VYBERTE SI REGION

Koncern PSA Peugeot Citroën shání peníze na záchranu. Možná je našel v Číně

Paříž - Vedení francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën, která má už dlouhodobě finanční potíže, bude ještě tento měsíc jednat o možné finanční injekci od čínského partnera Dongfeng Motor Group. Státní podnik Dongfeng by mohl do ztrátové francouzské automobilky investovat 1,5 miliardy eur, tedy zhruba 76,6 miliardy korun.

19.10.2013
SDÍLEJ:

Peugeot 3008.Foto: Peugeot

PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Podle ekonomického deníku The Wall Street Journal společnost hledá finanční prostředky, aby si zajistila přežití do druhé poloviny této dekády.

Zdroje obeznámené se situací tvrdí, že Peugeot s vedením čínského státního koncernu několik měsíců jednal o možném rozšíření jejich dosavadního partnerství mimo území Číny, a to včetně možné investice v Peugeotu.

Na zvýšení kapitálu by se kromě čínské společnosti mohla podílet i francouzská vláda, uvedl jeden ze zdrojů. Injekce z Paříže by v dalších letech mohla pomoci financovat některé projekty v oblasti vývoje, i když automobilka prý formálně o peníze nepožádala.

Mluvčí Dongfengu se ke zprávám odmítl vyjádřit. Automobilka však uvedla, že zkoumá možné průmyslové a obchodní transakce s různými partnery, včetně způsobů, jak financovat budoucí projekty. Její mluvčí potvrdil, že pravidelná schůze představenstva by se měla konat 22. října.

PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí kvůli slabé poptávce v Evropě, která je zasažena dluhovou krizí, prodělala 426 milionů eur (11 miliard Kč). Ve srovnání se stejným obdobím loni jí však ztráta klesla téměř o polovinu, z 818 milionů eur. Více než 38 procent hlasovacích práv společnosti vlastní rodina Peugeotů, která automobilku Peugeot už asi dvě století de facto ovládá. Případné zvýšení kapitálu by jejich kontrolu podle Reuters mohlo oslabit. Podle zdrojů této agentury Dongfeng a francouzská vláda přispějí každý částkou 1,5 miliardy eur a získají až 30 procent společnosti.

PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

Autor: ČTK

19.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase pobíhalo po Litoměřicích
1 18

VIDEO: Postřelené divoké prase se vydalo městem do šaten školy

Letáky po ústecké MHD.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

AKTUALIZOVÁNO

Zeman nechce papeže k uctění Lidic, ale ke své kampani, míní Halík

Praha - Papež František by podle katolického kněze a teologa Tomáše Halíka neměl přijmout pozvání českého prezidenta Miloše Zemana k uctění památky lidické tragédie.

Ze silnice mrazivé vězení, v Tunisku uvízlo v autech asi tisíc lidí

Mrazivé počasí netrápí pouze Evropu, ale i Afriku. Silné sněžení uvěznilo na severovýchodě Tuniska na silnicích kolem tisíce lidí. Sněhové jazyky zkomplikovaly dopravu na několika místech včetně hlavní dálnice v provincii Dženbúba. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies