nevíme ještě přesně, jak to bude vypadat, ale určitě by to mělo rally prospět,“ říká Juho Hänninen. „Měl by se rozšířit počet konkurenceschopných týmů,“ dodává manažer týmu, sám bývalý pilot Pavel Hortek.

Vozy z WRC se staly příliš exkluzivním produktem. Kdo si kromě továrních týmů dovolí pořídit auto v přepočtu až za dvacet milionů korun?

Zato v IRC seriálu stojí okolo šesti až osmi milionů. „My jsme jich loni prodali okolo pětadvaceti soukromníkům,“ dodává Hortek. Tento typ vozu také mnohem víc ukáže umění jezdce. „Silnější WRC přece jen pochytá nějaké chyby,“ porovnává Hortek.

A kdo je skutečně nejlepší pilot na světě? „Loeb…,“ zahučí hned Hänninen. „To je jiný level. Vyhrávat bude všude.“

Autor: Tomáš Nohejl

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Škoda Fabia
Škoda Fabia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na svůj facebookový profil si Pavel Hrůza dal i tuto fotografii z pouště.
7

Čech unesený v Libyi je nejspíš už dva roky mrtvý, tvrdí Rakušané

Zpěvačka Anna K.
3

Zpěvačku Annu K operovali v krumlovské nemocnici

České letadlo přistálo v Americe na pláži. Policie: To tu každý den nevidíte

Neobvyklou událost zažilo město Clearwater na západním pobřeží Floridy v USA. Na tamní pláž na ostrově Sand Key muselo kvůli technickým potížím nouzově přistát malé české letadlo firmy Pragway.

Kupujte máslo, dokud je čas. Na Vánoce bude stát sedmdesát korun

Už nějakou dobu trápí české domácnosti stoupající cena obyčejného másla. V srpnu jsme za tuto komoditu platili zhruba o 45 procent více než v loňském roce. Největší poptávku po této surovině zažívají obchody před Vánoci. Právě v prosinci očekává společnost Fortuna ceny na úrovni sedmdesáti korun v kursu 1,8:1.

Babičku zabil 99 bodnými ranami. Do vězení jde na 17 let

Za brutální vraždu své babičky půjde devatenáctiletý Jakub Ševčík na 17 let do vězení se zvýšenou ostrahou. Dnes, ve středu 20. září, o tom rozhodl ústecký krajský soud. Státní zástupce se vzdal své možnosti na odvolání, odsouzený mladík si ponechal lhůtu na rozmyšlenou.

AUTOMIX.CZ

Sběratel dal 55 milionů za LaFerrari, které nesmí řídit. A nikdy moct nebude

Drobně paradoxní dražba se odehrála v Maranellu, v domovském městě italského Ferrari. Během akce Leggenda E Passione, která svádí dohromady nejbohatší sběratele a nejexkluzivnější rudé vozy, koupil si jeden nadšenec velmi speciální LaFerrari.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení