VYBERTE SI REGION

Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC: Prolomené tabu

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Mercedes-Benz prolomil další tabu. Pod kapotu svého velkého SUV s označením ML umístil pouze naftový čtyřválec, což je v této kategorii záležitost dosud nevídaná.

27.2.2013
SDÍLEJ:

Mercedes-Benz ML 250Foto: Mercedes

Při pohledu na papírové hodnoty však všechno vypadá slušně. Dvojitě přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,2 litru se chlubí stejnými hodnotami (204 k a 500 N.m) jako slabší varianta šestiválce v předchozí, druhé generaci. A navíc slibuje fantastickou kombinovanou spotřebu 6,5 litru.

Stačí to, ale…

Bohužel, skutečný život nejsou čísla na papíru. V případě „emelka" to platí nejvíc právě u spotřeby. Dosáhnout udávané hodnoty je nemožné, klidnou a chytrou jízdou se lze podívat pod hranici devíti litrů, pravděpodobnější je ale spotřeba kolem deseti litrů. Což je číslo, které se moc neliší od toho, jež by vykazoval naftový šestiválec.

A také samotná jízda by byla trochu odlišná. Čtyřválec bez debaty i na více než dvě tuny vážící kolos v pohodě stačí, ale něco tomu chybí - 250 CDI prostě funguje „tak akorát" a je znát, že mu ostřejší jízda zrovna nechutná, motor je až moc hlučný a působí tak nějak utrápeně.

Základní diesel přitom výrazně neboduje ani cenou, charakternější šestiválec stojí jen o 58 tisíc korun víc, což jsou pro někoho, kdo vybírá ML vlastně jen drobné. Z mého pohledu je tedy volba pohonu jasná…

Mercedes ke všem motorizacím kromě verze AMG dodává pouze sedmistupňovou automatickou převodovku 7G Tronic Plus, která pracuje velice příjemně a nerušivě.

Edition 1 = luxus

Ale podívejme se ještě detailněji na samotné auto. O vzhledu si jistě vytvoříte názor sami z fotografií, za sebe však říkám ano – ML působí robustně a solidně, přesně tak, jak by prémiové SUV mělo vypadat.

Nádherný je pak pohled do kabiny. Interiér totiž představuje doslova přehlídku luxusu, což bylo v případě testovaného vozu i díky paketu Edition 1 (výrobce ho však tradičně nabízí jen v prvním roce produkce), který kromě vylepšení vnějšího vzhledu (samostatně jako AMG paket) přináší spoustu komfortu, čalounění v kvalitní kůži, dekor ze skutečného dřeva a s působivou strukturou či dřevený volant. Důraz na pohodlí podtrhuje tvar předních sedadel, boční podpora je nevýrazná.

Jinak je kabina dostatečně prostorná a působí vzdušně a světle. Ovládání všech funkcí a palubních systémů je typicky mercedesovské, směrová světla a stěrače tak obslouží jediná páčka vlevo od volantu. Pro řidiče se zkušenostmi s vozy s třícípou hvězdou ve znaku tedy nic nového. Na zavazadla je k dispozici prostor o objemu 690 litrů, po sklopení zadních sedadel naroste na 2010 litrů.

On&Offroad

Žijeme v době, kdy si spousta aut hraje na něco, čím ve skutečnosti nejsou. Pro kategorii SUV to platí obzvlášť. Některá „esúvéčka" chtějí být sportovní, jiná do města. A většina z nich se sice tváří, že by zdolala i nástrahy divočiny, ale pohořela by na první terénní překážce. Mercedes ML ale mezi taková nepatří. Tedy pokud si připlatíte za On&Offroad paket (57 935 Kč), který vůz vylepší o volič jízdních programů, nastavitelný vzduchový podvozek, redukci převodovky, uzávěrku mezinápravového diferenciálu, speciální nastavení offroad pro ABS, ETS, ESP, spodní kryt motoru a zesílené podběhy.

Kromě základního, univerzálního, nastavení může řidič zvolit například sportovní režim, který sníží světlou výšku o 15 milimetrů a auto výrazně ztuhne. Komfortní nastavení pak způsobí výraznější náklony a pohupování. Ani v tomto módu však ML překvapivě není tak pohodlné, jak jsem očekával a vůz je zbytečně tvrdý a nerovnosti netlumí zrovna dokonale.

Pro jízdu mimo silnici poslouží hned dva další režimy. Offroad 1 zvýší podvozek o 30 milimetrů a zvládne jízdu do 100 km/h, Offroad 2 zvedne auto o 60 milimetrů a uzavře diferenciál. Tento mód vám povolí rychlost do 40 km/h. Připravena je také redukční převodovka, manuální volba převodů pádly pod volantem a režim pro jízdu na sněhu. Velký mercedes si tedy dokáže poradit i mimo silnici.

Pro většinu budoucích majitelů přesto jistě bude nejčastěji „žehleným" povrchem asfalt. A ML jim bude dělat příjemnou společnost, tedy až na tvrdší podvozek. Řízení sice nevyniká v komunikativnosti, ale reaguje rychle a plynule – jako byste ani neřídili dvě tuny těžké SUV.

Prémiové SUV si samozřejmě žádá prémiovou cenu. Nejlevnější verze, jejíž motorizaci představuje právě 250 BlueTEC vyjde na 1 474 990 korun. Jenže u Mercedesu existuje prostor pro bohaté zaškrtávání v příplatkové výbavě - testovaný vůz měl příplatků za více než 800 tisíc a přehoupl se tak snadno přes hranici dvou milionů.

+ solidní a robustní vzhled
+ kvalitní a luxusní interiér
+ paket On&Offroad

- až moc tvrdý podvozek
- reálná spotřeba je mnohem vyšší
- motoru nechutná plná zátěž

Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC:

motor vznětový čtyřválec
objem 2143 cm3
max. výkon 150 kW (204 k)
max. točivý moment 500 N.m
max. rychlost 210 km/h
0-100 9 s
spotřeba 6,5 l/100 km
cena test. modelu 2 082 345 Kč

Autor: Redakce

27.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Záchranáři našli části těl obětí havárie indonéského letadla

Jakarta - Indonéští záchranáři dnes našli části těl v moři v oblasti, kde v sobotu havarovalo policejní letadlo se 13 osobami na palubě. Oznámil to na tiskové konferenci šéf Indonéské pátrací a záchranné agentury (BASARNAS) s tím, že ostatky pravděpodobných obětí byly nalezeny v místě, kde už vesničané dříve vylovili sedadlo z letadla a vak obsahující mobilní telefon a policejní doklady.

AKTUALIZOVÁNO

Koukalová ovládla stíhačku! Zazářili i Krčmář s Puskarčíkovou

Östersund /FOTOGALERIE/ - Biatlonistka Gabriela Koukalová vyhrála stíhací závod Světového poháru v Östersundu. Do vedení se dostala už po úvodní střelbě a do cíle dojela o osm sekund před Němkou Laurou Dahlmeierovou. Eva Puskarčíková skončila osmá, což je její nejlepší individuální výsledek v SP, Lucie Charvátová byla dvanáctá a Veronika Vítková osmnáctá. V mužské stíhačce se Michal Krčmář posunul proti sprintu o 31 míst a dojel sedmý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies