VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kia představila novou Optimu. Prodávat se začne na podzim

Jednou z mnoha novinek odhalených na letošním autosalonu v New Yorku je čtvrtá generace sedanu Kia Optima. Nové provedení korejského zástupce střední třídy zamíří do prodeje ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.

5.4.2015
SDÍLEJ:

Rozměry novinky jsou ve srovnání s předchůdcem nepatrně větší, ať se jedná o délku, šířku i výšku. Kia zdůrazňuje zejména prodloužení rozvoru na 2805 milimetrů (+10 mm) a nárůst šířky na 1860 mm (+25 mm).

Obě drobné změny rozměrů prý umožnily vytvořit prostornější interiér ve všech směrech. Zvětšil se také zavazadlový prostor, objem však výrobce zatím neprozradil.

Kia Optima.

Zato se chlubí bohatou výbavou, který prý zahrnuje celou řadu prvků z vozů vyšších segmentů. Kia zmiňuje například standardně dodávanou zadní kameru, dále adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, adaptivní tempomat, upozorňování na přijíždějící vozidla ze stran při couvání, systém autonomního brzdění v nouzové situaci, který umí rozpoznat i chodce, či telematické služby TomTom. Ty například umí nalézt nejrychlejší trasu s využitím dopravního zpravodajství, upozornit na stacionární nebo přechodné měření rychlosti nebo nabídnout informace o místních čerpacích stanicích, některých obchodech, službách a dalších podnicích v dané lokalitě.

Automobilka také prý zapracovala na kvalitě zpracování interiéru a zaměřila se třeba i na vylepšení sedadel.

Kia Optima.

Nová Optima dostala karoserii, jejíž konstrukce kombinuje různé druhy vysokopevnostní oceli - výsledkem má být větší tuhost. O 450 procent větší použití strukturálních lepidel by zase mělo přispět k nižší úrovni hlučnosti a vibrací v interiéru.

Kia se samozřejmě soustředila také na jízdní vlastnosti, čekat tedy můžeme přepracovaný podvozek a nový elektrický posilovač řízení na hřebenové tyči.

Kia Optima.

Ve Spojených státech bude Optima nabízena s trojicí motorů, vždy benzinovými: 2.4 GDi (136 kW/185 k), 2.0 GDi Turbo (182 kW/247 k) a 1.6 GDi Turbo (131 kW/178 k). Později jistě dorazí také hybridní varianta.

Jednotky pro Evropu Kia zatím neuvedla, ale zcela jistě mezi nimi bude přepracovaný turbodiesel s objemem 1,7 litru. Mluví se také o diesel-elektrickém hybridu. Každopádně všechny motory budou pohánět přední kola.

Autor: Redakce

5.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Mercedes-Benz A 160
Americký prezident Donald Trump.
2 22

Konec Obamacare tvrdě dopadne na Trumpovy voliče

Sprinterský fenomén Usain Bolt. Bude se radovat ze zlata i na srpnovém MS v Londýně?
1 5

Usain Bolt: Chci do sbírky poslední Zlatou tretru. Tady je to vždy ohromné

První svezení v omlazené Škodě Citigo. V čem je teď lepší?

Česká verze malých koncernových trojčat se nedávno dočkala faceliftu. Vedle změn v oblasti vzhledu přibyly také nové prvky výbavy, zejména v oblasti konektivity. Takže co všechno Citigo po faceliftu umí a jak vlastně jezdí?

Zeman se setká s rakouským protějškem Van der Bellenem

Rakouský prezident Alexander Van der Bellen se dnes na Pražském hradě setká s českým protějškem Milošem Zemanem. Po přijetí s vojenskými poctami na nádvoří Pražského hradu bude následovat soukromé setkání.

Drnovický stadion je opět na prodej. Cena? O polovinu víc, než při dražbě

Místo dělníků pracujících na opravách je na drnovickém fotbalovém stadionu stále klid. Nejenže vypadá stejně jako před dražbou, která se konala před rokem a čtvrt. Jeho nový majitel, brněnská společnost Mengas, se rozhodl, že ho znovu prodá. Koupit by ho podle něj měla obec. Za devět milionů.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu spor mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies