Zesilovače zvuku motoru má dnes celá řada aut, v drtivé většině je to ale z důvodu, aby měl řidič při jízdě "sportovnější" pocit. Proto například přeplňované čtyřválce v ostrých verzích zní - i když často nepříliš přesvědčivě - jako agregáty s vyšším počtem válců.

Mezi výrobci takových vozů je právě i Ford. Americká automobilka však přišla s nápadem, jak zesílení zvuku motoru využít také k nižší spotřebě paliva.

Princip spočívá v hutnějším projevu malých motorů (například litrového tříválce EcoBoost) v nižších otáčkách. "Lepší" zvuk má totiž podvědomě donutit řidiče přeřadit a nehnat agregát do vysokých otáček.

V současnosti je to podle Fordu tak, že sympatičtější projev motorů ve vyšších otáčkách vede řidiče k jejich vytáčení a tedy i vyšší konzumaci paliva. A samozřejmě také k větší produkci emisí.

Nový systém tak šoféry, kteří řadí "podle sluchu", vlastně trochu oklame.

Ford se zatím k technologii nevyjádřil, všechny informace pocházejí z přihlášky patentu. Proto není ani zřejmé, kdy - a zda vůbec - se zmiňovaný systém objeví v sériově vyráběných autech.