VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Luxusní Hyundai Genesis dorazil do Česka. Prodávat se bude v jediné výbavě

Praha /FOTOGALERIE/ - Automobilka Hyundai začíná v Česku prodávat luxusní sedan Genesis. Vůz, který se chce postavit zavedené konkurenci od BMW, Mercedesu či Jaguaru, bude nabízen v jediné výbavě, pouze s benzinovým šestiválcem a pohonem všech kol.

17.9.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
21 fotografií

Hyundai Genesis.Foto: Hyundai

Hyundai však nečeká, že se z novinky, určené primárně pro korejský a americký trh, stane masově oblíbená záležitost. V Evropě bude nový Genesis k dispozici pouze v limitovaném počtu pro vybrané zákazníky. Česká cena byla stanovena na 1 629 990 Kč. Za tyto peníze zájemce dostane plně vybavené auto, u něhož neexistuje příplatková výbava.

Nový Genesis je výsledkem více než čtyř let vývoje a investic ve výši cca 500 miliard wonů (cca 9,5 miliardy Kč). Sedan na délku měří 4990 mm, široký je 1890 mm a vysoký 1480 mm. V porovnání s předchůdcem doznal velké změny zejména rozvor, který byl prodloužen o 75 mm na 3010 mm, a podle automobilky se tak podílí na největší nabídce místa v interiéru ve svém segmentu.

Hyundai Genesis.

Novinka je také prvním modelem, který vyznává nový evoluční stupeň "fluidních tvarů" Na první pohled zaujme především nápadná šestiúhelníková maska chladiče na přídi.

Kromě použití kvalitních a hodnotných materiálů v kabině se Hyundai chlubí celou řadou zajímavých technologií. Ve voze najdeme bezpečnostní prvky, jakými jsou například funkce automatického brzdění v nouzové situaci AEB (Automatic Emergency Braking) a systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) s integrovaným průhledovým displejem, který spolupracuje s asistentem pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) a radarovým adaptivním tempomatem ASCC (Advanced Smart Cruise Control).

Hyundai Genesis.

Mezi komfortní výbavu můžeme zařadit mimo jiné automatické parkování či bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru. Zvláštností je systém řízení klimatizace se senzorem CO2. Inženýři Hyundai totiž prý zjistili, že cestující přepadá únava, pokud koncentrace CO2 uvnitř vozidla přesáhne určitou úroveň. Nový ventilační systém tomu zabraňuje sledováním obsahu CO2 v čerstvě přiváděném nebo recirkulovaném vzduchu za pomoci speciálního senzoru. Výrobce vyzdvihuje také odhlučnění kabiny - při akceleraci je uvnitř slyšet zvuk už od hranice 50 dB, což odpovídá šeptání z 10 centimetrů.

Pod kapotou najdeme šestiválcový motor o objemu 3,8 litru, který poskytuje výkon 316 koní a točivý moment až 397 N.m. Spojen je s osmistupňovou automatickou převodovkou, jež nabízí také možnost manuálního řazení páčkami na volantu.

Hyundai Genesis.

Genesis je vybaven pohonem všech kol HTRAC z vlastního vývoje Hyundai a víceprvkovou zadní nápravou. Systém HTRAC disponuje elektronicky řízenou mezinápravovou vícelamelovou spojkou, jejímž prostřednictvím je točivý moment automaticky rozdělován mezi přední a zadní nápravu. Podvozek využívá adaptivní tlumiče a brzdy s funkcí řízení trakce. Rrozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu je v poměru 52:48.

Autor: Redakce

17.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Záběr kamery.
4

VIDEO: Policisté během honičky o vlásek unikli smrti

Ilustrační foto
6

Stanislav Šulc: Zákonný zmetek

Poděbradská hydroelektrárna je památkou. Majitel zuří!

Nymburk, Poděbrady - V pondělí vláda rozhodla o zařazení 15 staveb na seznam národních chráněných památek. Na seznamu je i nymburské krematorium a poděbradská hydroelektrárna.

Maturita z matematiky od roku 2022 navrhuje Růžička

Senátor Jiří Růžička (za TOP 09 a STAN) navrhne, aby se nejen na středních odborných školách, ale také na gymnáziích a lyceích povinně maturovalo z matematiky od roku 2022. Návrh na sjednocení termínu, které jeho prostřednictvím požaduje Asociace ředitelů gymnázií, představí za týden na jednání senátního školského výboru. Řekl to na dnešním setkání představitelů TOP 09 s novináři.

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

Základní školu Františka Formana na sídlišti Dubina čeká od konce února vpravdě historická změna. Skončí totiž její první a doposud jediná ředitelka Ivona Klímová. Na vlastní žádost. Údajně kvůli šikaně ze strany zřizovatele.

Ťok: Vysokorychlostní trať z Prahy do Brna vyjde na 120 až160 miliard

Trasa kterou povede by měla být známa v roce 2019. Nová trať by měla také ulehčit dojíždění lidem ze středních Čech do Prahy. Novinářům to po jednání se zástupci Prahy, Brna a tří dotčených krajů řekli premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) a ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies