Mercedes GLC F-CELL je totiž netradičním plug-in hybridem. Jeho pohonnou soustavu tvoří nejen elektromotor a palivové články (v těch vzniká exotermní elektrochemickou reakcí vodíku elektřina potřebná pro chod elektromotoru), ale také lithium-iontové baterie o kapacitě 9 kWh - tedy další "zásobarna" elektřiny.

Tyto baterie lze dobít z klasické zásuvky, přičemž plné nabití prý stačí na ujetí zhruba 50 kilometrů.

Ale pokud jsou plné i nádrže na vodík, nabídne auto dojezd okolo 500 kilometrů. Nádrže na vodík jsou tu dvě: jsou vyrobené z uhlíkových vláken a každá pojme čtyři kilogramy vodíku. Výrobce se chlubí, že jejich naplnění zabere přibližně tři minuty, což už je čas srovnatelný s tankováním benzinu či nafty.

Prototyp Mercedes-Benz GLC F-CELL.

Údaje o dynamice, stejně jako další technické detaily, zatím bohužel chybí.

Mercedes v současnosti vůz prezentuje jako prototyp, ale už brzy se jej chystá uvést na trh v produkční podobě. Do prodeje by měl dorazit příští rok - a za údajně "rozumnou cenu". Německá automobilka totiž plánuje, že se GLC F-CELL stane prvním skutečně dostupným vodíkovým automobilem na světě.