VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motory pro Nissan GT-R smí montovat jen čtyři lidé. Složit jeden trvá šest hodin

Jokohama /VIDEO/ - Model GT-R, sportovní vůz japonského výrobce Nissan, je v mnoha ohledech mimořádné auto. Výjimečným způsobem však také vzniká. Jeho motor například smějí složit jen čtyři lidé, kterým automobilka říká Takumi. Podívejte se, jak to dělají.

11.8.2013
SDÍLEJ:

Nissan GT-R.Foto: Nissan

Všichni pracují ve výrobním závodě v japonské Jokohamě, kde za téměř 80 let existence značky Nissan vzniklo více než 35 milionů motorů. Takumi tvoří Izumi Shioya, Nobumitsu Gozu, Tsunemi Oyama a jejich vedoucí Takumi Kurosawa. Kdyby se sečetla jejich zkušenost s výrobou pro Nissan, byla by delší než sto let.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

Pouze tito mechanici tedy montují dvěma turbodmychadly osazené šestiválcové motory s označením VR38, které vznikají úplně jinak, než je dnes obvyklé. Jde totiž o ruční práci v perfektně čistém prostředí. "Vše děláme sami - měření, utahování, další měření. A až po manuálních kontrolách a potvrzení, že je vše v pořádku, můžeme GT-R dodávat našim zákazníkům," popisuje Tsunemi Ohyama.

Motor mechanici skládájí z 374 dílů, práce jim trvá zhruba šest hodin. Když jsou hotovi, připevní na jednotku štítek se svým jménem. To aby budoucí majitel věděl, který ze čtveřice "vyvolených" sestavil právě jeho motor. "Pokud by nám šlo jen o montáž motoru pro GT-R, můžeme to každého zručného člověka naučit za tři až čtyři měsíce. Jenže vlastníci GT-R auto používají třeba pro nákupy, ale taky v něm uhánějí rychlostí 320 kilometrů za hodinu na závodním okruhu, takže je nutné u každé části motoru ručit za preciznost a kvalitu. A to je naše zodpovědnost. Proto každou jednotku sestavuje jediný mechanik," říká Takumi Kurosawa.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

I díky jménům uvedených na motoru se prý občas stane, že do závodu v Jokohamě zavítá majitel GT-R s přáním potkat se právě s mechanikem, který sestavil více než pětisetkoňový šestiválec v jeho voze - jen proto, aby mu mohl osobně poděkovat. Nissan mu rád vyhoví.

Mimochodem, Nismo, sportovní divize Nissanu, chystá svou verzi modelu GT-R. Údajně má mít výkon téměř 580 koní, odlehčenou konstrukci a z klidu na stovku zrychlí za neuvěřitelné 2 sekundy. Dočkat bychom se měli v průběhu příštího roku.

Autor: Redakce

11.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kanylu doktoři zavádějí pacientům při závažnějších operacích. Ilustrační foto.
9

Stížnost na lékaře? Pacient platí za důkazy. Komora to chce změnit

Amazon v Dobrovízi.
DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

V Peru odvolali viceministryni. Během záplav a v pracovní době se opalovala

V Peru skončila náměstkyně ministra zemědělství za to, že se v pracovní době opalovala. Eufrosina Santaová tak činila v době, kdy země bojuje s ničivými záplavami. O případu informoval server Infobae.

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies