VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kupujete ojetinu? Hyundai Atos Prime - korejská kabelka

Hyundai Atos Prime je typickým zástupcem třídy malých automobilů určených hlavně do města a k přepravě na kratší vzdálenosti. Mezi ojetinami patří k těm levnějším.

2.8.2010 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

Hyundai Atos Prime - Korejská kabelkaFoto: Hyundai

Jde o levný vůz a nikdo nemůže očekávat zázraky. Ve stejné třídě najdeme i lépe zpracované automobily, ty však nebudou za stejnou částku.

Stejně jako u jiných korejských aut, i u malého Hyundaie klesá cena rychleji. To je výhodou při pořizování vozidla, ale při pozdějším prodeji utržíte často méně, než jste čekali. Hyundai Atos Prime v poslední verzi koupíte asi za 90 000 korun.

Krátké představení

Atos se objevil v nabídce zmíněné automobilky v roce 1998. O dva roky později přibyla upravená verze s přídomkem Prime. Na našem trhu se však nejvýrazněji prosadila až poslední nabízená varianta z roku 2004.

Pro malý pětidveřový hatchback je typická úzká, poměrně vysoká karoserie. Pohánět jej mohou pouze dva zážehové motory: 1.0/40 kW a 1.1/43 kW. Silnější jedenáctistovce v roce 2006 konstruktéři zvýšili výkon na 46 kW.

Proti původnímu modelu se novější provedení Atos Prime chlubí kvalitnějšími materiály, ale dílenské zpracování má do ideálu daleko. Některé automobily mají dvoubarevné čalounění, což opticky oživuje interiér.

Stísněné poměry

Sedadla neoplývají pohodlím a nabídka místa pro posádku je navíc dost bídná. Na vině je úzký interiér, takže cestující sedí nalepeni na dveřích. Situace je ještě složitější při obsazení obou předních sedadel.

Pochvalu si zaslouží velký zavazadlový prostor. Ten má objem 253 litrů, což je na malé auto velmi dobrá hodnota. Atos Prime byl postaven do města a zde si nevede špatně. Mimo něj se však situace mění. S narůstající rychlostí auto ztrácí na stabilitě a je citlivé na boční vítr. Slabší motory ve vyšších rychlostech neskryjí výkonový handicap.

Kladně lze hodnotit celkem přesné a lehce jdoucí řazení. Do zatáček je však třeba jezdit s rozvahou. V nich pocítíte vyšší stavbu karoserie; držení stopy není nejlepší. Po této stránce jde o podprůměr.

Při jízdě po městě je motor 1.1 vyhovující. Je dostatečně pružný a v nízkých otáčkách nezaskočí hlučností. To se však mění, pokud jej více vytáčíte. Ani statistiky vůz příliš nechválí a stejný názor mají i prodejci ojetin.

„Známé jsou potíže se startérem a poruchy zámků dveří,“ říká Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto. Dle jeho slov problémy mohou nastat také s elektroinstalací a centrálním zamykáním.

Klady
zavazadlový prostor
příznivá cena
čtyřválec bez velkých vibrací

Zápory

úzký interiér
horší jízdní vlastnosti
tvrdá sedadla

MILAN JIROUŠ

2.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Když Essie Bartelsová z Ghany přijela do Spojených států, rozhodla se, že tradiční západoafrické pokrmy představí celému světu
2

Ghanská kuchařka seznamuje USA s africkou gastronomií

Sněm ANO 2017
9 8

Pohádky pro delegáty a kamery: Babišův projev kritizují opozice i ČSSD

FOTO: Masopustní maškary vozil v Homoli speciální autobus

Homole u Panny - Sobota byla v obci Homole u Panny ve znamení masopustního veselí. Specifikem místních oslav byl speciální autobus, který převážel účastníky po jednotlivých částech obce.

AKTUALIZOVÁNO

Policie při pátrání v okolí výbuchu v Poličce nalezla kus munice

Policisté při dnešním pátrání v okolí vybuchlé továrny v Poličce na Scvtavsku nalezli jeden kus munice, zároveň zmenšili pásmo kolem vstupu. Pátrání bude pokračovalo do setmění. Série čtvrtečních explozí v hale v areálu Polišských strojíren zranila 19 lidí, z toho tři vážně.

Šafářová si v Budapešti zahraje finále dvouhry. Osmý titul v kariéře je blízko

Budapešť - Tenistka Lucie Šafářová porazila v semifinále turnaje v Budapešti Němku Carinu Witthöftovou 6:4, 6:3 a poprvé od loňského triumfu v Praze ve Stromovce si zahraje finále dvouhry. Brněnská rodačka bude usilovat o osmý titul v kariéře.

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

Hnutí ANO se chystá na sněmovní volby, v sobotu a neděli si zvolí nové vedení a brzy už také představí svou vizi rozvoje České republiky v příštích dvaceti letech. Jeho předseda Andrej Babiš v rozhovoru s Deníkem tvrdí, že Česko by se mělo inspirovat v zahraničí a vzít si z něj to nejlepší – americký většinový systém, švýcarskou přímou demokracii a německý parlamentní jednací řád.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies