VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mercedes-AMG GT R: Ostré kupé má 585 koní a zatáčí i zadními koly

Sportovní kupé Mercedes-AMG GT má novou ostrou variantu. Chlubí se agresivnějším vzhledem, vyšším výkonem a nižší hmotností. 

26.6.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
29 fotografií

Mercedes-AMG GT R.Foto: Mercedes-Benz

Mercedes navíc tvrdí, že nové GT R vybavil takovou porcí technologií z motorsportu jako dosud žádné své auto určené na běžné silnice.

Ale začněme u motoru. Pod dlouhou přední kapotou se ukrývá dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o čtyřlitrovém objemu, který dává 585 koní (430 kW) a 700 newtonmetrů. Ve srovnání s verzí GT S jde o nárůst 75 koňských sil a 50 Nm.

Osmiválec je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která dostala delší jedničku a kratší sedmičku. Akcelerace z klidu na stovku zabere jen 3,6 sekundy, maximální rychlost činí 318 km/h.

Mercedes-AMG GT R.

Proti AMG GT S pak "erko" shodilo také 90 kilogramů hmotnosti, váží tedy 1554 kg.

Zajímavě je řešená aerodynamika. Při jízdě v režimu Race se například po překročení rychlosti 80 km/h začne pohybovat karbonový splitter umístěný v přední části spodku auta. Nakláněním v rozsahu 40 milimetrů zlepšuje proudění vzduchu a přítlak - v rychlosti 250 km/h prý generuje přítlak 40 kilogramů.

Stabilitu a lepší ovladatelnost pak zajišťují také obrovský zadní difuzor a masivní křídlo. AMG GT R dále dostalo přepracovaný adaptivní podvozek, elektronicky řízený zadní diferenciál a dokonce i systém natáčení zadních kol.

Do rychlosti 100 km/h se zadní kola natáčejí opačně než přední, po překročení stovky pak ve stejném směru.

Mercedes-AMG GT R.

Ostré kupé stojí na kovaných kolech s rozměry 275/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 20 vzadu, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup.

GT R samozřejmě ve srovnání s běžnými variantami vypadá podstatně agresivněji - všimnout si můžeme nápadnějších nárazníků s velkými otvory pro přísun vzduchu k motoru, nové masky chladiče inspirované závodním speciálem GT3 nebo svalnatějších boků.

V kabině najdeme skořepinová sedadla či alcantarou čalouněný volant s tlustým věncem a konstrastním prošíváním.

Prodej odstartuje až v březnu příštího roku, cena zatím nebyla zveřejněna.


Autor: Redakce

26.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
4 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies