VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koncept Hyundai RN30 láká na ostrou i30N. Vypadá jako závoďák

Novou generaci modelu i30 nabídne Hyundai poprvé i ve sportovní verzi N. Hot hatch by přitom měl částečně vycházet z konceptu RN30, který automobilka představila na autosalonu v Paříži.

30.9.2016
SDÍLEJ:

Koncept Hyundai RN30.Foto: Hyundai

Jak ostrá i30 bude vypadat, je však stále poměrně obtížné si představit. Nová studie, vytvořená ve spolupráci s týmem Hyundai Motorsport, totiž spíš než rychlý hatchback připomíná závodní auto. Už na první pohled - zejména díky agresivnímu bodykitu, který klade důraz na efektní aerodynamiku.

Na autě je sice poznat, že jako základ posloužila nová i30, ale u konceptu RN30 došlo k mnoha změnám. V porovnání s i30 je studie o 30 milimetrů širší a o 84 mm nižší. Nepřehlédnutelné je také masivní zadní křídlo, stejně jako „ploutev" procházející v podélné ose střechou a zasahující do zadního spoileru. Nechybí zadní difuzor, který je umístěn nad dvěma centrálně uloženými bílými keramickými koncovkami výfukové soustavy.

Po otevření vzhůru výklopných dveří se objeví interiér, který má k běžnému autu taky daleko.

Koncept Hyundai RN30.

Řidiče podporují anatomicky tvarovaná sedadla, místo přístrojového štítu tu najdeme displej a nechybí ani integrovaný ochranný rám. Zvláštností jsou kamery s výkyvným zavěšením a stabilizací obrazu, které jsou připevněny k vnitřní straně předních sloupků, a třetí kamera, jež je uchycena k centrální „ploutvi" na střeše. Díky tomu si řidiči mohou nahrát záznam své jízdy.

Pod kapotou konceptu se ukrývá turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který poskytuje 380 koní (280 kW) a maximální točivý moment 451 Nm. V produkční verzi by rychlá i30 měla mít také přeplňovaný dvoulitr, výkon však zřejmě klesne na 280 koňských sil.

Agregát je spojen s dvouspojkovou převodovkou a s pohonem všech kol.

Koncept Hyundai RN30.

I další technika vypadá zajímavě. Hyundai RN30 má například elektronickou uzávěrku diferenciálu, jež zajišťuje přenos dostatečného množství točivého momentu na každé kolo a zohledňuje přitom adhezi každé pneumatiky.

Místo použití kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny, které jsou běžné u většiny vysokovýkonných vozů, pak Hyundai ve spolupráci s chemickou společností BASF vyvinul zcela nový plastový materiál, který prý při zachování vysoké odolnosti snižuje hmotnost. Konstruktéři se také snažili o co nejnižší těžiště.

Dynamické schopnosti vozu ale zatím neznáme.

Autor: Redakce

30.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Renault Megane
Škoda Octavia
Renault Clio
Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
23 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Slavia zvítězila nad Brnem 4:0 a mohla slavit titul
AKTUALIZOVÁNO
32

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Počítače zkolabovaly a zkolabovaly i British Airways. Nelétají.

Celosvětový výpadek firemních počítačových sítí způsobilo, že jedna z nejstarších světových leteckých společností British Airways (BA) přestalo dnes odbavovat lety na letištích v různých koutech světa. Výpadek se projevil i na linkách mezi Prahou a Londýnem.

Muž se zastal taxikářky, útočník ho pobodal

V pátek v půl sedmé večer došlo v Kutné Hoře ke konfliktu mezi čtyřiapadesátiletým mužem a taxikářkou.

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies