VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Le Mans, legenda se při dešti mění ve vodní peklo

Le Mans - Okruh Le Mans, kde se jede Velká cena Francie, se mezi jezdci netěší dobré pověsti kvůli kluzkému povrchu. Při mokré trati se místy na motorce nedá téměř udržet.

19.5.2012
SDÍLEJ:

Motocyklový závodník Karel Abraham.Foto: DENÍK/Attila Racek

Od zvláštního zpravodaje Deníku

Stačí pár kapek deště a zdánlivý klid v boxové uličce se při motocyklových závodech změní v mumraj techniků bedlivě sledujících oblohu. Voda na trati. Postrach všech týmů i jezdců. A v Le Mans dvojnásob. Každá přeháňka vyvolá zběsilé přezouvání pneumatik s drážkami určenými do mokra. Aby se piloti motorek udrželi na trati. Při víkendové Velké ceně Francie mistrovství světa se ale byť sebevětší snaha mechaniků stejně mine účinkem.

Zmoklý okruh Le Mans totiž dráždí jezdce i jejich široký doprovod nejvíc. „Mokrá trať místy neuvěřitelně klouže. Ve španělském Jerezu to na vodě drží všude. Ale tady? To je hrůza," svěřil se jihomoravský jezdec Jakub Kornfeil.

Přestože si nejlepší výsledky ve světovém šampionátu třídy Moto3 připsal právě za deštivých podmínek, ve Francii by si padající vodu v žádném případě nepřál. „Je pravda, že závodění za mokra mi svědčí, ale tady bych něco podobného nerad zažil. Chci raději sucho," doufal devatenáctiletý silničář z Rohatce na Hodonínsku.

Stejně to vidí i jeho brněnský kolega z nejprestižnější kubatury MotoGP Karel Abraham. „Vodu by si tady asi nepřál nikdo," potvrdil.

Neustálá koncentrace

Jednou z příčin je netradiční složení trati. Zatímco na ostatních okruzích se při stavbě či opravách dbá na jednolitost povrchu, francouzští stavitelé si s něčím podobným hlavu nelámali. „Na čtyřkilometrovém okruhu použili asi pět různých druhů asfaltu. Nic podobného jsem nikde jinde nezažil. Tady je to unikát," vysvětlil Kornfeil.

Zatímco v určitých pasážích motorka drží téměř jako přilepená, v další zatáčce už jezdec může skončit mimo trať v kotrmelcích. „Část je v pohodě, o pár metrů dál to strašně klouže," přiblížil Abraham největší nástrahy.

„Jsme neustále maximálně koncentrovaní, měníme styl jízdy. Musíme si tady dávat pozor jako nikde jinde," svěřil se Kornfeil.

Abraham z dosavadních sedmi odjetých závodů na francouzské trati posbíral pouze deset bodů. Horší bilanci v mistrovství světa má pouze na třech dalších místech včetně brněnského Masarykova okruhu. Všude se ale zúčastnil méně Velkých cen.

Kornfeil v Le Mans ještě nikdy v kariéře nebodoval. Sérii může zlomit, pokud zopakuje výsledek z včerejších volných tréninků, ve kterých skončil devátý. Naopak Abrahamovi se opět nedařilo podle představ, když skončil až dvanáctý.

Autor: Tomáš Valaškovčák

19.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Politolog Jan Kubáček.
3

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

Několikaletý propad sudového piva se podařilo zastavit, naznačují první data za loňský rok.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies