Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motory pro Nissan GT-R smí montovat jen čtyři lidé. Složit jeden trvá šest hodin

Jokohama /VIDEO/ - Model GT-R, sportovní vůz japonského výrobce Nissan, je v mnoha ohledech mimořádné auto. Výjimečným způsobem však také vzniká. Jeho motor například smějí složit jen čtyři lidé, kterým automobilka říká Takumi. Podívejte se, jak to dělají.

11.8.2013
SDÍLEJ:

Nissan GT-R.Foto: Nissan

Všichni pracují ve výrobním závodě v japonské Jokohamě, kde za téměř 80 let existence značky Nissan vzniklo více než 35 milionů motorů. Takumi tvoří Izumi Shioya, Nobumitsu Gozu, Tsunemi Oyama a jejich vedoucí Takumi Kurosawa. Kdyby se sečetla jejich zkušenost s výrobou pro Nissan, byla by delší než sto let.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

Pouze tito mechanici tedy montují dvěma turbodmychadly osazené šestiválcové motory s označením VR38, které vznikají úplně jinak, než je dnes obvyklé. Jde totiž o ruční práci v perfektně čistém prostředí. "Vše děláme sami - měření, utahování, další měření. A až po manuálních kontrolách a potvrzení, že je vše v pořádku, můžeme GT-R dodávat našim zákazníkům," popisuje Tsunemi Ohyama.

Motor mechanici skládájí z 374 dílů, práce jim trvá zhruba šest hodin. Když jsou hotovi, připevní na jednotku štítek se svým jménem. To aby budoucí majitel věděl, který ze čtveřice "vyvolených" sestavil právě jeho motor. "Pokud by nám šlo jen o montáž motoru pro GT-R, můžeme to každého zručného člověka naučit za tři až čtyři měsíce. Jenže vlastníci GT-R auto používají třeba pro nákupy, ale taky v něm uhánějí rychlostí 320 kilometrů za hodinu na závodním okruhu, takže je nutné u každé části motoru ručit za preciznost a kvalitu. A to je naše zodpovědnost. Proto každou jednotku sestavuje jediný mechanik," říká Takumi Kurosawa.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

I díky jménům uvedených na motoru se prý občas stane, že do závodu v Jokohamě zavítá majitel GT-R s přáním potkat se právě s mechanikem, který sestavil více než pětisetkoňový šestiválec v jeho voze - jen proto, aby mu mohl osobně poděkovat. Nissan mu rád vyhoví.

Mimochodem, Nismo, sportovní divize Nissanu, chystá svou verzi modelu GT-R. Údajně má mít výkon téměř 580 koní, odlehčenou konstrukci a z klidu na stovku zrychlí za neuvěřitelné 2 sekundy. Dočkat bychom se měli v průběhu příštího roku.

Autor: Redakce

11.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i30
Volkswagen Golf Plus
Citroën DS3

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident České stomatologické komory Roman Šmucler.
5 8

Roman Šmucler: Zákaz amalgámu? Bílé plomby jsou daleko jedovatější

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Další útok nožem: Neznámý útočník v Rusku pobodal osm lidí

AKTUALIZUJEME / SLEDUJEME ON-LINE

Noční bouřka se prohnala Hradeckem, u Vlachova Březí zavřela silnici

Bouřka, která se prohnala zemí, neušetřila ani Jindřichohradecko. Několik tisícovek domácností v jižních Čechách je stále bez elektřiny. Mimo provoz také stále zůstávají některé železniční tratě.

Smršť zranění kosí hvězdy. Jsou tenisté přepracovaní?

Na kurtech připomínají nezničitelné superhrdiny. Roger Federer, Novak Djokovič, Andy Murray ti všichni umějí s tenisovou raketou v ruce věci, nad kterými se méně talentovaným jedincům tají dech. Přesto to ale jsou normální lidé, ne nezničitelné stroje na úspěchy. Poslední týdny to dokazují víc než kdy jindy.

Teror ve finském Turku: policie podnikla noční razii, zatkla pět osob

Finská policie při noční razii ve městě Turku zatkla pět osob. Zároveň oznámila, že motivem včerejšího činu, při němž osmnáctiletý Maročan pobodal nožem deset lidí, byl terorismus. Agresora střelila do nohy a zadržela. Dvě oběti na následky zranění zemřely.

Jiří Kajínek nazul kopačky a hrál fotbal za rodné Prachovice

Páteční přátelské utkání prachovických fotbalistů s třemošnickým týmem recesistů vzbudilo rozruch. Proč? V prachovickém dresu nastoupil na stadion asi nejznámější rodák této obce – Jiří Kajínek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení