VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koncern PSA Peugeot Citroën shání peníze na záchranu. Možná je našel v Číně

Paříž - Vedení francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën, která má už dlouhodobě finanční potíže, bude ještě tento měsíc jednat o možné finanční injekci od čínského partnera Dongfeng Motor Group. Státní podnik Dongfeng by mohl do ztrátové francouzské automobilky investovat 1,5 miliardy eur, tedy zhruba 76,6 miliardy korun.

19.10.2013
SDÍLEJ:

Peugeot 3008.Foto: Peugeot

PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Podle ekonomického deníku The Wall Street Journal společnost hledá finanční prostředky, aby si zajistila přežití do druhé poloviny této dekády.

Zdroje obeznámené se situací tvrdí, že Peugeot s vedením čínského státního koncernu několik měsíců jednal o možném rozšíření jejich dosavadního partnerství mimo území Číny, a to včetně možné investice v Peugeotu.

Na zvýšení kapitálu by se kromě čínské společnosti mohla podílet i francouzská vláda, uvedl jeden ze zdrojů. Injekce z Paříže by v dalších letech mohla pomoci financovat některé projekty v oblasti vývoje, i když automobilka prý formálně o peníze nepožádala.

Mluvčí Dongfengu se ke zprávám odmítl vyjádřit. Automobilka však uvedla, že zkoumá možné průmyslové a obchodní transakce s různými partnery, včetně způsobů, jak financovat budoucí projekty. Její mluvčí potvrdil, že pravidelná schůze představenstva by se měla konat 22. října.

PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí kvůli slabé poptávce v Evropě, která je zasažena dluhovou krizí, prodělala 426 milionů eur (11 miliard Kč). Ve srovnání se stejným obdobím loni jí však ztráta klesla téměř o polovinu, z 818 milionů eur. Více než 38 procent hlasovacích práv společnosti vlastní rodina Peugeotů, která automobilku Peugeot už asi dvě století de facto ovládá. Případné zvýšení kapitálu by jejich kontrolu podle Reuters mohlo oslabit. Podle zdrojů této agentury Dongfeng a francouzská vláda přispějí každý částkou 1,5 miliardy eur a získají až 30 procent společnosti.

PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

Autor: ČTK

19.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Adriana Krnáčová.
1

Primátorka navrhne vládě změnu platových tarifů úředníků

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies