Nové Sorento je delší (+95 mm na 4780 mm), širší a má delší rozvor náprav (+80 mm na 2780 mm). Současně je ale také o 15 milimetrů nižší (1685 mm). Vnější design vznikl pod vedením korejského designérského studia v Namyangu, ale výrazně se na něm podílela také studia Kia v německém Frankfurtu a v kalifornském Irvine.

Vzhledově novinka vychází ze současné generace, přičemž design začleňuje i prvky inspirované konceptem Kia Cross GT, jenž se poprvé představil v roce 2013 na autosalonu v Chicagu. Od předchůdce si vypůjčila dlouhou kapotu a charakteristické zpracování širokých D-sloupků karoserie.

Kia Sorento.

Přední partie nového Sorenta zaujmou větší a vzpřímenější tygří maskou chladiče s nápadnějším prostorovým rastrem ve tvaru diamantu a dále dlouhými dozadu protaženými světlomety.

Výrazným prvkem zádě je rámeček pro umístění registrační značky, při jehož tvorbě byla využita technologie laserového svařování, po němž zůstávají neviditelné linie svarů. Sorento se díky tomu obejde bez tradiční ozdobné lišty na zadním výklopném víku, která zakrývá jinak viditelný spoj.

Interiér vznikal ve Frankfurtu

Kia tvrdí, že jednou z nejdůležitějších změn je přepracovaný interiér, na jehož designu pracoval tým ve Frankfurtu. Přístrojové desce, jejíž tvary plynule přecházejí do výplní dveří, dominuje velká obrazovka informačního a zábavního systému. "Palubka" pak má řidiče i spolujezdce obklopit. Kia se také chlubí použitím kvalitních, měkčených materiálů. Ve výbavě se pochopitelně objeví celá řada komfortních a bezpečnostních asistentů.

Kia Sorento.

Přestože je nové Sorento o 15 milimetrů nižší, přemístěním sedáků se prý podařilo zvětšit prostor pro hlavu cestujících ve všech třech řadách, a současně je k dispozici také větší prostor pro nohy. Zavazadlový prostor je rovněž větší, s větší délkou v úrovni podlahy (+87 mm). Objem narostl o 17,5 procenta: z 515 na 605 litrů. Auto je vybaveno také novým úložným prostorem pod podlahou zavazadlového prostoru.

Budoucí majitelé by mohli ocenit nový prostorový kamerový systém se čtyřmi kamerami, které pomáhají řidiči při manévrování s vozidlem, či chytré elektrické ovládání zadního výklopného víka. Tento systém, je-li aktivován, automaticky otevře víko zavazadlového prostoru, jakmile v blízkosti zavazadlového prostoru detekuje klíč od vozu. Majitelé díky tomu mohou snadno naložit nákupní tašky nebo těžké předměty do kufru vozu.

Se dvěma turbodiesely

V závislosti na požadavcích jednotlivých zemí bude pro nové Sorento k dispozici pět motorů s výkonem od 172 do 270 koní. Mezi ně patří zážehová jednotka 2.4 GDI s přímým vstřikováním benzinu, motory s objemy 2,4 litru a 3,3 litru s vícebodovým vstřikováním MPI a přepracované turbodiesely o objemech 2,0 a 2,2 litru. O ty jistě bude největší zájem v Evropě.

Slabší naftová jednotka poskytuje výkon 186 koní, silnější pak 202 koní. Obě motorizace je možné kombinovat s pohonem přední nápravy nebo všech čtyř kol. Nejúspornější konfigurace by si měla vystačit se 7,4 litry nafty na 100 kilometrů.

Kia Sorento.

Kia také samozřejmě slibuje vylepšení jízdního komfortu, jízdní stability ve vysokých rychlostech a ovladatelnosti. Plně nezávislé zavěšení kol přebírá základní uspořádání od předchozího modelu (vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení), pomocný rám vzadu však má větší lůžka, která ho lépe izolují od interiéru, a větší tlumiče jsou nyní umístěny svisle za osou nápravy, což má zlepšit kontrolu pohybů karoserie. Pomoci má také tužší skelet karoserie.

Nová Kia Sorento bude po svém představení v Koreji vystavena v evropské premiéře ve čtvrtek 2. října na Pařížském autosalonu 2014. Na český trh se začne dodávat v prvním čtvrtletí příštího roku.