VYBERTE SI REGION

Koenigsegg Regera je fascinující stroj. Na 400 km/h zrychlí za 20 sekund

Malosériový výrobce supersportů Koenigsegg se na ženevském autosalonu blýsknul naprosto jedinečným autem. Model Regera ohromí nejen výkonem a dynamickými schopnostmi, ale také netradiční technikou.

6.3.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií
Koenigsegg Regera.

Koenigsegg Regera.Foto: Koenigsegg

Švédský supersport totiž spoléhá na revoluční pohonné ústrojí. Základem je dvěma turbodmychadly přeplňovaný pětilitrový osmiválec s výkonem 1100 koní (809 kW), který doplňuje trojice elektromotorů.

Ty produkují výkon 700 k (515 kW). Dva elektromotory jsou umístěny po jednom u každého zadního kola, třetí je spojen s klikovou hřídelí motoru. Celkový výkon této soustavy činí 1500 koní a točivý moment dosahuje 2000 N.m.

Koenigsegg Regera.

Nejzajímavější ale je, že Regera (jméno lze ze švédštiny přeložit jako "nadvláda") nemá klasickou převodovku. Místo toho dostala systém Koenigsegg Direct Drive (KDD) s jednostupňovým převodem, který si vystačí s hydraulicky ovládanou spojkou a synchronizací elektromotorů.

Výrobce se chlubí, že toto řešení umožnilo snížit ztráty ztráty výkonu a točivého momentu až o 50 procent.

Koenigsegg Regera.

Regera jako hybrid samozřejmě potřebuje baterie. Vodou chlazené akumulátory s kapacitou 9,27 kWh našly místo ve středovém tunelu a lze je dobít ze zásuvky. Čistě na elektřinu vůz ujede 35 až 50 kilometrů.

I přes přitomnost 115 kilogramů vážících baterií a netradičního pohonného systému je Regera poměrně lehká, suchá hmotnost činí jen 1420 kilogramů. Zásluhu na tom mají použité materiály, například karbonové šasi a karoserie doplněná o kevlarové prvky váží pouze 75 kg.

Koenigsegg Regera.

A výkony? Regera vystřelí z klidu na stovku za 2,8 sekundy, 400 km/h pokoří za méně než 20 sekund a třeba pružné zrychlení ze 150 na 250 km/h je otázkou jen 3,2 s.

Autu samozřejmě pomáhá i promyšlená aerodynamika, zajímavě vypadá především nastavitelné zadní křídlo, vytvářející při rychlosti 250 km/h přítlak 450 kg. Nechybí adaptivní podvozek, karbonové ráfky kol (vpředu devatenáctipalcové, vzadu dvacetipalcové) či karbon-keramické brzdy.

Koenigsegg plánuje v příštích pěti letech postavit 80 kusů, jejichž cena zatím zůstává tajemstvím. Mluví se však o částce kolem dvou milionů eur, tedy v přepočtu asi 55 milionů korun.

Autor: Redakce

6.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Theresa Mayová o brexitu. Velká Británie nechce podrývat jednotnou EU

Londýn – „Nevstupujeme do jednání s Evropskou unií s tím, že jednání zkrachují. Žádná dohoda by byla pro Británii lepší než špatná dohoda."

Bezpečně se v Česku cítí čtyři z pěti lidí, víc než před rokem

Praha - Pocit bezpečí v Česku proti loňsku vzrostl. Bezpečně se zde cítí 81 procent lidí, před rokem to bylo 76 procent, zjistil průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Bezpečnostní situaci v Evropě ale víc než polovina hodnotí jako špatnou a podle čtyř z pěti dotázaných se v uplynulých pěti letech zhoršila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies