VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kia do Ženevy přiveze elektrický Soul. Slibuje dojezd až 200 kilometrů

Praha - Kia přiveze na letošní ročník prestižního ženevského autosalonu hned několik premiér. Svůj evropský debut zde zažije elektromobil Soul EV či koncept sportovní vozu GT4 Stinger. Automobilka slibuje tako novou generaci hybridního pohonu.

15.2.2014
SDÍLEJ:

Kia Soul EV.Foto: Kia

Zajímavé je, že nový Soul EV bude prvním globálně prodávaným elektromobilem Kia. Sériová výroba bude zahájena ve druhé polovině roku 2014, automobilka by jím ráda oslovila především řidiče pohybující se ve velkoměstech.

Kia Soul EV.

Přední kola Soulu EV pohání elektromotor s výkonem 109 koní a točivým momentem 285 N.m. Zrychlení z klidu na stovku zabere kolem 12 sekund, maximální rychlost je omezena na 145 km/h. Energii čerpá ze sady vysokokapacitních akumulátorů, jejichž energetická hustota 200 Wh/kg je podle výrobce nejlepší ve své třídě. Na jedno nabití akumulátoru má auto ujet zhruba 200 kilometrů.

Doba nabíjení baterií je závislá na použité nabíječce - v případě 240V sítě zabere zhruba pět hodin. Rychlonabíječka pak dokáže dobít akumulátory na 80 procent kapacity za 33 minut.

Kia Soul EV.

Dojezd má zvyšovat několik "vychytávek", mezi něž patří například technologie v oblasti topení, ventilace a klimatizace, včetně celosvětově první individuální ventilační soustavy pouze pro řidiče, čtyř režimů rekuperace kinetické energie a systému vyhřívání akumulátoru.

Kia Soul EV.

Kia také slibuje, že Soul EV bude jedním z nejpraktičtějších elektromobilů na evropském trhu, a to díky minimálnímu zasahování sady akumulátorů do prostoru pro cestující a zavazadla. Stejně jako všechny ostatní modely Kia bude i nový elektromobil nabízen se 7letou zárukou.

Nový hybridní systém a sportovní kupé

V samostatné expozici představí Kia také novou techniku hybridního pohonu, kterou pro budoucí modely značky vyvinulo Evropské výzkumné a vývojové středisko Kia.

Hybridní systém je tvořen 48V akumulátorem PbC (olovo-uhlík). Z něho je napájen malý elektromotor, který zvyšuje celkový výkon poháněcího ústrojí. Akumulátor dodává energii rovněž elektricky poháněnému turbodmychadlu, které zvyšuje točivý moment a výkon motoru v nízkých otáčkách. Ve vhodných podmínkách, v nízkých rychlostech a při jízdě ustálenou rychlostí, dokáže hybridní ústrojí pohánět vůz v režimu čistě elektrického pohonu, zatímco při zpomalování se dobíjí akumulátor.

Pokud vůz stojí, přichází ke slovu start-stop systém. Motor pak spouští řemenový systém, Kia slibuje téměř nehlučné spuštění motoru bez nežádoucích vibrací. Nové technické řešení umožnilo konstruktérům Kia zmenšit rozměry a hmotnost stávajícího 12V akumulátoru vozidla.

Evropskou premiéru si odbude také koncept sportovního kupé GT4 Stinger, který už známe z autosalonu v Detroitu.

Kia GT4 Stinger.

V Ženevě se ukážou také dva faceliftované vozy. Kia Sportage má drobně upravený vzhled a nové materiály v interiéru. Nabídne také několik nových prvků výbavy, včetně nového audiosystému, zadních LED světlometů, posilovače řízení Kia FlexSteer, vyhřívaného volantu a nového přístrojového panelu. Automobilka také zapracovala na minimalizaci hlučnosti a vibrací. Prodej bude na českém trhu zahájen v průběhu března.

Kia Optima Hybrid dostala upravený přední a zadní nárazník, do předního nárazníku jsou integrovány nové mlhové LED světlomety. Zájemci o modernizovaný model si budou moci vybrat nový interiérový paket s bílým čalouněním a černými ozdobnými prvky. Vizuální změny završují dva nové laky karoserie či 16" nebo 17" litá kola v novém designu.

I Optima Hybrid nabízí nové prvky výbavy, například třetí generaci systému rekuperace kinetické energie, nové rozhraní s dotykovým displejem a paket (na přání), jenž zahrnuje asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, sledování slepého úhlu a inteligentní parkovací systém. Výroba bude v Koreji zahájena v dubnu a v průběhu letošního roku se tato novinka objeví u prodejců Kia.

Autor: Redakce

15.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

MONTÁŽ pokladen pro elektronickou evidenci tržeb. Ilustrační foto.
7

Druhá vlna EET: obchodníci si stěžují, někteří i končí

Psychicky nemocný muž se popral s policisty, pak skočil z mostu

Na mělnickém mostě přes Labe se v pondělí odpoledne odehrála scéna, podobná těm, které diváci znají jen z akčních filmů. V sanitce libereckých záchranářů, kteří do beřkovické psychiatrické nemocnice převáželi psychicky nemocného muže z Českolipska, totiž došlo k potyčce. Pacient, který zjevně nechtěl podstoupit léčbu, se ve voze popral s policisty, kteří na něho dohlíželi.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Poslanci ČSSD odmítají spojovat Mládkova nástupce se sjezdem

Poslanci ČSSD odmítají, že by výběr nástupce dnes odvolaného ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka (ČSSD) nějak souvisel s nadcházejícím sjezdem strany. Novinářům to dnes řekl místopředseda poslaneckého klubu strany Roman Váňa, podle něhož premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) nemá zapotřebí obchodovat s funkcemi. Předseda poslaneckého klubu TOP 09 a Starostů František Laudát naopak uvedl, že se obává, že Sobotka nadřadil své politické zájmy nad zájmy země. Sobotka chce jméno nového ministra oznámit po sjezdu sociální demokracie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies