VYBERTE SI REGION

Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC: Prolomené tabu

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Mercedes-Benz prolomil další tabu. Pod kapotu svého velkého SUV s označením ML umístil pouze naftový čtyřválec, což je v této kategorii záležitost dosud nevídaná.

27.2.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií
Mercedes-Benz ML 250

Mercedes-Benz ML 250Foto: Mercedes

Při pohledu na papírové hodnoty však všechno vypadá slušně. Dvojitě přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,2 litru se chlubí stejnými hodnotami (204 k a 500 N.m) jako slabší varianta šestiválce v předchozí, druhé generaci. A navíc slibuje fantastickou kombinovanou spotřebu 6,5 litru.

Stačí to, ale…

Bohužel, skutečný život nejsou čísla na papíru. V případě „emelka" to platí nejvíc právě u spotřeby. Dosáhnout udávané hodnoty je nemožné, klidnou a chytrou jízdou se lze podívat pod hranici devíti litrů, pravděpodobnější je ale spotřeba kolem deseti litrů. Což je číslo, které se moc neliší od toho, jež by vykazoval naftový šestiválec.

A také samotná jízda by byla trochu odlišná. Čtyřválec bez debaty i na více než dvě tuny vážící kolos v pohodě stačí, ale něco tomu chybí - 250 CDI prostě funguje „tak akorát" a je znát, že mu ostřejší jízda zrovna nechutná, motor je až moc hlučný a působí tak nějak utrápeně.

Základní diesel přitom výrazně neboduje ani cenou, charakternější šestiválec stojí jen o 58 tisíc korun víc, což jsou pro někoho, kdo vybírá ML vlastně jen drobné. Z mého pohledu je tedy volba pohonu jasná…

Mercedes ke všem motorizacím kromě verze AMG dodává pouze sedmistupňovou automatickou převodovku 7G Tronic Plus, která pracuje velice příjemně a nerušivě.

Edition 1 = luxus

Ale podívejme se ještě detailněji na samotné auto. O vzhledu si jistě vytvoříte názor sami z fotografií, za sebe však říkám ano – ML působí robustně a solidně, přesně tak, jak by prémiové SUV mělo vypadat.

Nádherný je pak pohled do kabiny. Interiér totiž představuje doslova přehlídku luxusu, což bylo v případě testovaného vozu i díky paketu Edition 1 (výrobce ho však tradičně nabízí jen v prvním roce produkce), který kromě vylepšení vnějšího vzhledu (samostatně jako AMG paket) přináší spoustu komfortu, čalounění v kvalitní kůži, dekor ze skutečného dřeva a s působivou strukturou či dřevený volant. Důraz na pohodlí podtrhuje tvar předních sedadel, boční podpora je nevýrazná.

Jinak je kabina dostatečně prostorná a působí vzdušně a světle. Ovládání všech funkcí a palubních systémů je typicky mercedesovské, směrová světla a stěrače tak obslouží jediná páčka vlevo od volantu. Pro řidiče se zkušenostmi s vozy s třícípou hvězdou ve znaku tedy nic nového. Na zavazadla je k dispozici prostor o objemu 690 litrů, po sklopení zadních sedadel naroste na 2010 litrů.

On&Offroad

Žijeme v době, kdy si spousta aut hraje na něco, čím ve skutečnosti nejsou. Pro kategorii SUV to platí obzvlášť. Některá „esúvéčka" chtějí být sportovní, jiná do města. A většina z nich se sice tváří, že by zdolala i nástrahy divočiny, ale pohořela by na první terénní překážce. Mercedes ML ale mezi taková nepatří. Tedy pokud si připlatíte za On&Offroad paket (57 935 Kč), který vůz vylepší o volič jízdních programů, nastavitelný vzduchový podvozek, redukci převodovky, uzávěrku mezinápravového diferenciálu, speciální nastavení offroad pro ABS, ETS, ESP, spodní kryt motoru a zesílené podběhy.

Kromě základního, univerzálního, nastavení může řidič zvolit například sportovní režim, který sníží světlou výšku o 15 milimetrů a auto výrazně ztuhne. Komfortní nastavení pak způsobí výraznější náklony a pohupování. Ani v tomto módu však ML překvapivě není tak pohodlné, jak jsem očekával a vůz je zbytečně tvrdý a nerovnosti netlumí zrovna dokonale.

Pro jízdu mimo silnici poslouží hned dva další režimy. Offroad 1 zvýší podvozek o 30 milimetrů a zvládne jízdu do 100 km/h, Offroad 2 zvedne auto o 60 milimetrů a uzavře diferenciál. Tento mód vám povolí rychlost do 40 km/h. Připravena je také redukční převodovka, manuální volba převodů pádly pod volantem a režim pro jízdu na sněhu. Velký mercedes si tedy dokáže poradit i mimo silnici.

Pro většinu budoucích majitelů přesto jistě bude nejčastěji „žehleným" povrchem asfalt. A ML jim bude dělat příjemnou společnost, tedy až na tvrdší podvozek. Řízení sice nevyniká v komunikativnosti, ale reaguje rychle a plynule – jako byste ani neřídili dvě tuny těžké SUV.

Prémiové SUV si samozřejmě žádá prémiovou cenu. Nejlevnější verze, jejíž motorizaci představuje právě 250 BlueTEC vyjde na 1 474 990 korun. Jenže u Mercedesu existuje prostor pro bohaté zaškrtávání v příplatkové výbavě - testovaný vůz měl příplatků za více než 800 tisíc a přehoupl se tak snadno přes hranici dvou milionů.

+ solidní a robustní vzhled
+ kvalitní a luxusní interiér
+ paket On&Offroad

- až moc tvrdý podvozek
- reálná spotřeba je mnohem vyšší
- motoru nechutná plná zátěž

Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC:

motor vznětový čtyřválec
objem 2143 cm3
max. výkon 150 kW (204 k)
max. točivý moment 500 N.m
max. rychlost 210 km/h
0-100 9 s
spotřeba 6,5 l/100 km
cena test. modelu 2 082 345 Kč

Autor: Redakce

27.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
13 18

Poslanec ČSSD chce od Babiše vědět, kde vzal peníze na dluhopisy

Platforma Bez komunistů.cz. uspořádala v Praze shromáždění k odkazu Jana Palacha.
1 3

Na památku Palacha, v den jeho smrti, si lidé zapalovali svíčky

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Obamovi balí, prezidentští úředníci vyklízejí Bílý dům

Odcházející americký prezident Barack Obama se loučí s Bílým domem, v němž jako hlava státu bydlel osm let. Oficiální akce, projevy a tiskové konference má za sebou a dnes je jeho program podle poradců volnější, byť Bílý dům ještě neopouští. Hlavou státu je do pátku 12:00 místního času (18:00 SEČ), kdy složí přísahu jeho nástupce Donald Trump.

AKTUALIZOVÁNO

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies