VYBERTE SI REGION

Škoda neprotěžuje nejlepšího šoféra, je tým

Olbia - Jedno z pravidel zní: Neplivat! Aneb proč Škoda vládne atraktivnímu šampionátu rally vozů IRC. A proč se nebojí postavit ani Loebovi.

10.6.2010 1
SDÍLEJ:

Jan Kopecký a Petr Starý na Barum Czech Rally Zlín.Foto: Deník/Matej Slávik

Od zvláštního zpravodaje Deníku

Výkladní skříň? Reklamní banner? Nebo pojízdná minifabrika? Tím vším může být Škoda Motorsport team, teď vládce seriálu Intercontinental Rally Challenge. Podle expertů toho nejzajímavějšího, co motoristický sport aktuálně nabízí.

„Ano, účast na závodech nám funguje jako marketinkový a komunikační nástroj v mnoha zemích. Naše značka proniká do povědomí v západní Evropě i Asii a rally nám ji pomáhá zemocionalizovat,“ potvrzuje Michal Hrabánek, šéf škodováckého týmu.

Jeho úsilí pak proměňují do výsledku dvě posádky – 28letí piloti Fin Juho Hänninen a Čech Jan Kopecký s navigátory. Ti ale musí hned po závodě zpátky do práce – Mikko Markkula dělá pro finskou automobilovou federaci, Petr Starý je šéfem zlínského salonu Mercedesu.

Kopecký nesmí plivat

Na závody vyráží tým v sestavě 35 mužů, mezi nimi i velmi důležitý kondiční kouč a psycholog Jaroslav Jiřík. Ano, ten, co vedl kdysi tenistky Sukovou a Hingisovou. „Nesmím plivat,“ prozrazuje Kopecký jedno z pravidel. „Nevypadá to hezky, že jo, a má to i další vlivy,“ usmívá se tajuplně Jiřík.

Sedm let působila škodovka v seriálu mistrovství světa WRC. Měla tam vyšší rozpočet i o deset lidí v týmu navíc, Ale postupem času se zajímavost vytratila. Jezdí Citroën a Ford a za nimi už je velká díra. „Tam je pak těžké se jim přiblížit,“ potvrzuje Hrabánek.

Rozpočty se pohybují odhadem až okolo miliardy korun. „Kdežto IRC je pro nás atraktivnější výsledky, destinacemi, a tím pádem i efektivnější investicemi.“

Hänninen: Nejlepší pilot je Loeb

Příští rok se má elitní seriál mistrovství světa spojit pro vozy s turbo motorem 1,6. „Nevíme ještě přesně, jak to bude vypadat, ale určitě by to mělo rally prospět,“ říká Juho Hänninen. „Měl by se rozšířit počet konkurenceschopných týmů,“ dodává manažer týmu, sám bývalý pilot Pavel Hortek.

Vozy z WRC se staly příliš exkluzivním produktem. Kdo si kromě továrních týmů dovolí pořídit auto v přepočtu až za dvacet milionů korun?

Zato v IRC seriálu stojí okolo šesti až osmi milionů. „My jsme jich loni prodali okolo pětadvaceti soukromníkům,“ dodává Hortek. Tento typ vozu také mnohem víc ukáže umění jezdce. „Silnější WRC přece jen pochytá nějaké chyby,“ porovnává Hortek.

A kdo je skutečně nejlepší pilot na světě? „Loeb…,“ zahučí hned Hänninen. „To je jiný level. Vyhrávat bude všude.“

Autor: Tomáš Nohejl

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Co bylo cílem razie armády a policie na skládce u Lovosic? Šlo o bifenyly

Lovosice – Na začátku listopadu jsme čtenáře Deníku informovali o zátahu, který probíhal na skládce patřící firmě Ladeo u Lukavce. Na místě zasahovali policisté, pyrotechnici, vojenské síly, ale také Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP), která skládku prověřovala několik dní. Kriminalisté si od Městského úřadu dokonce k prověření vyžádali dokumentaci o skladování odpadu. Nyní má celá situace rozuzlení.

Pošta vypsala tendr na vedoucího inspekce, hlásí se prý i Laube

Praha - Česká pošta vypsala výběrové řízení na funkci vedoucího odboru inspekce. Odbor inspekce má na starosti záležitosti spojené s ochranou České pošty před trestnou činností. Potvrdil to mluvčí podniku Matyáš Vitík. Podle Lidových novin se na místo, které v září opustil Jiří Brázda, přihlásilo pět uchyzečů, mezi nimi i bývalý náměstek policejního prezidenta Zdeněk Laube, uvedl server lidovky.cz.

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies