VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lamborghini nabídne Huracán i s pohonem zadních kol. Má "jen" 580 koní

Pro modely automobilky Lamborghini je v posledních letech typický pohon všech kol. Italský výrobce supersportovních aut však občas nabídne i klasickou zadokolku. Jako třeba nový Huracán LP 580-2.

24.11.2015
SDÍLEJ:

Lamborghini Huracán LP 580-2.Foto: Lamborghini

Kdo se vyzná v označení modelů značky Lamborghini, má ostatně jasno už z názvu. Zatímco zkratka LP označuje umístění motoru za oběma sedadly a před zadní nápravou, číslo 580 udává výkon v koňských silách a číslovka za pomlčkou počet hnaných kol.

Nová verze je tedy slabší než standardní "čtyřkolkový" Huracán LP 610-4.

Motor je sice v obou autech stejný, jde o 5,2litrový osmiválec, ale vůz s pohonem zadních kol má namísto 610 koní (448 kW) "jen" 580 koní (426 kW). Klesl i maximální točivý moment - konkrétně z 560 Nm na 540 Nm. Agregát je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Lamborghini Huracán LP 580-2.

A i když je zadokolka o 33 kilogramů lehčí (váží 1389 kilogramů), je o něco pomalejší. Na stovku zrychlí za 3,4 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny pomaleji než 610koňová, těžší verze s pohonem 4x4. Snížila se i maximální rychlost - z 325 km/h na 320 km/h.

Zajímavostí je systém vypínání válců motoru. Pokud si elektronika usmyslí, že není potřeba příliš výkonu, odpojí pět válců, což má přispět k příznivější spotřebě paliva. Lamborghini udává průměrnou hodnotu 11,9 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Lamborghini Huracán LP 580-2.

Provedení s pohonem zadních kol má také lehce odlišný design. Jsou tu jiné nárazníky, vpředu si můžeme všimnout větších otvorů pro přívod vzduchu, vzadu zase najdeme přepracovaný difuzor a pevný zadní spoiler. Pneumatiky vyvinula speciálně pro tento model společnost Pirelli.

Funkční výbava pak obsahuje i upravené řízení, nové pružiny i stabilizátory náprav a jinak nastavené kontroly stability a trakce. Mrzet může přítomnost pouze ocelových brzd s hliníkovými třmeny. Huracán LP 610-4 má totiž standardně karbon-keramické kotouče.

Lamborghini Huracán LP 580-2.

Huracán s pohonem zadních kol je vcelku pochopitelně o něco levnější, lidovou cenu však nečekejte. Vyjde totiž na 150 tisíc eur (v přepočtu 4,05 mil. Kč). Bez daně.

Autor: Redakce

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Peugeot 308
Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies