VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kia představila nové Sorento. Má prostornější kabinu a chytré otevírání kufru

Praha /FOTOGALERIE/ - Kia oficiálně představila novou generaci modelu Sorento. Třetí generace tohoto SUV mírně narostla a až sedmimístný interiér nabídne větší prostor pro posádku.

30.8.2014
SDÍLEJ:

Nové Sorento je delší (+95 mm na 4780 mm), širší a má delší rozvor náprav (+80 mm na 2780 mm). Současně je ale také o 15 milimetrů nižší (1685 mm). Vnější design vznikl pod vedením korejského designérského studia v Namyangu, ale výrazně se na něm podílela také studia Kia v německém Frankfurtu a v kalifornském Irvine.

Vzhledově novinka vychází ze současné generace, přičemž design začleňuje i prvky inspirované konceptem Kia Cross GT, jenž se poprvé představil v roce 2013 na autosalonu v Chicagu. Od předchůdce si vypůjčila dlouhou kapotu a charakteristické zpracování širokých D-sloupků karoserie.

Kia Sorento.

Přední partie nového Sorenta zaujmou větší a vzpřímenější tygří maskou chladiče s nápadnějším prostorovým rastrem ve tvaru diamantu a dále dlouhými dozadu protaženými světlomety.

Výrazným prvkem zádě je rámeček pro umístění registrační značky, při jehož tvorbě byla využita technologie laserového svařování, po němž zůstávají neviditelné linie svarů. Sorento se díky tomu obejde bez tradiční ozdobné lišty na zadním výklopném víku, která zakrývá jinak viditelný spoj.

Interiér vznikal ve Frankfurtu

Kia tvrdí, že jednou z nejdůležitějších změn je přepracovaný interiér, na jehož designu pracoval tým ve Frankfurtu. Přístrojové desce, jejíž tvary plynule přecházejí do výplní dveří, dominuje velká obrazovka informačního a zábavního systému. "Palubka" pak má řidiče i spolujezdce obklopit. Kia se také chlubí použitím kvalitních, měkčených materiálů. Ve výbavě se pochopitelně objeví celá řada komfortních a bezpečnostních asistentů.

Kia Sorento.

Přestože je nové Sorento o 15 milimetrů nižší, přemístěním sedáků se prý podařilo zvětšit prostor pro hlavu cestujících ve všech třech řadách, a současně je k dispozici také větší prostor pro nohy. Zavazadlový prostor je rovněž větší, s větší délkou v úrovni podlahy (+87 mm). Objem narostl o 17,5 procenta: z 515 na 605 litrů. Auto je vybaveno také novým úložným prostorem pod podlahou zavazadlového prostoru.

Budoucí majitelé by mohli ocenit nový prostorový kamerový systém se čtyřmi kamerami, které pomáhají řidiči při manévrování s vozidlem, či chytré elektrické ovládání zadního výklopného víka. Tento systém, je-li aktivován, automaticky otevře víko zavazadlového prostoru, jakmile v blízkosti zavazadlového prostoru detekuje klíč od vozu. Majitelé díky tomu mohou snadno naložit nákupní tašky nebo těžké předměty do kufru vozu.

Se dvěma turbodiesely

V závislosti na požadavcích jednotlivých zemí bude pro nové Sorento k dispozici pět motorů s výkonem od 172 do 270 koní. Mezi ně patří zážehová jednotka 2.4 GDI s přímým vstřikováním benzinu, motory s objemy 2,4 litru a 3,3 litru s vícebodovým vstřikováním MPI a přepracované turbodiesely o objemech 2,0 a 2,2 litru. O ty jistě bude největší zájem v Evropě.

Slabší naftová jednotka poskytuje výkon 186 koní, silnější pak 202 koní. Obě motorizace je možné kombinovat s pohonem přední nápravy nebo všech čtyř kol. Nejúspornější konfigurace by si měla vystačit se 7,4 litry nafty na 100 kilometrů.

Kia Sorento.

Kia také samozřejmě slibuje vylepšení jízdního komfortu, jízdní stability ve vysokých rychlostech a ovladatelnosti. Plně nezávislé zavěšení kol přebírá základní uspořádání od předchozího modelu (vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení), pomocný rám vzadu však má větší lůžka, která ho lépe izolují od interiéru, a větší tlumiče jsou nyní umístěny svisle za osou nápravy, což má zlepšit kontrolu pohybů karoserie. Pomoci má také tužší skelet karoserie.

Nová Kia Sorento bude po svém představení v Koreji vystavena v evropské premiéře ve čtvrtek 2. října na Pařížském autosalonu 2014. Na český trh se začne dodávat v prvním čtvrtletí příštího roku.

Autor: Redakce

30.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Škoda Octavia
Budoucí zubaři se v Olomouci připravují na praxi pomocí špičkové stomatologické techniky
12

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Lithium na Cínovci - průzkumné vrty
2 10

Sobotka řekl Japoncům, že budeme lithiové centrum Evropy

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Karlovarský festival se blíží. Moderovat ho opět bude Marek Eben

S mezinárodním filmovým festivalem v Karlových Varech je tvář Marka Ebena spjata stejně silně jako Jiřího Bartošky, Evy Zaoralové nebo bratrů Cabanů. I letos bude oblíbený herec, skladatel a zpěvák na přehlídce plnit roli moderátora. Festival odstartuje už tento pátek. Která místa má Marek Eben ve Varech a v jejich okolí rád?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies