VYBERTE SI REGION

Kupujete ojetinu? Hyundai Atos Prime - korejská kabelka

Hyundai Atos Prime je typickým zástupcem třídy malých automobilů určených hlavně do města a k přepravě na kratší vzdálenosti. Mezi ojetinami patří k těm levnějším.

2.8.2010 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie
Hyundai Atos Prime - Korejská kabelka

Hyundai Atos Prime - Korejská kabelkaFoto: Hyundai

Jde o levný vůz a nikdo nemůže očekávat zázraky. Ve stejné třídě najdeme i lépe zpracované automobily, ty však nebudou za stejnou částku.

Stejně jako u jiných korejských aut, i u malého Hyundaie klesá cena rychleji. To je výhodou při pořizování vozidla, ale při pozdějším prodeji utržíte často méně, než jste čekali. Hyundai Atos Prime v poslední verzi koupíte asi za 90 000 korun.

Krátké představení

Atos se objevil v nabídce zmíněné automobilky v roce 1998. O dva roky později přibyla upravená verze s přídomkem Prime. Na našem trhu se však nejvýrazněji prosadila až poslední nabízená varianta z roku 2004.

Pro malý pětidveřový hatchback je typická úzká, poměrně vysoká karoserie. Pohánět jej mohou pouze dva zážehové motory: 1.0/40 kW a 1.1/43 kW. Silnější jedenáctistovce v roce 2006 konstruktéři zvýšili výkon na 46 kW.

Proti původnímu modelu se novější provedení Atos Prime chlubí kvalitnějšími materiály, ale dílenské zpracování má do ideálu daleko. Některé automobily mají dvoubarevné čalounění, což opticky oživuje interiér.

Stísněné poměry

Sedadla neoplývají pohodlím a nabídka místa pro posádku je navíc dost bídná. Na vině je úzký interiér, takže cestující sedí nalepeni na dveřích. Situace je ještě složitější při obsazení obou předních sedadel.

Pochvalu si zaslouží velký zavazadlový prostor. Ten má objem 253 litrů, což je na malé auto velmi dobrá hodnota. Atos Prime byl postaven do města a zde si nevede špatně. Mimo něj se však situace mění. S narůstající rychlostí auto ztrácí na stabilitě a je citlivé na boční vítr. Slabší motory ve vyšších rychlostech neskryjí výkonový handicap.

Kladně lze hodnotit celkem přesné a lehce jdoucí řazení. Do zatáček je však třeba jezdit s rozvahou. V nich pocítíte vyšší stavbu karoserie; držení stopy není nejlepší. Po této stránce jde o podprůměr.

Při jízdě po městě je motor 1.1 vyhovující. Je dostatečně pružný a v nízkých otáčkách nezaskočí hlučností. To se však mění, pokud jej více vytáčíte. Ani statistiky vůz příliš nechválí a stejný názor mají i prodejci ojetin.

„Známé jsou potíže se startérem a poruchy zámků dveří,“ říká Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto. Dle jeho slov problémy mohou nastat také s elektroinstalací a centrálním zamykáním.

Klady
zavazadlový prostor
příznivá cena
čtyřválec bez velkých vibrací

Zápory

úzký interiér
horší jízdní vlastnosti
tvrdá sedadla

MILAN JIROUŠ

2.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

AKTUALIZOVÁNO

V kauze Key Investments soud uložil tři až pět let vězení

Praha - Bývalí členové představenstva společnosti Key Investments (KI) mají jít na tři až pět let do vězení za pochybné spravování peněz klientů firmy, při němž vznikla škoda nejméně 873,7 milionu korun. Rozhodl o tom dnes pražský městský soud. Rozsudek není pravomocný, lze se proti němu odvolat.

Tejc se nechce vracet k chybám, ČSSD nabídne programové priority

Praha - Kandidát na prvního místopředsedu ČSSD Jeroným Tejc na sobotním jednání širšího vedení strany v Praze představí konkrétní návrhy programových priorit. Řekl to dnes v Poslanecké sněmovně. V projevu se nechce příliš vracet k chybám, které podle něj strana udělala v krajských a senátních volbách, ale hledat cestu, jak zatraktivnit značku ČSSD a stranu zlepšit a modernizovat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies