VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kia GT4 Stinger: Spartánský sporťák bez zbytečností nemá ani rádio

Detroit /FOTOGALERIE, VIDEO/ - Kia po sérii několika maskovaných obrázků konečně odhalila koncept GT4 Stinger. Sportovní auto s pohonem zadních kol vypadá hodně slibně, automobilka však zatím s jeho výrobou nepočítá.

14.1.2014 3
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Kia GT4 Stinger.Foto: Kia

GT4 Stinger je dílem kalifornského designérského studia. „Při navrhování konceptu byla prioritou číslo jedna radost z jízdy," tvrdí Tom Kearns, šéfdesignér Kia Design Center America (KDCA). Podle něj je tento vůz návratem do doby, kdy bylo řízení automobilu zážitkem, jehož intenzitu nepotlačovaly elektronické systémy.

Pod kapotou 4,3 metru dlouhého kupátka je uložen přeplňovaný zážehový čtyřválec Kia T-GDI 2.0 s přímým vstřikováním paliva, naladěný na výkon 315 koní. Jde o stejný motor, jaký používají i závodní vozy Optima, s nimiž hodlá Kia sbírat úspěchy v Pirelli World Challenge. V této sérii však může mít výkon i více než 400 koní.

Kia GT4 Stinger.

Motor je spojen s krátce odstupňovanou šestistupňovou manuální převodovkou, která směruje výkon na zadní kola obutá do pneumatik 275/35R20 Pirelli P – Zero. Přední pneumatiky jsou užší, jde o Pirelli P – Zero 235/35R20. Zakázková 20palcová litá kola jsou upevněna centrální maticí, použitím karbonových vláken došlo ke snížení jejich hmotnosti a zároveň byla zvýšena pevnost kol. GT4 spolehlivě zabrzdí dvoudílné vrtané kotouče Brembo Gran Turismo s čtyřpístkovými třmeny.

Pod karoserií konceptu se ukrývá podvozek s nezávislým zavěšením všech kol na dvojicích příčných ramen. Hmotnost 1305 kilogramů je téměř rovnoměrně rozložena mezi nápravy - 52 procent vpředu a 48 procent vzadu. GT4 Stinger je vybaven také hřebenovým řízením se strmým převodem.


Designeři se autu snažili dát jednoduchou a dynamickou siluetu. Maska chladiče je umístěna nízko nad vozovkou, aby bylo zajištěno maximální chlazení motoru a optimální přívod chladicího vzduchu. Sousedí s ní po obou stranách vertikální světlomety LED a do nárazníku jsou integrovány otvory pro přívod chladicího vzduchu k předním brzdám. Přední spoiler z uhlíkového kompozitu zvyšuje přítlak ve vysokých rychlostech.

Kia GT4 Stinger.

Interiér pak je hlavně účelný a praktický. Na podlaze nenajdeme koberec, jen pryžovou rohož pod hliníkovými pedály. Před řidičem se nachází volant s tlustým, dole zploštělým věncem a červeně podsvícený přístrojový panel s velkým otáčkoměrem a ukazatelem zařazeného převodového stupně. Vnitřní kliky dveří nahradila obyčejná poutka. Chybí dokonce i rádio. „Audiosystém máme pod kapotou a funkci reproduktorů plní výfukové potrubí," říká Kearns. O pravdivosti jeho slov se můžete přesvědčit v přiloženém videu.

i když tohle všechno zní hodně slibně, je tu jeden problém. Kia se sériovou výrobou zatím nepočítá. Podle automobilky však představuje "reálný a velmi provokativní náznak budoucnosti značky".

Autor: Redakce

14.1.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Záběr kamery.
4

VIDEO: Policisté během honičky o vlásek unikli smrti

Ilustrační foto
6

Stanislav Šulc: Zákonný zmetek

Poděbradská hydroelektrárna je památkou. Majitel zuří!

Nymburk, Poděbrady - V pondělí vláda rozhodla o zařazení 15 staveb na seznam národních chráněných památek. Na seznamu je i nymburské krematorium a poděbradská hydroelektrárna.

Maturita z matematiky od roku 2022 navrhuje Růžička

Senátor Jiří Růžička (za TOP 09 a STAN) navrhne, aby se nejen na středních odborných školách, ale také na gymnáziích a lyceích povinně maturovalo z matematiky od roku 2022. Návrh na sjednocení termínu, které jeho prostřednictvím požaduje Asociace ředitelů gymnázií, představí za týden na jednání senátního školského výboru. Řekl to na dnešním setkání představitelů TOP 09 s novináři.

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

Základní školu Františka Formana na sídlišti Dubina čeká od konce února vpravdě historická změna. Skončí totiž její první a doposud jediná ředitelka Ivona Klímová. Na vlastní žádost. Údajně kvůli šikaně ze strany zřizovatele.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies