VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mitsubishi začalo prodávat další verzi Outlanderu: Hybrid se stálým pohonem 4x4

Praha - Na český trh dorazila další verze Mitsubishi Outlander. Tentokrát jde o plug-in hybrid se stálým pohonem všech kol, který pracuje s hybridním ústrojím kombinujicím spalovací agregát a dva elektromotory.

30.6.2014
SDÍLEJ:

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.Foto: Mitsubishi

Konkrétně jde o dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 121 koní, který funguje buď jako generátor poskytující elektrickou energii dvojici elektromotorů, nebo pohání přední kola.

První elektromotor, umístěný u přední nápravy, poskytuje výkon 82 koní a točivý moment 137 N.m, ten druhý "žene" zadní kola a produkuje sice stejný výkon, ale zároveň větší točivý moment: 195 N.m.

Soustava pohonu přitom nikdy nevyužívá maximální možný výkon všech komponent současně – systém PHEV OS namísto toho vždy volí optimální kombinaci jízdních režimů i komponent hnacího ústrojí v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a s důrazem na hospodárné využití energií.

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.

Řidiči jsou k dispozici tři režimy pohonu. Pouze na elektřinu umí jet hybridní Outlander rychlostí až 120 km/h, Mitsubishi přitom udává minimální dojezd 52 kilometrů. V tomto módu vůz pohání elektromotory na přední a zadní nápravě, takže auto i v něm využívá systém 4x4.

Sériový hybridní režim už zapojuje spalovací motor. Kola sice stále pohání oba elektromotory na přední a zadní nápravě, ale benzinový agregát už funguje jako pohon generátoru elektřiny, jenž se stará o dobíjení akumulátoru za jízdy. Mód se spouští automaticky při potřebě dobít baterie, dále při rychlostech nad 120 km/h či při potřebě náhlého zvýšení výkonu. Systém je však přednastaven tak, aby se co nejdříve přepínal zpět do čistě elektrického jízdního režimu.

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.

Poslední módem je paralelní hybridní režim. V tomto případě vůz pohání spalovací motor (přenos výkonu na přední kola), jemuž pomáhá zadní elektromotor. Režim se aktivuje v závislosti na stavu dobití akumulátoru automaticky při rychlostech nad 120 km/h a opět je přednastaven tak, aby co nejdříve přepínal zpět do jednoho ze dvou úspornějších módů. Spalovací motor se rovněž zapojuje do dobíjení prostřednictvím generátoru energie, kdy se využívá nepotřebná rezerva točivého momentu.

Hlavní výhodou hybridního ústrojí by samozřejmě měl být úsporný chod. Mitsubishi se chlubí normovanou spotřebou 1,9 l/100 km, ve skutečném životě ale bude konzumace paliva pochopitelně záviset na tom, jak moc Outlander bude k pohonu využívat elektrickou energii. Akumulátor přitom jde dobíjet nejen za jízdy rekuperací energie či chodem generátoru, ale také z klasické zásuvky. Plné nabití zabere 3 až 5 hodin, 80 procent kapacity lze dosáhnout za 30 minut.

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.

Mitsubishi nabízí hybridní Outlander v jediné výbavě za cenu 1 250 000 korun. Na palubě najdeme například sedm airbagů, světelný a dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a navigací či zadní parkovací kameru.

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.

Vůz stojí na osmnáctipalcových litých kolech. Jediným příplatkem je metalický nebo perleťový lak za 14 tisíc korun.

Outlander PHEV už lze u českých prodejců objednávat.

Autor: Redakce

30.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Suzuki Swift
Škoda Rapid
Ulice Manchesteru truchlí
AKTUALIZOVÁNO
34 14

Vrah z Manchesteru je Salman Abedí, britský občan libyjského původu

Ilustrační foto
16

Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou nefér, míní rodiče

Po Manchesteru se zábava v Praze neruší. Bude se ale víc hlídat

Policistů se v metropoli objevuje víc než obvykle – a mohou mít i samopaly. Pražská policie tak reaguje na smrtící explozi po koncertu v britském Manchesteru. Podobně jako po dřívějších teroristických útocích ve městech západní Evropy mají být policisté v ulicích viditelnější – a také ozbrojenější.

Pohledem Stanislava Šulce: Složitější svět

Týdeník Economist přinesl statistiku teroristických útoků na území západní Evropy a Spojených států amerických. Připomíná, že ačkoli máme dojem permanentního ohrožení, a dokonce si myslíme, že teroristické útoky jsou na denním pořádku, v perspektivě posledních padesáti let je realita trochu jiná.

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

/ROZHOVOR/ Na sobě měl tričko s nápisem „Nikdy se nevzdávej", na tváři úsměv a v hlavě optimistické plány do budoucna. Ne, tenisový veterán Radek Štěpánek ještě nekončí. I když musel v březnu na operaci zad, ani v 38 letech nepřemýšlí o tom, že by raketu pověsil na hřebík. Jeho kariéra je protkána zraněními a následnými comebacky.

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Další automobilka se dočkala prohledávání kanceláří kvůli emisním problémům. Tentokrát zavítala německá kriminálka do kanceláří celosvětového vedení automobilky Daimler, která vlastní značku Mercedes. 23 prokurátorů a 230 policistů prohledalo jedenáct kancelářských prostor v několika spolkových zemích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies