VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motory pro Nissan GT-R smí montovat jen čtyři lidé. Složit jeden trvá šest hodin

Jokohama /VIDEO/ - Model GT-R, sportovní vůz japonského výrobce Nissan, je v mnoha ohledech mimořádné auto. Výjimečným způsobem však také vzniká. Jeho motor například smějí složit jen čtyři lidé, kterým automobilka říká Takumi. Podívejte se, jak to dělají.

11.8.2013
SDÍLEJ:

Nissan GT-R.Foto: Nissan

Všichni pracují ve výrobním závodě v japonské Jokohamě, kde za téměř 80 let existence značky Nissan vzniklo více než 35 milionů motorů. Takumi tvoří Izumi Shioya, Nobumitsu Gozu, Tsunemi Oyama a jejich vedoucí Takumi Kurosawa. Kdyby se sečetla jejich zkušenost s výrobou pro Nissan, byla by delší než sto let.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

Pouze tito mechanici tedy montují dvěma turbodmychadly osazené šestiválcové motory s označením VR38, které vznikají úplně jinak, než je dnes obvyklé. Jde totiž o ruční práci v perfektně čistém prostředí. "Vše děláme sami - měření, utahování, další měření. A až po manuálních kontrolách a potvrzení, že je vše v pořádku, můžeme GT-R dodávat našim zákazníkům," popisuje Tsunemi Ohyama.

Motor mechanici skládájí z 374 dílů, práce jim trvá zhruba šest hodin. Když jsou hotovi, připevní na jednotku štítek se svým jménem. To aby budoucí majitel věděl, který ze čtveřice "vyvolených" sestavil právě jeho motor. "Pokud by nám šlo jen o montáž motoru pro GT-R, můžeme to každého zručného člověka naučit za tři až čtyři měsíce. Jenže vlastníci GT-R auto používají třeba pro nákupy, ale taky v něm uhánějí rychlostí 320 kilometrů za hodinu na závodním okruhu, takže je nutné u každé části motoru ručit za preciznost a kvalitu. A to je naše zodpovědnost. Proto každou jednotku sestavuje jediný mechanik," říká Takumi Kurosawa.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

I díky jménům uvedených na motoru se prý občas stane, že do závodu v Jokohamě zavítá majitel GT-R s přáním potkat se právě s mechanikem, který sestavil více než pětisetkoňový šestiválec v jeho voze - jen proto, aby mu mohl osobně poděkovat. Nissan mu rád vyhoví.

Mimochodem, Nismo, sportovní divize Nissanu, chystá svou verzi modelu GT-R. Údajně má mít výkon téměř 580 koní, odlehčenou konstrukci a z klidu na stovku zrychlí za neuvěřitelné 2 sekundy. Dočkat bychom se měli v průběhu příštího roku.

Autor: Redakce

11.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies