VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé budou příštích pět let kupovat auta dle spotřeby, uvádí studie

Praha - Rozhodujícím faktorem pro nákup nového auta bude v příštích pěti letech spotřeba a bezpečnost. V Evropě, Japonsku a Severní Americe dostanou přednost menší a ekologičtější auta, naopak v rozvíjejících se ekonomikách, jako jsou Čína, Rusko, Indie a Brazílie, to budou spíše větší a luxusnější vozy. Vyplývá to z celosvětové studie poradenské firmy KPMG mezi manažery v automobilovém průmyslu.

13.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Poptávka po automobilech na většině vyspělých trhů klesá. V Evropě se loni prodalo přibližně o milion vozů méně než v roce 2011. Podle KPMG je to důsledek přetrvávající ekonomické recese, stoupajících cen pohonných hmot a tendence omezovat automobilovou dopravu ve městech.

„Pozornost automobilek se obrací na rostoucí střední třídu v nově vznikajících ekonomikách BRIC, tedy v Číně, Indii, Brazílii a Rusku. Největší potenciál přitom čtyři manažeři z deseti vidí v jihovýchodní Asii. V roce 2018 by země BRIC měly dosáhnout 50procentního podílu prodejů na celosvětovém trhu," uvedl Jan Linhart z české pobočky KPMG.

Hlavním kritériem výběru vozu bude pro následující roky jeho spotřeba. Za důležitý tento faktor považuje 92 procent manažerů v automobilovém odvětví. Bezpečnost považuje za rozhodující 78 procent respondentů a komfort 77 procent. Ekologičnost je významná pro 71 procent respondentů.

Hlavním trendem do roku 2025 zůstává pro tři čtvrtiny respondentů elektromobilita. Přesto dochází k odklonu od čistě elektrických vozů k hybridním verzím, které budou podle 36 procent manažerů již za pět let nejpřitažlivější kategorií. Investice do tzv. plug-in hybridů plánuje navýšit 24 procent firem. Do primárně bateriových technologií investuje pouhých osm procent. Největší prostředky tak automobilky investují do zmenšování spalovacích motorů. Již nyní tuto změnu do svých výrobních plánů zahrnuje 29 procent automobilek, včetně 40 procent z Číny.

„Výrobci zjišťují, že náklady na vývoj technologií i samotnou výrobu elektromobilů jsou natolik vysoké, že vyvolávají pochybnosti o návratnosti těchto investic. Zároveň se obávají, že vsadí vše na špatnou kartu. Kombinace různých technologií může oproti tomu přinést úsporná opatření za cenu, která bude pro mnoho zákazníků zajímavá," dodal Linhart.

Podíl elektromobilů by v příštích 15 letech neměl na většině trhů překročit 15 procent. V Evropě se v roce 2027 očekává šestiprocentní podíl elektromobilů na celkových prodejích aut.

Autor: ČTK

13.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Technopárty Czarotek ve Vysoké Peci u Jirkova
AKTUALIZOVÁNO
3 58

Mladý muž zemřel na technopárty Czarotek u Jirkova

Tradiční výstava Zahrada.
13

Tradiční výstava Zahrada může být letos poslední. Kvůli EET

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

AKTUALIZOVÁNO

Tým kampaně Emmanuela Macrona vykázal ze svých akcí ruská média

Rusko obvinilo francouzského prezidentského kandidáta Emmanuela Macrona z diskriminace poté, co jeho volební štáb zakázal přístup na své akce agentuře Sputnik a televizní stanici Russia Today.

Turecko odstřihlo Turky od Wikipedie. Prý ohrožuje bezpečnost země

Celosvětově veřejná encyklopedie představuje prý mimořádné nebezpečí pro turecký stát. Vláda tak zablokovala uživatelům internetu tuto adresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies