VYBERTE SI REGION

Lidé budou příštích pět let kupovat auta dle spotřeby, uvádí studie

Praha - Rozhodujícím faktorem pro nákup nového auta bude v příštích pěti letech spotřeba a bezpečnost. V Evropě, Japonsku a Severní Americe dostanou přednost menší a ekologičtější auta, naopak v rozvíjejících se ekonomikách, jako jsou Čína, Rusko, Indie a Brazílie, to budou spíše větší a luxusnější vozy. Vyplývá to z celosvětové studie poradenské firmy KPMG mezi manažery v automobilovém průmyslu.

13.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Poptávka po automobilech na většině vyspělých trhů klesá. V Evropě se loni prodalo přibližně o milion vozů méně než v roce 2011. Podle KPMG je to důsledek přetrvávající ekonomické recese, stoupajících cen pohonných hmot a tendence omezovat automobilovou dopravu ve městech.

„Pozornost automobilek se obrací na rostoucí střední třídu v nově vznikajících ekonomikách BRIC, tedy v Číně, Indii, Brazílii a Rusku. Největší potenciál přitom čtyři manažeři z deseti vidí v jihovýchodní Asii. V roce 2018 by země BRIC měly dosáhnout 50procentního podílu prodejů na celosvětovém trhu," uvedl Jan Linhart z české pobočky KPMG.

Hlavním kritériem výběru vozu bude pro následující roky jeho spotřeba. Za důležitý tento faktor považuje 92 procent manažerů v automobilovém odvětví. Bezpečnost považuje za rozhodující 78 procent respondentů a komfort 77 procent. Ekologičnost je významná pro 71 procent respondentů.

Hlavním trendem do roku 2025 zůstává pro tři čtvrtiny respondentů elektromobilita. Přesto dochází k odklonu od čistě elektrických vozů k hybridním verzím, které budou podle 36 procent manažerů již za pět let nejpřitažlivější kategorií. Investice do tzv. plug-in hybridů plánuje navýšit 24 procent firem. Do primárně bateriových technologií investuje pouhých osm procent. Největší prostředky tak automobilky investují do zmenšování spalovacích motorů. Již nyní tuto změnu do svých výrobních plánů zahrnuje 29 procent automobilek, včetně 40 procent z Číny.

„Výrobci zjišťují, že náklady na vývoj technologií i samotnou výrobu elektromobilů jsou natolik vysoké, že vyvolávají pochybnosti o návratnosti těchto investic. Zároveň se obávají, že vsadí vše na špatnou kartu. Kombinace různých technologií může oproti tomu přinést úsporná opatření za cenu, která bude pro mnoho zákazníků zajímavá," dodal Linhart.

Podíl elektromobilů by v příštích 15 letech neměl na většině trhů překročit 15 procent. V Evropě se v roce 2027 očekává šestiprocentní podíl elektromobilů na celkových prodejích aut.

Autor: ČTK

13.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies