VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lexus GS250: Dostane se vám pod kůži

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Na test nového Lexusu GS250 by v pohodě stačilo pár řádek. Japonský luxusní sedan je totiž mimořádně upřímné auto, které si na nic nehraje.

27.11.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií

Lexus GS250Foto: Lexus

A snad to nebudete brát jako podraz, ale už na začátku přiznám, že tenhle lexus nemá výraznější chyby. Nová generace sice nepřijíždí s ničím bombasticky překvapeným, ale zato s mnoha dotaženými detaily.

Paráda roku

Začíná to už vzhledem. Schválně se podívejte na fotky. GS vypadá jednoduše nádherně. Ostré hrany a zajímavé detaily působí dynamicky, přední maska trochu připomíná přilbu Darth Vadera z Hvězdných válek. Zadní partie je spíše elegantní a líbí se mi, jak na svažující se střechu navazuje profil zadních svítilen. Opravdu povedené. Jasně, každému se líbí něco jiného, ale za sebe zcela upřímně tvrdím: Lexus GS je zatím nejpohlednější auto, v jakém se letos svezl. Podobně nadšený jsem byl snad jen ze vzhledu Range Roveru Evoque a Lancie Themy.

A pokračuje to i uvnitř. Vůbec mi nevadilo, kdyby takhle nějak vypadal i můj obývák. Přístrojová deska vypadá docela jednoduše, konzervativně, ale přitom elegantně. Z každého detailu je znát péče a kvalita. Sedadla (vyhřívaná, odvětrávaná, masírující) jsou jednoduše skvělá a výrazně přispívají k okamžité změně nálady po usednutí za volant. Ale o tom až za chvíli.

Novinkou v kokpitu je obří centrální displej s úhlopříčkou 12,3 palce, který Lexus naštěstí doplnil i o modernější grafické prostředí multimediálního systému. Zůstalo i „počítačové" ovládání – ovladač na středové konzoli připomíná totiž počítačovou myš. Podobně se s ním také pracuje. Je to trochu netradiční, ale po chvilce si zvyknete. Pochvalu zaslouží i prostorový zvuk systému Mark&Levinson se 17 reproduktory…

Základem je šestiválec

Je mi velice sympatické, že Lexus kráčí proti proudu, i když mu to může v Evropě docela ublížit. Zatímco konkurence v segmentu, tedy zejména Němci, se neštítí do svých velkých sedanů posadit naftové čtyřválce, u GS představuje základ benzínový vidlicový šestiválec. Sice poměrně malý, ale pořád šestiválec. A diesel? To jste špatně, Lexus ho vůbec nenabízí.

Základem je tedy provedení GS250 a jak označení napovídá, motor má objem 2,5 litru. Jeho projev se skvěle hodí k charakteru vozu – chová se kultivovaně a slušně. Při klidné jízdě (i ve vyšších rychlostech) o sobě nedává vůbec vědět, pokud mu ale šlápnete na krk, nádherně se rozeřve. Papírových 209 koní se sice nezdá moc, ale autu v pohodě stačí.

Ale věřte mi, že na koně pod kapotou po většinu času myslet nebudete. Stejně tak nebudete často poslouchat příjemný řev točivého motoru. A tím se vracím k oné náladě. Je neuvěřitelné, jak snadno se Lexus GS umí dostat řidiči do hlavy, zcela ho ovládnout a udělat z něj relaxujícího kliďase. Alespoň na mě tak zapůsobil.

Příkladné odhlučnění, spíše komfortní nastavení podvozku a lehké řízení dojem ještě umocňují. Stejně jako lenivý šestistupňový automat, který je snad jediným výraznějším nedostatkem auta. Často zmatkuje a v podstatě pro něj neexistuje nic jiného než poklidné zrychlení, nebo brutální sešlápnutí plynového pedálu. Cokoli mezitím si vykládá tak nějak podivně, hledá rychlosti a v podstatě způsobuje jen hlasitější projev motoru. Škoda, tady to chtělo trochu víc péče.

A spotřeba? Nečekejte zázraky, 1,7 tuny vážící auto s šestiválcem pod kapotou prostě benzín potřebuje a spotřeba se proto pohybuje kolem 10 litrů na sto kilometrů.

Že se mi Lexus GS250 hodně líbil, je naprosto zřejmé. Vypadá skvěle, dobře jezdí a především: pokud si ho koupíte, budete se těšit na každou chvíli, kterou strávíte za jeho volantem. A to se za ty peníze vyplatí, nebo ne?

+ atraktivní vzhled
+ příjemný a kvalitní interiér
+ mimořádná kultivovanost

- zmatkující převodovka

Lexus GS250:

motor zážehový šestiválec
objem 2500 cm3
max. výkon 154 kW (209 k)
max. točivý moment 253 N.m
max. rychlost 230 km/h
0-100 8,6 s
spotřeba 8,9 l/100 km
cena test. modelu 1 554 000 Kč

Autor: Redakce

27.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Simona Janů.
4

Syna zpopelnili bez jejího vědomí. Matka mluví o vraždě a žaluje pohřební službu

Unikátní model LaFerrari Aperta, který italská automobilka vyrobila ke svému 70. výročí
49

FOTOGALERIE: LaFerrari Aperta za 40 milionů bude mít v Česku jediný majitel

AKTUALIZOVÁNO

Další útok v Antverpách: Muž chtěl najet do nákupní zóny, byl zatčen

V Antverpách dnes policie a armáda zmařily pokus o atentát. Oznámil to antverpský starosta Bart De Wever poté, co jistý muž najel autem vysokou rychlostí do nákupní zóny. Řidič byl zatčen. Podle belgického federálního prokurátora jde o Francouze; policie hovoří o muži "severoafrického původu". V autě byly nože a další zbraně. Incident se obešel bez obětí a raněných. V Antverpách byla posílena bezpečnostní opatření.

AKTUALIZOVÁNO

Věra Špinarová zkolabovala na jevišti v Čáslavi. Její stav je prý vážný

Čáslav – V době koncertu v čáslavském divadle zkolabovala zpěvačka Věra Špinarová. Její manažer Michal Kindl uvedl, že je v bezvědomí a její stav je velmi vážný.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Bludovský kopec na Šumpersku zavřela vážná nehoda

/FOTOGRAFIE/- Na bludovském kopci mezi Šumperkem a Bludovem se před půl druhou odpledne odehrála vážná nehoda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies