VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mitsubishi začalo prodávat další verzi Outlanderu: Hybrid se stálým pohonem 4x4

Praha - Na český trh dorazila další verze Mitsubishi Outlander. Tentokrát jde o plug-in hybrid se stálým pohonem všech kol, který pracuje s hybridním ústrojím kombinujicím spalovací agregát a dva elektromotory.

30.6.2014
SDÍLEJ:

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.Foto: Mitsubishi

Konkrétně jde o dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 121 koní, který funguje buď jako generátor poskytující elektrickou energii dvojici elektromotorů, nebo pohání přední kola.

První elektromotor, umístěný u přední nápravy, poskytuje výkon 82 koní a točivý moment 137 N.m, ten druhý "žene" zadní kola a produkuje sice stejný výkon, ale zároveň větší točivý moment: 195 N.m.

Soustava pohonu přitom nikdy nevyužívá maximální možný výkon všech komponent současně – systém PHEV OS namísto toho vždy volí optimální kombinaci jízdních režimů i komponent hnacího ústrojí v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a s důrazem na hospodárné využití energií.

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.

Řidiči jsou k dispozici tři režimy pohonu. Pouze na elektřinu umí jet hybridní Outlander rychlostí až 120 km/h, Mitsubishi přitom udává minimální dojezd 52 kilometrů. V tomto módu vůz pohání elektromotory na přední a zadní nápravě, takže auto i v něm využívá systém 4x4.

Sériový hybridní režim už zapojuje spalovací motor. Kola sice stále pohání oba elektromotory na přední a zadní nápravě, ale benzinový agregát už funguje jako pohon generátoru elektřiny, jenž se stará o dobíjení akumulátoru za jízdy. Mód se spouští automaticky při potřebě dobít baterie, dále při rychlostech nad 120 km/h či při potřebě náhlého zvýšení výkonu. Systém je však přednastaven tak, aby se co nejdříve přepínal zpět do čistě elektrického jízdního režimu.

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.

Poslední módem je paralelní hybridní režim. V tomto případě vůz pohání spalovací motor (přenos výkonu na přední kola), jemuž pomáhá zadní elektromotor. Režim se aktivuje v závislosti na stavu dobití akumulátoru automaticky při rychlostech nad 120 km/h a opět je přednastaven tak, aby co nejdříve přepínal zpět do jednoho ze dvou úspornějších módů. Spalovací motor se rovněž zapojuje do dobíjení prostřednictvím generátoru energie, kdy se využívá nepotřebná rezerva točivého momentu.

Hlavní výhodou hybridního ústrojí by samozřejmě měl být úsporný chod. Mitsubishi se chlubí normovanou spotřebou 1,9 l/100 km, ve skutečném životě ale bude konzumace paliva pochopitelně záviset na tom, jak moc Outlander bude k pohonu využívat elektrickou energii. Akumulátor přitom jde dobíjet nejen za jízdy rekuperací energie či chodem generátoru, ale také z klasické zásuvky. Plné nabití zabere 3 až 5 hodin, 80 procent kapacity lze dosáhnout za 30 minut.

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.

Mitsubishi nabízí hybridní Outlander v jediné výbavě za cenu 1 250 000 korun. Na palubě najdeme například sedm airbagů, světelný a dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a navigací či zadní parkovací kameru.

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid.

Vůz stojí na osmnáctipalcových litých kolech. Jediným příplatkem je metalický nebo perleťový lak za 14 tisíc korun.

Outlander PHEV už lze u českých prodejců objednávat.

Autor: Redakce

30.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
26 10

Vláda projedná sloučení tarifů, někteří lidé by se dočkali zvýšení platu

Prezident Miloš Zeman.
18 16

Zemanova návštěva USA se odkládá. Kvůli krizi s KLDR, řekl Kmoníček

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno /FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna museli z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dopravu se podařilo uvolnit až krátce před půl sedmou večer. „Kolony se začínají pomalu rozjíždět," informovala mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová.

Kejval podepsal přihlášku na OH do Pchjongčchangu. Úspěch popřál i Zeman

Povinná formalita je splněna. Přesně 289 dnů před zahájením zimních olympijských her v Pchjongčchangu podepsali prezident Miloš Zeman a předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval oficiální přihlášku českého týmu. Ta i podpis k průvodnímu dopisu, který obdrží šéf Mezinárodního olympijského výboru Thomas Bach, jsou podmínkou k účasti sportovců v Jižní Koreji.

Seznam významných dnů se zřejmě rozšíří. O dva týkající se světové války

Nově by měl být 18. červen Dnem hrdinů druhého odboje, kteří se postavili nacismu. Druhý má připomenout vyhlazení takzvaného terezínského rodinného tábora v Osvětimi-Březince v noci na 9. března 1944. Doplnění zákona o státních svátcích dnes schválila Sněmovna už v prvním kole projednávání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies