Proč zrovna Project One? Důvod je jednoduchý, jedná se totiž o vůbec první vůz tohoto druhu - na ničem podobném dosud německá automobilka nepracovala.

Produkční auto se však může jmenovat ještě docela jinak. Skoro by to bylo vhodné, přihlédneme-li k tomu, že Project One se až nápadně podobá názvu hypersportu McLaren P1.

Čtěte také: Jaguar F-Type dostal další verzi. A také možnost připojit akční kameru

Mercedes se svého údělu zhostil nicméně zodpovědně. Podle prvních oficiálních informací přivede na svět auto, jehož motor bude přímo odvozen z jednotek, které pohánějí monoposty Formule 1. Roztáčet bude zadní kola.

Každému přednímu kolu se potom dostane vlastního elektromotoru, čímž je zaručeno nezávislé vektorování točivého momentu, aby vůz lépe a agilněji zatáčel. Podobný systém už používá například Porsche 918 Spyder nebo Honda NSX.

Celkový výkon pohonné soustavy přesáhne 1000 koní (735 kW), nicméně dynamické údaje zrychlení a maximální rychlosti zatím chybí. Víme jen, že Project One zvládne ujet přibližně 26 kilometrů čistě na elektřinu, kdy bude poháněn pouze onou dvojicí předních elektromotorů.

Čtěte také: VIDEO: Mladík naboural Ferrari z půjčovny. Škoda přesahuje 6 milionů

Příliš informací neodhaluje ani první snímek vozu, který ukazuje zatemněnou siluetu zadní části. Zdá se však, že Mercedes nepoužije žádné obří přítlačné křídlo či jiné okaté aerodynamické prvky. Místo toho bude všechna aerodynamika probíhat hlavně pod autem.

Mercedes-AMG vyrobí 200 až 300 kusů svého nejrychlejšího modelu a zájemci pochopitelně zaplatí velmi tučné sumy. Konkrétně se hovoří o částce atakující 50 milionů korun.