Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli modernizaci D1 bude strženo 11 mostů, jsou příliš úzké

Praha – Kvůli chystané modernizaci prvních pěti úseků D1 bude muset být strženo celkem 11 mostů, které jsou pro plánovanou šíři komunikace příliš úzké. O stavbě nových nadjezdů jedná Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) s obcemi a dalšími majiteli těchto staveb. 

25.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Sonnek

Dva mosty budou odstraněny bez náhrady. Jde o most poblíž Nových Sadů nedaleko Velké Bíteše a most na 166. kilometru ve směru na Brno patřící Lesům České republiky.

„U Nových Sadů bude na místo nového mostu vybudována daleko levnější polní cesta, která zpřístupní pozemky za dálnicí," uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Podobně i u druhého zmíněného mostu majitel nesouhlasil s údržbou budoucí stavby a nový nadjezd zde proto nevznikne. Převzetí nového mostu do správy je totiž základní podmínkou, kterou ŘSD pro stavbu nových mostů požaduje.

Zatím ale podle Vápeníkové nenastal případ, že by po demolici mostu zůstaly nějaké pozemky odříznuté od silniční sítě a nenašla se možnost alternativního spojení.

Modernizace by měla začít na přelomu března a dubna

Modernizace nejstarší tuzemské dálnice počítá s rozšířením vozovky o 75 centimetrů na každé straně. Stavební práce by podle odhadů ŘSD měly začít na přelomu března a dubna. Zahájení prací musí umožnit ale počasí a také úspěšné dotažení výběrových řízení na dodavatele staveb. Vítěze zatím znají dva úseky, na kterých zvítězilo sdružení firem OHL ŽS s Alpine Bau a konsorcium společností Colas CZ a Porr. Rozhodnutí o zhotovitelích zbylých třech úseků by mohlo padnout v nejbližších dnech.

Nové mosty buduje Ředitelství silnic a dálnic na náklady státu v rámci rekonstrukce dálnice. Vlastník původních mostů se ale musí zavázat, že tyto novostavby převezme a bude se starat o jejich další údržbu. Ředitelství silnic totiž nemůže vlastnit mosty vedoucí na obecní cesty nebo silnice nižších tříd, dodala mluvčí.

Do jednání s majiteli stávajících mostů ŘSD vstupuje s tím, že bude stržené mosty nahrazovat obdobným technickým řešením a šířkovým uspořádáním. Někteří majitelé ale požadují například mosty širší, nebo žádají o úpravy navazujících komunikací. To ale ŘSD není ve většině případů schopné z rozpočtu určeného na modernizaci dálnice splnit, dodala mluvčí.

Autor: ČTK

25.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Mondeo
Dacia Sandero
Škoda Fabia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři dieselové verze luxusních SUV Porsche Cayenne už na svých silnicích nepovolí.
3 6

Dieselové Porsche Cayenne ve Švýcarsku už majitelé nepřihlásí, kvůli skandálu

Adam Matouš z Předlic má malé zemědělské hospodářství a někdo mu bezdůvodně tráví zvířata.
8

Mladému chovateli z Předlic zabili lidé už desítky zvířat

AKTUALIZOVÁNO

V Mostě vznikne třípatrové 3D bludiště s rozhlednou. Podívejte se

Mostecká radnice zveřejnila studii 3D bludiště v parku Šibeník. Bude mít i vyhlídkovou věž vysokou 26 metrů.

AKTUALIZOVÁNO

Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení. Zabilo dvě ženy

Zemětřesení o síle čtyř stupňů zasáhlo v pondělí večer italský ostrov Ischia a mimo jiné poškodilo kostel a nemocnici. Zároveň zabilo dvě ženy a zranilo 39 dalších lidí. Záchranáři vytáhli sedmiměsíční dítě z trosek a pracují na osvobození dalších zavalených lidí. Na ostrově je nyní s cestovní kanceláří zhruba 400 Čechů. Zemětřesení se jich však nedotklo. Většina totiž byla v té části ostrova, která nebyla citelně zasažena otřesy.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti Ostravsko-karvinské doly, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Hrad Rychmburk zdobí střecha z keramických tašek

Rekonstrukce historické památky je choulostivá záležitost a klade vysoké nároky na projektanty i řemeslníky. Podívejte se, jak obdivuhodně se povedla nová střecha gotického hradu Rychmburk na Chrudimsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení