VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koenigsegg Regera je fascinující stroj. Na 400 km/h zrychlí za 20 sekund

Malosériový výrobce supersportů Koenigsegg se na ženevském autosalonu blýsknul naprosto jedinečným autem. Model Regera ohromí nejen výkonem a dynamickými schopnostmi, ale také netradiční technikou.

6.3.2015
SDÍLEJ:

Koenigsegg Regera.Foto: Koenigsegg

Švédský supersport totiž spoléhá na revoluční pohonné ústrojí. Základem je dvěma turbodmychadly přeplňovaný pětilitrový osmiválec s výkonem 1100 koní (809 kW), který doplňuje trojice elektromotorů.

Ty produkují výkon 700 k (515 kW). Dva elektromotory jsou umístěny po jednom u každého zadního kola, třetí je spojen s klikovou hřídelí motoru. Celkový výkon této soustavy činí 1500 koní a točivý moment dosahuje 2000 N.m.

Koenigsegg Regera.

Nejzajímavější ale je, že Regera (jméno lze ze švédštiny přeložit jako "nadvláda") nemá klasickou převodovku. Místo toho dostala systém Koenigsegg Direct Drive (KDD) s jednostupňovým převodem, který si vystačí s hydraulicky ovládanou spojkou a synchronizací elektromotorů.

Výrobce se chlubí, že toto řešení umožnilo snížit ztráty ztráty výkonu a točivého momentu až o 50 procent.

Koenigsegg Regera.

Regera jako hybrid samozřejmě potřebuje baterie. Vodou chlazené akumulátory s kapacitou 9,27 kWh našly místo ve středovém tunelu a lze je dobít ze zásuvky. Čistě na elektřinu vůz ujede 35 až 50 kilometrů.

I přes přitomnost 115 kilogramů vážících baterií a netradičního pohonného systému je Regera poměrně lehká, suchá hmotnost činí jen 1420 kilogramů. Zásluhu na tom mají použité materiály, například karbonové šasi a karoserie doplněná o kevlarové prvky váží pouze 75 kg.

Koenigsegg Regera.

A výkony? Regera vystřelí z klidu na stovku za 2,8 sekundy, 400 km/h pokoří za méně než 20 sekund a třeba pružné zrychlení ze 150 na 250 km/h je otázkou jen 3,2 s.

Autu samozřejmě pomáhá i promyšlená aerodynamika, zajímavě vypadá především nastavitelné zadní křídlo, vytvářející při rychlosti 250 km/h přítlak 450 kg. Nechybí adaptivní podvozek, karbonové ráfky kol (vpředu devatenáctipalcové, vzadu dvacetipalcové) či karbon-keramické brzdy.

Koenigsegg plánuje v příštích pěti letech postavit 80 kusů, jejichž cena zatím zůstává tajemstvím. Mluví se však o částce kolem dvou milionů eur, tedy v přepočtu asi 55 milionů korun.

Autor: Redakce

6.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Sněm ANO 2017
8 30

Průzkum: Volby by vyhrálo hnutí ANO. ODS se dotahuje na ČSSD

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Rakušané budou těžit ropu u českých hranic

/VIDEO/ Rakousko, které bylo ještě v polovině šedesátých let minulého století v zásobování ropou soběstačné, dnes těží asi 900 tisíc tun této strategické suroviny a více než 90 procent její tuzemské spotřeby dováží. Koncern OMV proto nyní zahajuje hlubinné vrty, které by měly najít nová naleziště – mimo jiné i v těsné blízkosti české hranice nedaleko Břeclavi.

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies