VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Limuzína pro prezidenta: Trumpa bude vozit nová bestie se značkou Cadillac

Až v lednu Donald Trump převezme úřad prezidenta Spojených států amerických po Baracku Obamovi, dojde k zajímavé změně i v "garáži" Bílého domu. Trump totiž bude využívat novou prezidentskou limuzínu.

10.11.2016 1
SDÍLEJ:

Donald Trump dostane novou prezidentskou limuzínu.Foto: Brian Williams/SpiedBilde

Novinka nahradí současný vůz, kterým Obama jezdil od své inaugurace v roce 2009. Tato limuzína, jež byla speciálně vyrobena pro prezidenta, samozřejmě nabízí především bezpečí pro posádku - například pancéřované dveře jsou 20 centimetrů tlusté, nechybějí neprůstřelná okna a celý podvozek kryje dvanácticentimetrový tvrzený plát. Vůz tak odolá mnoha způsobům útoku.

I díky úrovní ochrany, a také rozměrům, auto získalo přezdívku The Beast, tedy bestie. Více detailů prozrazuje tato infografika:

Bestie na čtyřech kolech

Nová limuzína pro nového prezidenta by v tomto ohledu měla být minimálně stejná, spíše bude ale ještě o něco lepší. Dokonce i konstrukce bude podobná: auto využije rám z velkého pick-upu či SUV a na něm bude usazena odolná karoserie limuzíny. Výsledek se opět bude tvářit jako Cadillac.

Tato limuzína sloužila Baracku Obamovi od roku 2009.

O konečném designu sice zatím mnoho nevíme, ale špionážní fotografie zachycující maskovaný prototyp naznačuje, že limuzína dostane vzhled podobný moderním vozům značky Cadillac, například modelu CT6.

Chybí také technické podrobnosti, ty se ale z bezpečnostních důvodů s největší pravděpodobností v blízké budoucnosti ani nedozvíme. Očekávat ale můžeme výkonný motor, obrovskou spotřebu, hmotnost přesahující 6 tun a řadu bezpečnostních prvků. Uvnitř by mělo být uspořádání sedadel 2+3+2.

Podle amerických médií stál vývoj nové prezidentské limuzíny automobilku General Motors více než 15 milionů dolarů, v přepočtu asi 370 milionů korun, a jeden kus by měl vyjít na 1,5 milionu dolarů, tedy asi 37 milionů korun.

Nový vůz by se měl poprvé ukázat při Trumpově inauguraci do úřadu 20. ledna.

Autor: Redakce

10.11.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies