Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koenigsegg Regera je fascinující stroj. Na 400 km/h zrychlí za 20 sekund

Malosériový výrobce supersportů Koenigsegg se na ženevském autosalonu blýsknul naprosto jedinečným autem. Model Regera ohromí nejen výkonem a dynamickými schopnostmi, ale také netradiční technikou.

6.3.2015
SDÍLEJ:

Koenigsegg Regera.Foto: Koenigsegg

Švédský supersport totiž spoléhá na revoluční pohonné ústrojí. Základem je dvěma turbodmychadly přeplňovaný pětilitrový osmiválec s výkonem 1100 koní (809 kW), který doplňuje trojice elektromotorů.

Ty produkují výkon 700 k (515 kW). Dva elektromotory jsou umístěny po jednom u každého zadního kola, třetí je spojen s klikovou hřídelí motoru. Celkový výkon této soustavy činí 1500 koní a točivý moment dosahuje 2000 N.m.

Koenigsegg Regera.

Nejzajímavější ale je, že Regera (jméno lze ze švédštiny přeložit jako "nadvláda") nemá klasickou převodovku. Místo toho dostala systém Koenigsegg Direct Drive (KDD) s jednostupňovým převodem, který si vystačí s hydraulicky ovládanou spojkou a synchronizací elektromotorů.

Výrobce se chlubí, že toto řešení umožnilo snížit ztráty ztráty výkonu a točivého momentu až o 50 procent.

Koenigsegg Regera.

Regera jako hybrid samozřejmě potřebuje baterie. Vodou chlazené akumulátory s kapacitou 9,27 kWh našly místo ve středovém tunelu a lze je dobít ze zásuvky. Čistě na elektřinu vůz ujede 35 až 50 kilometrů.

I přes přitomnost 115 kilogramů vážících baterií a netradičního pohonného systému je Regera poměrně lehká, suchá hmotnost činí jen 1420 kilogramů. Zásluhu na tom mají použité materiály, například karbonové šasi a karoserie doplněná o kevlarové prvky váží pouze 75 kg.

Koenigsegg Regera.

A výkony? Regera vystřelí z klidu na stovku za 2,8 sekundy, 400 km/h pokoří za méně než 20 sekund a třeba pružné zrychlení ze 150 na 250 km/h je otázkou jen 3,2 s.

Autu samozřejmě pomáhá i promyšlená aerodynamika, zajímavě vypadá především nastavitelné zadní křídlo, vytvářející při rychlosti 250 km/h přítlak 450 kg. Nechybí adaptivní podvozek, karbonové ráfky kol (vpředu devatenáctipalcové, vzadu dvacetipalcové) či karbon-keramické brzdy.

Koenigsegg plánuje v příštích pěti letech postavit 80 kusů, jejichž cena zatím zůstává tajemstvím. Mluví se však o částce kolem dvou milionů eur, tedy v přepočtu asi 55 milionů korun.

Autor: Redakce

6.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Citroën C5
Suzuki Swift
Opel Corsa
Martin Kratochvíl.
1

Týdenní zkrat: Pojistka na blbost

Ilustrační foto
2 6

Vyvoláváte jadernou válku, varuje Severní Korea Američany

AKTUALIZOVÁNO

Tragická nehoda uzavřela silnici smrti na Znojemsku. Zemřeli dva lidé

/FOTOGALERIE/ Dva mrtví a pět těžce zraněných. Taková je bilance tragické nedělní nehody na silnici I/53 ze Znojma do Pohořelic. 

Zakladatel Microsoftu objevil v Pacifiku americký křižník potopený před 72 lety

Těžký křižník USS Indianapolis pohřbily vlny Tichého oceánu v samém závěru druhé světové války. Osud bezmála 1200 mužů na palubě zpečetilo torpédo vystřelené z japonské ponorky na konci června 1945. Jeho příběh dnes díky týmu Paula Allena, spoluzakladatele Microsoftu, znovu ožívá.

RECENZE: Showman Robbie Williams zaměstnal manželku, tatínka i snoubence

/VIDEA, FOTOGALERIE/ Pro více než 50 tisíc fanoušků zpíval v nablýskané show zpěvák, bavič a tanečník. Pomyslnou tečku za letošními mega open airy udělal současný popový král Robbie Williams. Příjemným překvapením byla tentokrát i disco legenda Erasure, která rozhodně nebyla nutným zlem jako většina předkapel. Diváky příjemně "předvařila".

Dítě vběhlo pod auto, poté následovala rvačka dospělých

K těžké dopravní nehodě došlo v sobotu kolem 18. hodiny v části obce Filipov na Čáslavsku. Čtyřleté dítě tam vběhlo pod kola projíždějícího osobního auta. Vrtulník letecké záchranné služby ho s vážným zraněním přepravil do pražské nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení