VYBERTE SI REGION

Lexus ztratí pozici nejprodávanějšího luxusního auta

Chicago – Značka Lexus japonské automobilky Toyota Motor letos ztratí pozici nejprodávanějšího luxusního vozu ve Spojených státech, kterou si držela 11 minulých let. Lexusu se nyní propadá prodej v důsledku březnového zemětřesení a vlny cunami v Japonsku, která v zemi narušila produkci automobilů a komponentů. Agentuře Reuters to řekl šéf divize Lexus Mark Templin.

10.7.2011
SDÍLEJ:

Lexus Hybrid CT200h.Foto: Deník/Pavel Svačina

Templin odhadl, že prodej vozů Lexus v USA letos klesne o 17 procent na zhruba 190.000. Spojené státy jsou pro Lexus největším trhem na světě.

Toyota vyrábí všechny modely Lexusu v Japonsku až na SUV RX 350. Ten se montuje v kanadské provincii Ontario a zdejší závod najede na plné kapacity v září, řekl Templin. Většina japonských závodů, které se na výrobě Lexusu podílejí, již obnovily plný provoz.

V červnu klesl prodej vozů Lexus na americkém trhu meziročně o 38 procent, protože prodejcům došly nejprodávanější modely. Na konci měsíce měli dealeři značky jen asi polovinu normálních zásob. Podle Templina však byl minulý měsíc nejhorší a po zbytek roku by se měla situace zlepšovat.

Hlubší problémy

Na úkor Lexusu rostl v USA zejména odbyt vozů německých konkurentů. Zatímco Lexus prodal za první pololetí 88.010 vozů, čili o 18 procent méně než o rok dříve, BMW zvýšila odbyt o 13 procent na 113.705 vozů a Mercedes-Benz o sedm procent na 110.926 aut.

Analytik Aaron Bragman ze společnosti IHS Automotive Insight se domnívá, že Lexus čekají hlubší problémy než jen dočasný výpadek prodeje a že značka bude mít potíže dostat se zpět na vrchol. Podle něj by mohl Lexus začít trpět stigmatem značky Buick z koncernu General Motors, která v posledních desetiletích získala pověst vozů pro starší lidi.

Střední věk Američanů, kteří kupují Lexus, je zhruba 55 let, podle šéfa divize Templina to však mluví o vysoké loajalitě zákazníků ke značce. Mladší zákazníky podle něj přitáhnou sportovnější modely jako sedan IS a hybridní sedan CT.

Autor: ČTK

10.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies