VYBERTE SI REGION

Kornfeil: Mým největším soupeřem v Brně bude čas

Brno /ROZHOVOR/ - Český jezdec třídy 125 ccm Jakub Kornfeil se za týden představí v Brně v závodě mistrovství světa silničních motocyklů.

4.8.2010 1
SDÍLEJ:

Jakub Kornfeil u svého motocyklu Loncin, na jehož kapotě vozí připomínku zraněného kamaráda Lukáše Šembery.Foto: MPAfoto.com

Je to paradox. Před loňskou Velkou cenou na Masarykově okruhu prožíval Jakub Kornfeil coby jezdec Red Bull MotoGP Rookies Cupu větší psychický tlak než letos, kdy bojuje o světové body.

„Loni mi šlo o celkové vítězství, tentokrát k sobě nikoho nepustím,“ má sedmnáctiletý závodník třídy 125 ccm dopředu o strategii jasno, kterou hodlá za týden při brněnském podniku mistrovství světa silničních motocyklů uplatnit.

Po osmi závodech vás řadí získané tři body na třiadvacátou příčku průběžného pořadí. Když se ohlédnete, jaký pocit ve vás převažuje?

Rozhodně se letošní sezona nevyvíjí podle mého gusta. Měli jsme velké problémy s motorkou a nedávno na Sachsenringu, když už se zdálo, že je všechno v pořádku, jsem pro změnu chytil jakousi virózu.

Proč vás trápil váš stroj Aprilia?

Důvody byly různé. Nejčastěji jsme měli problémy s palivem. Někteří lidé si z nás už dělají srandu. Prý bych měl na zádech vozit kanystr s benzinem.

Je technické zázemí vašeho týmu Racing Germany na odpovídající úrovni?

Rozhodně ano. Měli jsme sice na začátku sezony nějaké potíže s hospitality (zázemí pro stravování týmu a jeho hostů – pozn. red.), ale teď už je všechno v pořádku. Lidé kolem jsou perfektní, což je základ dobré atmosféry.

Zmínil jste se o Sachsenringu. Tam jste na startovním roštu zvolili mokré pneumatiky, jenže trať potom rychle osychala. Vzal si váš tým z tohoto omylu ponaučení?

Myslím, že poučit se z něčeho takového prostě nejde. Možná jenom tím, že příště musíme o pneumatikách rozhodnout jako většina soupeřů. Protože ta většina dojede vždy buď vpředu, nebo vzadu.

Kdybyste měl srovnat vaše předloňské a loňské závodění v Rookies Cupu se seriálem mistrovství světa, v čem spočívají největší rozdíly?

To se vůbec nedá srovnávat. Jsou to dva naprosto odlišné typy závodění. Motorka, lidi, bitvy a také zázemí. V mistrovství světa je prostě všechno úplně jiné.

S fyzickou kondicí si vystačíte?

Myslím, že na fyzičce se musí pracovat pořád. Já naštěstí žádné problémy nemám, protože přes zimu jsem poctivě cvičil. Stokilometrový závod zvládnu bez jakýchkoliv potíží.

Ve třídě 125 ccm startuje několik bývalých účastníků Rookies Cupu, například norský jezdec Sturla Fagerhaug, se kterým jste loni až do posledních metrů bojoval o celkové prvenství. Berete si staronové spoluzávodníky jako měřítko?

Sturlu samozřejmě sleduji. Letos je hodně rychlý v tréninku, ale v závodě nestačí po fyzické stránce. Buď spadne, nebo úplně vykvete. Mými bezprostředními soupeři v tabulce jsou Schrötter a Martin. Doufám, že v příštím roce už budu bojovat se Smithem a Krummenacherem (před závodem v Brně jsou na čtvrté, resp. deváté příčce – pozn. red.).

Co vás letos na závodech nejvíc rozladilo?

Nejvíc mě naštvala chyba mechaniků při anglické Grand Prix v Silverstonu, kde mi na startu zapomněli zastrčit benzinovou hadičku do nádrže. Měl jsem tam velkou šanci dojet na body a navíc jsem cítil, že mi to půjde.

Je naopak něco, co vám udělalo radost?

Práce mého šéfmechanika Jürgena. Je perfektní nejenom jako odborník, ale hlavně jako člověk.

Váš týmový kolega Tomoyoshi Koyama je v průběžné klasifikaci na skvělém pátém místě. Probíráte spolu nastavení motorky, nebo třeba stopu na trati?

Samozřejmě spolu všechno konzultujeme. Tomo je hodně rychlý a zkušený jezdec. Myslím, že jeho letošní výsledky jsou velmi dobré, což druhým místem na Sachsenringu jenom potvrdil.

S čím budete spokojený o příštím víkendu na Masarykově okruhu? Nebudete nakonec pod menším tlakem než loni, kdy vás v Brně čekaly dva rozhodující závody Rookies Cupu?

V Brně bude mým největším soupeřem čas. Určitě budu pod menším tlakem už proto, že k sobě nikoho nepustím. Právě kvůli novinářům jsem loni předvedl v sobotním závodě tragický výkon. Všichni mleli jednu a tu samou otázku – Vyhraješ? Vyhraješ? A tak se to opakovalo pořád dokola… (zachmuřeně)

Sachsenring a Brno dělí v kalendáři tři týdny. Stačí taková přestávka k pročištění hlavy?

Pauzu využívám k tréninku na motokrosové motorce. A také jsem si zajel na týden do Chorvatska trochu odpočinout.

AMOS KREJČÍ

4.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Spisovatel Jiří Stránský: Škoda každého dobrého slova, které se neřeklo

Praha /ROZHOVOR/ - Autorem oblíbených dětských knih O dešťovém kameni, Povídačky pro moje slunce nebo Perlorodky je spisovatel a scénárista Jiří Stránský (85). Čtenáři a diváci jej přitom znají více jako autora filmů Zdivočelé země, Bumerangu či Štěstí, zachycujících atmosféru komunistického režimu a života politických vězňů v kriminálech a lágrech. „Slíbil jsem ve vězení básníkovi Honzovi Zahradníčkovi, že podám svědectví o lidech, kteří s námi seděli," říká Jiří Stránský, který připravuje další tři scénáře, povídkové knížky a prozrazuje, že brzo vyjde kniha Doktor vězeňských věd, kterou napsali s novinářkou Renatou Kalenskou.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies