VYBERTE SI REGION

Mercedes-AMG GT R: Ostré kupé má 585 koní a zatáčí i zadními koly

Sportovní kupé Mercedes-AMG GT má novou ostrou variantu. Chlubí se agresivnějším vzhledem, vyšším výkonem a nižší hmotností. 

26.6.2016
SDÍLEJ:

Mercedes-AMG GT R.Foto: Mercedes-Benz

Mercedes navíc tvrdí, že nové GT R vybavil takovou porcí technologií z motorsportu jako dosud žádné své auto určené na běžné silnice.

Ale začněme u motoru. Pod dlouhou přední kapotou se ukrývá dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o čtyřlitrovém objemu, který dává 585 koní (430 kW) a 700 newtonmetrů. Ve srovnání s verzí GT S jde o nárůst 75 koňských sil a 50 Nm.

Osmiválec je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která dostala delší jedničku a kratší sedmičku. Akcelerace z klidu na stovku zabere jen 3,6 sekundy, maximální rychlost činí 318 km/h.

Mercedes-AMG GT R.

Proti AMG GT S pak "erko" shodilo také 90 kilogramů hmotnosti, váží tedy 1554 kg.

Zajímavě je řešená aerodynamika. Při jízdě v režimu Race se například po překročení rychlosti 80 km/h začne pohybovat karbonový splitter umístěný v přední části spodku auta. Nakláněním v rozsahu 40 milimetrů zlepšuje proudění vzduchu a přítlak - v rychlosti 250 km/h prý generuje přítlak 40 kilogramů.

Stabilitu a lepší ovladatelnost pak zajišťují také obrovský zadní difuzor a masivní křídlo. AMG GT R dále dostalo přepracovaný adaptivní podvozek, elektronicky řízený zadní diferenciál a dokonce i systém natáčení zadních kol.

Do rychlosti 100 km/h se zadní kola natáčejí opačně než přední, po překročení stovky pak ve stejném směru.

Mercedes-AMG GT R.

Ostré kupé stojí na kovaných kolech s rozměry 275/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 20 vzadu, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup.

GT R samozřejmě ve srovnání s běžnými variantami vypadá podstatně agresivněji - všimnout si můžeme nápadnějších nárazníků s velkými otvory pro přísun vzduchu k motoru, nové masky chladiče inspirované závodním speciálem GT3 nebo svalnatějších boků.

V kabině najdeme skořepinová sedadla či alcantarou čalouněný volant s tlustým věncem a konstrastním prošíváním.

Prodej odstartuje až v březnu příštího roku, cena zatím nebyla zveřejněna.


Autor: Redakce

26.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies