Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lamborghini nabídne Huracán i s pohonem zadních kol. Má "jen" 580 koní

Pro modely automobilky Lamborghini je v posledních letech typický pohon všech kol. Italský výrobce supersportovních aut však občas nabídne i klasickou zadokolku. Jako třeba nový Huracán LP 580-2.

24.11.2015
SDÍLEJ:

Lamborghini Huracán LP 580-2.Foto: Lamborghini

Kdo se vyzná v označení modelů značky Lamborghini, má ostatně jasno už z názvu. Zatímco zkratka LP označuje umístění motoru za oběma sedadly a před zadní nápravou, číslo 580 udává výkon v koňských silách a číslovka za pomlčkou počet hnaných kol.

Nová verze je tedy slabší než standardní "čtyřkolkový" Huracán LP 610-4.

Motor je sice v obou autech stejný, jde o 5,2litrový osmiválec, ale vůz s pohonem zadních kol má namísto 610 koní (448 kW) "jen" 580 koní (426 kW). Klesl i maximální točivý moment - konkrétně z 560 Nm na 540 Nm. Agregát je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Lamborghini Huracán LP 580-2.

A i když je zadokolka o 33 kilogramů lehčí (váží 1389 kilogramů), je o něco pomalejší. Na stovku zrychlí za 3,4 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny pomaleji než 610koňová, těžší verze s pohonem 4x4. Snížila se i maximální rychlost - z 325 km/h na 320 km/h.

Zajímavostí je systém vypínání válců motoru. Pokud si elektronika usmyslí, že není potřeba příliš výkonu, odpojí pět válců, což má přispět k příznivější spotřebě paliva. Lamborghini udává průměrnou hodnotu 11,9 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Lamborghini Huracán LP 580-2.

Provedení s pohonem zadních kol má také lehce odlišný design. Jsou tu jiné nárazníky, vpředu si můžeme všimnout větších otvorů pro přívod vzduchu, vzadu zase najdeme přepracovaný difuzor a pevný zadní spoiler. Pneumatiky vyvinula speciálně pro tento model společnost Pirelli.

Funkční výbava pak obsahuje i upravené řízení, nové pružiny i stabilizátory náprav a jinak nastavené kontroly stability a trakce. Mrzet může přítomnost pouze ocelových brzd s hliníkovými třmeny. Huracán LP 610-4 má totiž standardně karbon-keramické kotouče.

Lamborghini Huracán LP 580-2.

Huracán s pohonem zadních kol je vcelku pochopitelně o něco levnější, lidovou cenu však nečekejte. Vyjde totiž na 150 tisíc eur (v přepočtu 4,05 mil. Kč). Bez daně.

Autor: Redakce

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Citroën C4
Citroën DS3
Citroën C4
Ilustrační foto

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Transparent z demonstrace proti Andreji Babišovi
1 14

Babiš chce vidět žádost o vydání k trestnímu stíhání

Turistika na Ibize drtí starousedlíky. Nájem za tisíc euro neseženete

Gabriel Alberto Andrade žije už rok v dodávce. Na ostrově Ibiza, který je už téměř dvě desetiletí jeho domovem, nemůže najít bydlení odpovídající jeho příjmům. Činže na tomto turisticky obléhaném ostrově rostou kvůli zájmu turistů do strmých výšin a nikdo neví, kdy a kde se zastaví.

Odporný útok na nevinné, odsuzují čeští politici útok v Barceloně

Český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) označil dnešní najetí auta do lidí v Barceloně za další "odporný teroristický útok na nevinné". Sdělil to na twitteru. Na sociálních sítích odsoudili čin také další tuzemští politici. Útok, ke kterému se přihlásil Islámský stát, si vyžádal asi 13 mrtvých a osm desítek zraněných.

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Arogantní a značně pod vlivem. Taková je podle všeho žena, která odmítá v restauracích platit. Okradla už několik restaurací, policii zatím uniká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení