Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli modernizaci D1 bude strženo 11 mostů, jsou příliš úzké

Praha – Kvůli chystané modernizaci prvních pěti úseků D1 bude muset být strženo celkem 11 mostů, které jsou pro plánovanou šíři komunikace příliš úzké. O stavbě nových nadjezdů jedná Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) s obcemi a dalšími majiteli těchto staveb. 

25.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Sonnek

Dva mosty budou odstraněny bez náhrady. Jde o most poblíž Nových Sadů nedaleko Velké Bíteše a most na 166. kilometru ve směru na Brno patřící Lesům České republiky.

„U Nových Sadů bude na místo nového mostu vybudována daleko levnější polní cesta, která zpřístupní pozemky za dálnicí," uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Podobně i u druhého zmíněného mostu majitel nesouhlasil s údržbou budoucí stavby a nový nadjezd zde proto nevznikne. Převzetí nového mostu do správy je totiž základní podmínkou, kterou ŘSD pro stavbu nových mostů požaduje.

Zatím ale podle Vápeníkové nenastal případ, že by po demolici mostu zůstaly nějaké pozemky odříznuté od silniční sítě a nenašla se možnost alternativního spojení.

Modernizace by měla začít na přelomu března a dubna

Modernizace nejstarší tuzemské dálnice počítá s rozšířením vozovky o 75 centimetrů na každé straně. Stavební práce by podle odhadů ŘSD měly začít na přelomu března a dubna. Zahájení prací musí umožnit ale počasí a také úspěšné dotažení výběrových řízení na dodavatele staveb. Vítěze zatím znají dva úseky, na kterých zvítězilo sdružení firem OHL ŽS s Alpine Bau a konsorcium společností Colas CZ a Porr. Rozhodnutí o zhotovitelích zbylých třech úseků by mohlo padnout v nejbližších dnech.

Nové mosty buduje Ředitelství silnic a dálnic na náklady státu v rámci rekonstrukce dálnice. Vlastník původních mostů se ale musí zavázat, že tyto novostavby převezme a bude se starat o jejich další údržbu. Ředitelství silnic totiž nemůže vlastnit mosty vedoucí na obecní cesty nebo silnice nižších tříd, dodala mluvčí.

Do jednání s majiteli stávajících mostů ŘSD vstupuje s tím, že bude stržené mosty nahrazovat obdobným technickým řešením a šířkovým uspořádáním. Někteří majitelé ale požadují například mosty širší, nebo žádají o úpravy navazujících komunikací. To ale ŘSD není ve většině případů schopné z rozpočtu určeného na modernizaci dálnice splnit, dodala mluvčí.

Autor: ČTK

25.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policisté na preventivní akci s chodci.
8

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

Petra Erbanová
DOTYK.CZ
6

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

Jiří Hynek získal potřebnou podporu poslanců, kandiduje na prezidenta

/ANKETA/ Jiří Hynek podal u ministerstva vnitra kandidaturu na prezidenta republiky. Podpořilo ho 22 poslanců z pěti politických stran, řekl prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu. Nejvíce poslanců je podle něj ze sněmovního branného výboru. Hynek na Hrad kandiduje s podporou Realistů.

Kontroverzní spot? Blok proti islamizaci tvrdí, že ČT narušuje přípravu voleb

/VIDEO/ Blok proti islamizaci (BPI) podal trestní oznámení na Českou televizi (ČT). Subjektu kandidujícímu ve sněmovních volbách vadí, že televize omezila počet politických stran zastoupených v závěrečné předvolební debatě. 

AKTUALIZOVÁNO

Změna v rakouských volbách. Sociální demokraté jsou nakonec druzí

Sociální demokracie poskočila v předčasných rakouských parlamentních volbách na druhé místo, ačkoliv se po neděli zdálo, že bude až třetí. Vyplývá to z předběžných konečných výsledků, které dnes v noci zveřejnilo rakouské ministerstvo vnitra. Změna nastala po započtení více než 750 tisíc korespondenčních hlasů.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení