Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mercedes-Maybach 6 Cabriolet: Majestátní superkabrio má 750 elektrických koní

Mercedes-Benz se na známé přehlídce Pebble Beach Concours d'Elegance v kalifornském Monterey po roce zase pořádně předvedl. Možná si vzpomínáte, že loni německá automobilka ukázala obrovské luxusní kupé. Letos ale šla ještě dál, přivezla totiž nádherný a majestátní kabriolet, který ze zmíněného kupé vychází.

20.8.2017
SDÍLEJ:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet.Foto: Daimler

Studie se jmenuje Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet a pohled na její design vám musí vyrazit dech. Vzhled 5,7 metru dlouhého auta nezapře inspiraci klasickými luxusními koráby minulosti, samotný výrobce hovoří o implementaci prvků ve stylu art deco.

Přídi dominuje obrovská maska chladiče (její design má připomínat proužkovaný oblek), kterou doplňují překvapivě úzké světlomety. Úzké svítilny pak najdeme i vzadu. Nechybí dlouhatánský rozvor, dlouhá kapota a elegantní linie s výjimečně velkým zadním převisem karoserie. Vůz stojí na 24palcových kolech.

Klasické prvky s moderními technologiemi kombinuje také interiér. Najdeme tu třeba bílé kožené čalounění, dva velké "budíky" před řidičem nebo dřevěnou podlahu. Zvláštností jsou dva head-up displeje, které na čelní sklo promítají všechny důležité informace.

Moderní technologie zastupuje také velký displej táhnoucí se po celé palubní desce či průhledný a "vznášející se" středový tunel, který pomocí optických vláken napodobuje "tok" elektrického proudu.

Tento kabriolet je totiž elektromobilem. Výrobce studii vybavil elektrickým pohonem, který tvoří čtyři elektromotory (každý má na starost jedno kolo) o celkovém výkonu 750 koní (550 kW). Zrychlení z klidu na stovku tak má zabrat méně než čtyři sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Motory energii čerpají z baterií o kapacitě 80kWh umístěných pod podlahou. Mercedes udává při plném nabití dojezd přes 500 kilometrů. Studie dále dostala rychlonabíjení pomocí stejnosměrného proudu, díky níž se údajně během každých pět minut nabíjení prodlouží dojezd asi o 100 kilometrů.

O výrobě zatím Mercedes nemluví, o autě hovoří jen jako o konceptu, který naznačuje budoucnost. Tak uvidíme, jaký bude jeho další osud.

Autor: Jan Zajíc

20.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Mercedes-Benz S 350
Mercedes-Benz S 350
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S 350
Záchranáři pátrají po zemětřesení v Mexiko po přeživších ve zbořené škole.
AKTUALIZOVÁNO
11

Mexiko bojuje s časem. Rodičům dětí ze zborcené školy svitla naděje

Starobylé amfory, podobné těm, které byly nalezeny na Sicílii
11

Archeologové našli 6 tisíc let staré víno. Vinařství je starší, než se myslelo

Přejetý Vendelín a policisté jako chuligáni: nejlepší videa z 20. září

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 20. září 2017.

Zuckerberg: Facebook posílá milion dolarů na pomoc do Mexika

Šéf firmy Facebook Mark Zuckerberg dnes oznámil, že daruje jeden milion dolarů Mexickému červenému kříži na pomoc lidem postiženým zemětřesením v Mexiku. Příspěvek na „jeho“ síti si vysloužil téměř půl milionu lajků. Při ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 230 lidí, záchranné práce stále probíhají. Jeden z nejbohatších lidí světa přispívá na dobročinné účely již delší dobu.

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Soul dnes uvedl, že obnoví humanitární pomoc KLDR. Jedná se o osm milionu dolarů, jež v podobě potravin a vakcín poputují k severokorejským dětem a těhotným ženám. Rozhodnutí přišlo dva dny poté, co Pchjongjang nazval Donalda Trumpa "štěkajícím psem". 

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení